Het is nu di aug 19, 2025 16:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: fcapri's W200
BerichtGeplaatst: wo jan 15, 2014 11:06 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Afbeelding

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: fcapri's W200
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 18:13 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jan 14, 2014 11:58
Berichten: 89
ik zie dat er nogal veel mensen zijn die iets van stuurhuizen kennen (zie dim's topic) en ik heb daar eigenlijk ook een vraag over.

mijn stuurhuis is ergens een zelfbouw bekrachtigd ding (zat erin toen ik die kocht, is al zeker geen dodge versie). nu heb ik iets raar, de arm aan het stuurhuis heeft aan het einde een rubber zit met een koppeling naar de stang voor de wielen.
dit punt zit op een aantal cm van de band.
als ik naar links of naar rechts VOLLEDIG afdraai raakt de band die koppeling nooit. maar als ik 5min ga rijden en kom thuis, zie ik sporen op de band van het aanlopen en ook op het rubber van de koppeling.

Afbeelding
mijn oplossing de laatste 6jaar al: iets minder dan het maximum afdraaien. ik heb me thuis al rotgezocht maar vind het probleem niet. ook omhoog gekrikt mag ik alles afdraaien, de band blijft er altijd minstens 2cm van weg. wiellagers hebben wel wat speling maar niet genoeg om het te doen aanlopen.
blijkbaar geraken de wielen toch iets verder al rijdend (zoals mijn ruitenwissers op 5cm van de ruitrand al terugkeren, gaan ze tot buiten het raam als ik aan het rijden ben)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: fcapri's W200
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 19:12 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Zal komen , als je dus naar links en rechts afslaat dat de wang van de band gaat bollen/kantelen/verschuiven als je snap wat ik bedoel :-P

Stuurhuis is wel van een dodge maar die zelf maak stang ertussen hoort er niet thuis.

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: fcapri's W200
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 20:17 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jan 14, 2014 11:58
Berichten: 89
een kerel die er al aan gewerkt heeft destijds, wist me te zeggen dat het geen dodge pomp is.
de arm was ergens geplooid en het gat erin was groter/kleiner dan normaal.

hierdoor weet hij ook niet welke koppeling er tussen hangt, vandaar waarschijnlijk het geknoei. moet binnenkort dat ding gaan veranderen want de rubber is al doorgesleten. misschien DE moment om eens alles origineel te zetten dan.
het stuurhuis dat eronder zit is wel fantastisch. sturen doe je met je pinkje (heb een klein 33cm stuurtje) en is ook compleet spelingsvrij. 1mm stuur verdraaien en de wielen reageren ook direct mee.
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: fcapri's W200
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 20:26 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Als dat stuurhuis fantastisch is zou ik hem lekker laten zitten :wink:
Als je het rubbertje vervangen heb gewoon de maximale stuur uitslag verkleinen en cruisen maar!

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: fcapri's W200
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 20:46 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jan 14, 2014 11:58
Berichten: 89
blijft er ook in, moet alleen dat rubber en koppeling vervangen, en eventueel die as die er nu zit vervangen door een originele van dodge.
wou alleen weten WAAROM die aanlopen tijdens rijden en niet terwijl ik alle mogelijke dingen uithaal op die er op de oprit tegen te krijgen. de band die beweegt/vervormd zou kunnen. die 305's zijn er toch onderuit en de volgende maat wordt smaller


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: fcapri's W200
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 21:04 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
In mijn W-200 tijdperk had je geen W-200 met stuurbekrachtiging, en van Dodge was er toen niets van te koop. Alle 3 van Dam'men en Brouwer hadden alleen van Chevrolet een bekrachtiging die je meen ik een 1/4 of 1/2 slag moest draaien + een kleine aanpassing, ook kreeg je er een andere pitman arm bij.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: fcapri's W200
BerichtGeplaatst: za jan 18, 2014 23:11 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Je kunt 2 spacers op de vooras zetten (2cm ofzo), of de bout uit draaien zodat de max uitslag naar links rechts kleiner word. Dus bout paar slagen tegen de klok indraaien.

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: fcapri's W200
BerichtGeplaatst: ma feb 10, 2014 23:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Mooi of niet :D
Afbeelding

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: fcapri's W200
BerichtGeplaatst: di feb 11, 2014 8:12 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jan 14, 2014 11:58
Berichten: 89
vind die look niet echt mooi.

dit is het voorbeeld voor één van mijn capris
Afbeelding

en zover staat die al, chroom bumpers heb ik ook nog liggen hiervoor
Afbeelding

zo ziet een capri er origineel uit. die wielen zijn dus 5.5J ET19. veel te smal achteraan. normaal kan je achteraan 7.5J ET-19 kwijt. je moet dus al serieus brede velgen met negatieve offset hebben om verbredingen op de wielranden te moeten plaatsen (zoals bericht hierboven)
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: fcapri's W200
BerichtGeplaatst: di feb 11, 2014 13:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Ik kwam die foto tegen tijdens het struinen naar foto's :wink:
Zelf vind ik het wel wat hebben.

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling