blade-x schreef:
maar in mijn geval nu, ik rij NIET met LPG ik moet in januari naar de keuring
eerst werden alleen de "gasrijders" opnieuw gewogen omdat het pvg nummer aangepast moest worden
maar wordt de mijne nu ook opnieuw gekeurd of niet???
Ik veronderstel het ook hoor Eric dat hij jaarlijks gewogen gaat worden ondanks dat ge GEEN LPG hebt want ze gaan er zogezegd vanuit dat ge andere ingrijpende dingen kunt aangebouwd hebben die het rijklaar gewicht kunnen doen veranderen ( dit is de verbloemde versie ). In werkelijkheid gaat het erom dat ze u nu jaarlijks opnieuw die Euro's voor een weging kunnen aanrekenen en dus weer extra geld in de lade brengt
Ik verwachtte eerlijk gezegd al zoiets in die richting hoor. Nu kwamen er dagelijks trucks op de keuring volledig zodanig gestripped binnenrijden om te keuren dat ze in hun eigen zijn gaan denken " ja allemaal leuk maar zo rijden die mannen niet rond met hun truck, eens gekeurd bouwen ze de hele zooi er terug op ". Hiervan werd dus meer dan waarschijnlijk melding gemaakt in Brussel, die op hun weg weer een achterpoortje hebben gevonden dat de KB's hierover overstijgt
Dus we mogen er met zekerheid vanuit gaan dat de QC trucks die nu de afgelopen tijd op die manier door de keuring zijn geraakt en dus ook op die manier zitplaatsen hebben weten te behouden ( of terug gekregen hebben ), volgend jaar meer dan waarschijnlijk in de problemen geraken en terug een zitplaats moet inboeten en weeral 160 € mogen betalen en weeral op hun aangepaste PVG mogen wachten
Dus met andere woorden ze zijn eraan voor de moeite die ze getrotseerd hebben om de zitplaatsen te behouden.
Er zullen dus maar 2 mogelijke manieren zijn om de zitplaatsen te behouden zoals ik dat zie en dat zijn :
A ). De LPG tank verwijderen en op supersap rijden wat voor iedereen financiëel niet haalbaar is en waar ik natuurlijk ook begrip voor heb.
B ). Contact nemen met uw gasboer en laten uittellen hoeveel gewicht ge zou besparen indien ge een VEEL kleinere en daardoor ook lichtere LPG tank zou plaatsen om de zitplaatsen te behouden en de kleinere actieradius en vaker tanken hierdoor erbij nemen. Dit gaat echter natuurlijk ook weer gepaard met extra kosten
Deze tweede optie zal waarschijnlijk zelfs dan niet voldoende zijn voor bepaalde QC trucks om hun rijklaar gewicht te behalen of te behouden
Laat ons allemaal hoppen dat we terug moeten gaan stemmen en dat hiermee al deze belachelijke maatregelen die nu uit deze noodregering voortkomen in de schredder belanden en dat bij een volgende deftige regering alles terug gaat naar het oude zoals het was

Dan ben ik blij dat ik voor men 3+1 te behalen toch niet zo veel heb moeten strippen en dit volgend jaar zonder problemen terug kan .
Ik heb dan ook maar een kleine gastank. Blijkt nu wel een voordeel te zijn.
Ik heb maandag nog aan een werknemer op de keuring gevraagd dat de lichtvracht elk jaar word gewogen en die wist van niks.
Ik ben wel niet bij de stationshef geweest want had geen tijd meer dus nu ben ik nog niet 100% zeker.