Het is nu vr mei 02, 2025 22:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 25, 2010 11:09 
Trucker

Ik ben op zoek naar ondernemers in het MKB die mijn marktonderzoek survey over communicatie in hun organisatie willen invullen.

en waarom?

De reden voor de survey is dat ik mijn eigen bedrijf wil gaan opstarten waarin ik communicatie ondersteuning aanbiedt voor ondernemers. Met de survey hoop ik te kunnen bepalen of er vraag is naar mijn diensten. Deze diensten zijn specifiek gericht op ondernemers, vandaar dat ik dan ook echt alleen ondernemers als invullers wil.

Ondersteuning in de vorm van het schrijven van teksten, het maken van advertenties, het schrijven van vacatures, het bijhouden van de website (plaatsen content), het schrijven van een communicatieplan, het op een lijn brengen van communicatie uitingen (email, website, brieven, visitekaartjes etc,) en meer. Kortom eigenlijk alles wat komt kijken bij het communiceren naar je doelgroepen, klanten en medewerkers.

Daarnaast help je mij, als El Camino eigenaar met het opstarten van mijn eigen onderneming zodat ik geld verdien om straks met trots in mijn gerestaureerde Camino de Nederlandse straten kan opvrolijken. (dat is toch een nobel doel of niet?)

Volg de link om de survey te starten: http://www.surveymonkey.com/s/L5DZ25D

Mocht je er nog vragen over hebben, laat het dan even weten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 25, 2010 20:33 
Trucker

done,

suc6 met opzetten van je bedrijf.

Elmo

2006 Dodge Ram 1500 5.7 HEMI verkocht :-(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 25, 2010 20:51 
Pro Trucker

ik ben aan je vragen begonnen en ook weer gestopt

dit komt omdat ik het nut niet kan in zien bij een eenmanszaak

heb ik het dan mis ?
is het ook belangrijk voor een klein bedrijf communicatie ondersteuning te krijgen ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 25, 2010 20:57 
Trucker

t.dually schreef:
ik ben aan je vragen begonnen en ook weer gestopt

dit komt omdat ik het nut niet kan in zien bij een eenmanszaak

heb ik het dan mis ?
is het ook belangrijk voor een klein bedrijf communicatie ondersteuning te krijgen ?

Hoi,

Dit ben ik met je eens, het is iets meer op meer persoonsbedrijven gericht.
Heb op heel veel plekken nvt ingevuld.

Voor een klein bedrijf is het wel interessant in het kader van logo's advertenties en eventueel website. Zelf heb ik de luxe dat een vriend dtp-er is en al deze dingen profesioneel voor mij kan doen.

Weet iemand overigens nog een leuke job voor een dtp-er?

grtz,

Elmo

Elmo

2006 Dodge Ram 1500 5.7 HEMI verkocht :-(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 27, 2010 14:15 
Trucker

Hey,

Ook een eenmanszaak kan belang hebben bij communicatie ondersteuning is mijn mening, Al was het alleen maar om, mocht je het nodig hebben, een tekst te schrijven voor een advertentie of voor op de website. Maar ik kan je ook helpen met het duidelijk krijgen van een doelgroep of met een communicatieplan voor een nieuw product.

Maar ook juist als je er geen nut van inziet, dan is dat voor mij ook goed om te weten.

Communicatie begint al bij de start van jouw bedrijf, bij de facturen, algemene voorwaarden, visite kaartjes en zelfs als je naar een show gaat, dan komt daar ook communicatie bij kijken. Het is een enorm breed gebied en wat mijn waarde kan zijn is om samen met jou te kijken hoe jij communiceert en waar 'gaps' liggen. Of als je direct werk hebt liggen dat ik je er snel mee kan helpen. Als ondernemer heb je het druk met veel andere zaken om je dan ook nog eens bezig te gaan houden met communicatie.
Ik kan je helpen bij het bewust worden van de manier waarop je communiceert en je helpen (niet alleen vertellen, maar ook doen) door die dingen dan ook op te pakken. En voor zolang jij dat nodig hebt (1 uur, 2 uur, etc.) Ik ga alleen niet 40 uur per week voor je aan de slag, want dat is geen ondersteuning meer, maar loondienst.

Veel mensen hebben wel een omgeving waarin ze iemand kennen, zoals een DTP'er, die hun kan helpen met dit soort zaken, maar het is allemaal een vak en een DTP'er weet veel van communiceren via advertenties, brochures en etc, maar weer weinig over het inzetten van de verschillende media om er een communicatie mix van te maken.
Andere mensen hebben weer weinig contacten of niemand die er verstand van heeft en die kunnen mijn hulp wel gebruiken.
Let wel. Ik ben geen DTP'er, dus voor het echte DTP werk zoek ik ook een DTP'er, als dat is wat je bedrijf nodig heeft, want ik kijk vanuit een onafhankelijke positie naar zowel jouw organisatie (ook al ben je een eenmanszaak) als naar je DTP opdrachtnemer en probeer dan namens jouw bedrijf helder te krijgen wat er nodig is zonder bullshit!

