Het is nu di aug 19, 2025 16:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 17, 2010 22:35 
Pro Trucker

ErwinVdb schreef:
voor zo ver ik weet moet je truck nie jaarlijks opnieuw gewogen worden als op je pvg lpg vermeld staat

op mijn PVG staat nochtans dat lichte vracht en kampeerwagens elk jaar zullen voorgereden worden om te wegen , en hieruit zitplaatsen berekend gaan worden... :?

en deze is al omgezet naar Benzine / LPG

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 14:36 
Heavy Trucker

ze gaan harder en harder met ons voeten rammelen :evil:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 17:24 
Pro Trucker

BULLET-PROOF schreef:
ErwinVdb schreef:
wetgeving is weer veranderd :evil: de tailgate zit er standaard op zeggen ze op de keuring, dus moet de weging sinds 2 weken gebeuren met de tailgate gemonteerd anders een rode kaart althans hier in hechtel

Dit klopt voor de volle 100%, deze mededeling is rond gestuurd naar alle stations in België.

Dit is de laatste nieuwe update van Brussel uit. De wagen moet aangeboden worden aan de keuring zoals hij van de band gerold is.
Alles wat standaard is aan de wagen moet er dus ook opzitten.

Dus dit wil zeggen, de tailgate erin laten, kopsteunen laten zitten enz

Dus dat zijn alweer zoveel kilo wat er bij het gewicht zal komen.

en dit is dan het einde van QuadCab rijden + LPG... :(
ik wacht nog even af tegen de volgende keuring , maar ik weet dat een SRT QC met tonneau en tailgate nooit aan zijn gewicht komt om meer dan 2 of 3 zitplaatsen te krijgen.

Laatst bijgewerkt door Sammy11 op wo okt 20, 2010 21:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 18:39 
Trucker

maar in mijn geval nu, ik rij NIET met LPG ik moet in januari naar de keuring
eerst werden alleen de "gasrijders" opnieuw gewogen omdat het pvg nummer aangepast moest worden
maar wordt de mijne nu ook opnieuw gekeurd of niet???

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 21:06 
Pro Trucker

blade-x schreef:
eerst werden alleen de "gasrijders" opnieuw gewogen omdat het pvg nummer aangepast moest worden

tuurlijk , iedere amerikaanse pick-up moet elk jaar gewogen worden.
tenzij er iemand in Brussel iets aan veranderd , maar waarom zouden ze... :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 8:51 
Pro Trucker

Ik zit dit zo allemaal een beetje te lezen, en vroeg me nu toch af hoeveel wegen belasting jullie nu betalen met lpg.

En wat zou je anders moeten betalen??
Stel dat je toch de zitplaatsen wilt behouden en van lichte vracht af zou stappen??

Ik betaal zelf als particulier €480 per kwartaal. Alleen op Benzine zou dit ongeveer €260 zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 12:20 
Trucker

Charger69 schreef:
blade-x schreef:

Ik veronderstel het ook hoor Eric dat hij jaarlijks gewogen gaat worden ondanks dat ge GEEN LPG hebt want ze gaan er zogezegd vanuit dat ge andere ingrijpende dingen kunt aangebouwd hebben die het rijklaar gewicht kunnen doen veranderen ( dit is de verbloemde versie ). In werkelijkheid gaat het erom dat ze u nu jaarlijks opnieuw die Euro's voor een weging kunnen aanrekenen en dus weer extra geld in de lade brengt :twisted:

Ik verwachtte eerlijk gezegd al zoiets in die richting hoor. Nu kwamen er dagelijks trucks op de keuring volledig zodanig gestripped binnenrijden om te keuren dat ze in hun eigen zijn gaan denken " ja allemaal leuk maar zo rijden die mannen niet rond met hun truck, eens gekeurd bouwen ze de hele zooi er terug op ". Hiervan werd dus meer dan waarschijnlijk melding gemaakt in Brussel, die op hun weg weer een achterpoortje hebben gevonden dat de KB's hierover overstijgt :evil:

Dus we mogen er met zekerheid vanuit gaan dat de QC trucks die nu de afgelopen tijd op die manier door de keuring zijn geraakt en dus ook op die manier zitplaatsen hebben weten te behouden ( of terug gekregen hebben ), volgend jaar meer dan waarschijnlijk in de problemen geraken en terug een zitplaats moet inboeten en weeral 160 € mogen betalen en weeral op hun aangepaste PVG mogen wachten :roll:
Dus met andere woorden ze zijn eraan voor de moeite die ze getrotseerd hebben om de zitplaatsen te behouden.

Er zullen dus maar 2 mogelijke manieren zijn om de zitplaatsen te behouden zoals ik dat zie en dat zijn :

A ). De LPG tank verwijderen en op supersap rijden wat voor iedereen financiëel niet haalbaar is en waar ik natuurlijk ook begrip voor heb.
B ). Contact nemen met uw gasboer en laten uittellen hoeveel gewicht ge zou besparen indien ge een VEEL kleinere en daardoor ook lichtere LPG tank zou plaatsen om de zitplaatsen te behouden en de kleinere actieradius en vaker tanken hierdoor erbij nemen. Dit gaat echter natuurlijk ook weer gepaard met extra kosten :|

Deze tweede optie zal waarschijnlijk zelfs dan niet voldoende zijn voor bepaalde QC trucks om hun rijklaar gewicht te behalen of te behouden :|

Laat ons allemaal hoppen dat we terug moeten gaan stemmen en dat hiermee al deze belachelijke maatregelen die nu uit deze noodregering voortkomen in de schredder belanden en dat bij een volgende deftige regering alles terug gaat naar het oude zoals het was :dontknow:

Dan ben ik blij dat ik voor men 3+1 te behalen toch niet zo veel heb moeten strippen en dit volgend jaar zonder problemen terug kan .