Want dat is vaak wel wat er gebeurd bij het uitbesteden van een opdracht. Jij weet niet wat je wil en de opdrachtnemer weet zoveel dat er allerlei dingen bij komen die niet nodig zijn.

Een communicatie medewerker, want dat is de positie waarmee je mijn ondersteuning kan vergelijken, die is een spin in het web in een organisatie op het gebied van alle communicatie in en rondom de organisatie. Ik ben in staat om jouw enthousiasme te vertalen naar een boodschap, juist omdat ik niet bij je bedrijf hoor.

Misschien maakt dit mijn survey wat duidelijker, maar zoals je merkt ook ik ben nog aan het zoeken naar mijn positionering en mijn identiteit.

Maar voor iedereen die mijn survey heeft ingevuld. THANKS A LOT

P.s. mocht je nog ooit eens een keer met een vraag zitten op communicatie gebied. Don't hesitate to ask. i'll be glad to help.

Laatst bijgewerkt door 69elCamino op za nov 27, 2010 14:26, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 27, 2010 14:23 
Pro Trucker

69elCamino schreef:
Hey,

Ook een eenmanszaak kan belang hebben bij communicatie ondersteuning is mijn mening, Al was het alleen maar om, mocht je het nodig hebben, een tekst te schrijven voor een advertentie of voor op de website. Maar ik kan je ook helpen met het duidelijk krijgen van een doelgroep of met een communicatieplan voor een nieuw product.

Maar ook juist als je er geen nut van inziet, dan is dat voor mij ook goed om te weten.

Communicatie begint al bij de start van jouw bedrijf, bij de facturen, algemene voorwaarden, visite kaartjes en zelfs als je naar een show gaat, dan komt daar ook communicatie bij kijken. Het is een enorm breed gebied en wat mijn waarde kan zijn is om samen met jou te kijken hoe jij communiceert en waar 'gaps' liggen. Of als je direct werk hebt liggen dat ik je er snel mee kan helpen. Als ondernemer heb je het druk met veel andere zaken om je dan ook nog eens bezig te gaan houden met communicatie.
Ik kan je helpen bij het bewust worden van de manier waarop je communiceert en je helpen (niet alleen vertellen, maar ook doen) door die dingen dan ook op te pakken. En voor zolang jij dat nodig hebt (1 uur, 2 uur, etc.) Ik ga alleen niet 40 uur per week voor je aan de slag, want dat is geen ondersteuning meer, maar loondienst.

Veel mensen hebben wel een omgeving waarin ze iemand kennen, zoals een DTP'er, die hun kan helpen met dit soort zaken, maar het is allemaal een vak en een DTP'er weet veel van communiceren via advertenties, brochures en etc, maar weer weinig over het inzetten van de verschillende media om er een communicatie mix van te maken.
Andere mensen hebben weer weinig contacten of niemand die er verstand van heeft en die kunnen mijn hulp wel gebruiken.
Let wel. Ik ben geen DTP'er, dus voor het echte DTP werk zoek ik ook een DTP'er, als dat is wat je bedrijf nodig heeft.

Een communicatie medewerker, want dat is de positie waarmee je mijn ondersteuning kan vergelijken, die is een spin in het web in een organisatie op het gebied van alle communicatie in en rondom de organisatie.

Ik heb dat probleem met mensen te vinden die mij kunnen helpen bij mijn Chevy opknappen, alhoewel ik nu wel een aantal losse contacten heb. Toch heb ik geen goede bekenden die mij kunnen helpen.

Maar voor iedereen die mijn survey heeft ingevuld. THANKS A LOT

sorry hoor ik wil niet flauw doen hoor en jou aan vallen maar

voor mij begint communiceren met iemand met naam en toe naam kennen
in dit geval toenaam hoeft niet maar je naam is wel fijn om te weten tijdens gesprekken

ook zit voor mijn gevoel de kracht van communiceren in korte, duidelijke, heldere teksten .......

misschien een tip :roll: (van een kippenboer ;-))

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 27, 2010 14:32 
Trucker

t.dually schreef:

in dit geval toenaam hoeft niet maar je naam is wel fijn om te weten tijdens gesprekken

ook zit voor mijn gevoel de kracht van communiceren in korte, duidelijke, heldere teksten .......

Hey,

Ik voel mij ook absoluut niet aangevallen. Je hebt zelfs helemaal gelijk. Korte heldere zinnen werken het beste.