Ik heb dan ook maar een kleine gastank. Blijkt nu wel een voordeel te zijn.

Ik heb maandag nog aan een werknemer op de keuring gevraagd dat de lichtvracht elk jaar word gewogen en die wist van niks.

Ik ben wel niet bij de stationshef geweest want had geen tijd meer dus nu ben ik nog niet 100% zeker.
mvg Guy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 12:30 
Pro Trucker

battie schreef:
Ik zit dit zo allemaal een beetje te lezen, en vroeg me nu toch af hoeveel wegen belasting jullie nu betalen met lpg.

Stel dat je toch de zitplaatsen wilt behouden en van lichte vracht af zou stappen??

Ik betaal zelf als particulier €480 per kwartaal. Alleen op Benzine zou dit ongeveer €260 zijn.

voor een SRT10 van lichte vracht af te halen , en als personenwagen inschrijven , kost 5000 euro aan BIV (eenmalig...) en jaarlijkse rijtax van 3800 euro... :shock:

nu betalen we 148 euro per jaar alles in.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 12:38 
Pro Trucker

dat de tailgate er op moet zitten is larie, je hebt dat stuk niet nodig om een rijklaar voertuig aan te bieden.
Het verhaal waar ze zich in brussel waarschijnlijk achter schuilen is de zin:
§3. De Minister van Verkeerswezen of zijn gemachtigde kan, bij wijze van uitzondering, de goedkeuring en het in het verkeer brengen van een voertuig als alleenstaand geval toelaten volgens de procedure en de goedkeuringsvoorwaarden die hij vaststelt.

Voorwaarden die hij vaststelt... carte blance in principe. Ze mogen ern voorwaarden van EEG goedkeuringen volgen en zelfs strengere eissen opleggen. EU zegt wel zwart op wit dat deze procedure eenvoudig, binnen aanzienbare tijd moet mogelijk zijn en vooraf moet gekend zijn. Das het enigste verweer dat we eventueel hebben.

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 13:04 
Pro Trucker

Sammy11 schreef:
battie schreef:

voor een SRT10 van lichte vracht af te halen , en als personenwagen inschrijven , kost 5000 euro aan BIV (eenmalig...) en jaarlijkse rijtax van 3800 euro... :shock:

nu betalen we 148 euro per jaar alles in.

dat is idd echt weinig, volgens mij zelfs nog minder dan bedrijven betalen.
maar idd is 3800 weer erg veel, maar wat natuurlijk wel weer een beetjes scheelt is dat de brandstofprijzen een stuk lager zijn dan in nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 17:06 
Pro Trucker

geloof je guido, maar het is niet wettelijk volgens mij. De voorwaarden moeten medegedeeld worden en niet om de paar weken wijzigen. we merken dat ze op de keuring vaak nog niet op de hoogte zijn.....van willekeur gesproken. :|

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 17:49 
Heavy Trucker

BULLET-PROOF schreef:
ErwinVdb schreef:
wetgeving is weer veranderd :evil: de tailgate zit er standaard op zeggen ze op de keuring, dus moet de weging sinds 2 weken gebeuren met de tailgate gemonteerd anders een rode kaart althans hier in hechtel

Dit klopt voor de volle 100%, deze mededeling is rond gestuurd naar alle stations in België.

Dit is de laatste nieuwe update van Brussel uit. De wagen moet aangeboden worden aan de keuring zoals hij van de band gerold is.
Alles wat standaard is aan de wagen moet er dus ook opzitten.

Dus dit wil zeggen, de tailgate erin laten, kopsteunen laten zitten enz

Dus dat zijn alweer zoveel kilo wat er bij het gewicht zal komen.

De mijne is met 6 zitplaatsen van de band gerold dus alle problemen zijn opgelost :lol: :lol: het mag er niet af dus goedkeuren die handel. :lol: :lol:
Maar omdat het zo niet zal zijn wacht ik maar even af wat het gaat worden, ik heb nog een 70kg speling en zo veel weegt de tailgate niet.
De 230ltr tank blijft er in ieder geval in liggen, desnoods gaat de achterbank eruit, die is toch altijd voor andere mensen. Heb ik weer een goed excuus om niet te rijden als er een feestje is :D :D .

,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 18:11 
Trucker

ach ja we zien wel
reserve wiel kan ik er van onder halen
en nog wat "prul" misschien
maar ik denk dat ik niet zoveel zal moeten afgeven van zitplaatsen
ik heb zowiezo al lichtere wielen volgens mij dan originele wielen
heb dan geen gasketel...

en als het dan nog 1+2 wordt ben ik nog tevreden
en als er 5 mensen willen meerijden dan rijden er 5 mensen mee
wat trek ik me daar van aan zeg pfff
maar als je dan een ongeluk krijgt met 5 mensen er in..ja als...als...als !!!

Dodge Ram
Buell X1

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 18:39 
Trucker

Ah trouwens ik dacht net ergens aan :drunken:

hier een km van mijn deur is een weegbrug !!
maar wist eigenlijk niet dat deze openbaar was
ben net eens snel gaan zien en ja het kost je 4 euro en kan je zelfs je weging printen

dus heb snel me bak gewogen met volle benzine tank reserve wiel en met alles derop en deraan

2400kg !!

als ik jullie formule mag geloven kom ik uit op 3.98

das dus 1+2 als ik het goed heb

dus als ik me reservewiel der van onder haal zit ik al op 1+3 , klopt dit??

Afbeelding

Dodge Ram
Buell X1

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 18:54 
Trucker

volgens mij doe ik nog iets verkeerd :shock: :shock: !!??

Dodge Ram
Buell X1

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]