Zoals je merkt: Ik ben nog bezig om te bepalen hoe ik het beste mijzelf kan positioneren en wat ik moet vertellen.
Communicatie als vak is breed, maar dat maakt het ook moeilijk om kort te zijn.

Ik ben van mening dat ik van iedereen kan leren, ook van een kippenboer, in mijn vakgebied. :wink: dus bij deze thanks

Groeten Rogier van der Maas (naam en toe naam :) )

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 27, 2010 14:43 
Pro Trucker

69elCamino schreef:
t.dually schreef:

Hey,

Ik voel mij ook absoluut niet aangevallen. Je hebt zelfs helemaal gelijk. Korte heldere zinnen werken het beste.

Zoals je merkt: Ik ben nog bezig om te bepalen hoe ik het beste mijzelf kan positioneren en wat ik moet vertellen.
Communicatie als vak is breed, maar dat maakt het ook moeilijk om kort te zijn.

Ik ben van mening dat ik van iedereen kan leren, ook van een kippenboer, in mijn vakgebied. :wink: dus bij deze thanks

Groeten Rogier van der Maas (naam en toe naam :) )

snelle leerling hahahaahaa nee goed bezig rogier wij kunnen samen goed communiseren :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 27, 2010 16:28 
Pro Trucker

Ik heb het ingevuld, maar het lijkt me meer voor grote bedrijven, als ik als kleine zelfstandige, de communicatie met klanten of toekomstige klanten uit zou besteden, weet ik zeker dat ik binnen de korste keren de panne erop kan gooien
ik denk dat ik in mijn eigen handel ,beter de weg weet , en wat wel of niet kan dan een derde partij, die het voor je wil doen,
ik wens je veel succes, maar voor kleine bedrijven lijkt het me niet van toepassing,
als je zelfstandig bent, zoals ik, ben je continu aan het handelen en je moet beschikken over inzicht van wat de personen willen en van daaruit ga je handelen, en mijn mening is dat je nooit voor iemand anders kan handelen, zonder overleg, dus ben je in mijn ogen ,voor mijn branche dan , overbodig :roll: :wink:

anders kom maar eens een paar rollen dakleer ophalen , en verkoop ze maar eens, incl aanbrengen enz,enz en de mensen uitleggen hoe en waarom je het zo doet :oops: :mrgreen: :mrgreen:

En Theo heeft nog wel een partijtje Dubbeldooiers :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 29, 2010 14:41 
Trucker

bennyke schreef:
Ik heb het ingevuld, maar het lijkt me meer voor grote bedrijven, als ik als kleine zelfstandige, de communicatie met klanten of toekomstige klanten uit zou besteden, weet ik zeker dat ik binnen de korste keren de panne erop kan gooien
ik denk dat ik in mijn eigen handel ,beter de weg weet , en wat wel of niet kan dan een derde partij, die het voor je wil doen,
ik wens je veel succes, maar voor kleine bedrijven lijkt het me niet van toepassing,
als je zelfstandig bent, zoals ik, ben je continu aan het handelen en je moet beschikken over inzicht van wat de personen willen en van daaruit ga je handelen, en mijn mening is dat je nooit voor iemand anders kan handelen, zonder overleg, dus ben je in mijn ogen ,voor mijn branche dan , overbodig :roll: :wink:

anders kom maar eens een paar rollen dakleer ophalen , en verkoop ze maar eens, incl aanbrengen enz,enz en de mensen uitleggen hoe en waarom je het zo doet :oops: :mrgreen: :mrgreen:

En Theo heeft nog wel een partijtje Dubbeldooiers :mrgreen: :mrgreen:

Ha ha dat bedoelde ik dus net niet. Jij mag je rollen dakleer of wat je dan ook verkoopt lekker door blijven verkopen. Dat kan ik inderdaad niet beter en dat wil ik niet eens, want dat is niet mijn vakgebied.

Ik bedoelde met communicatie met derde partijen: de communicatie die jij voert met een drukker over de lay-out van een brochure, de communicatie met een standbouwer die je ontwerpen en plannen voor je 'stand' terug stuurt of de communicatie over de opzet van de autoreclame met het bestickeringsbedrijf.

Dus de derde partijen aan wie jij je communicatie opdrachten uitbesteed. Daar kan ik meerwaarde voor je in behalen omdat dat mijn vakgebied is. Wat betekent dat jij in die tijd weer tig kilometer dakleer kan verkopen wat je uiteindelijk meer omzet en plezier geeft. :mrgreen: waardoor jij eindelijk die dikke Ford van je onderschrift in een container kan laten stoppen.

En misschien kan ik je in je communicatie naar je klanten toe ook nog wat tips geven, waardoor je minder tijd kwijt bent met heen en weer mailen of sneller die opdracht binnen haalt. Ik noem nu maar even een dwarsstraat.

Maar many thanks voor het feit dat je het ingevuld hebt!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]