Het is en blijft een pure loterij ! Je blijft steeds afhankelijk van de rechter die je veroordeelt.Wees al blij dat het niet in dendermonde is bij rechter Dhondt,want die lust snelheidsduivels rauw.
ZEKER aanwezig zijn,maakt sowiezo een verschil uit,want als jij de moeite niet doet om je kop te tonen doet die rechter geen moeite om mild te zijn.
Ik ben vorig jaar voor moeten komen in veurne voor een overtreding van februari 2008.Reed 98 ipv 50 op een boereweg van alveringem naar veurne.Had een advocaat mee via de rechtsbijstand en die heeft niet eens zijn mond moeten opendoen.....
Rechter vroeg wat mijn excuus was en ik antwoorde "geen edelachtbare".Al die tijd had hij nog niet eens de moeite gedaan om op te kijken,maar toen ik dat zei keek ie even op ,zette zijn leesbrilletje af en vroeg verwonderd "geen ???".
Ik : "Nee edelachtbare,ben stom geweest en zal de gevolgen dragen van mijn dommigheden".
Rechter:" Er moet toch iets zijn waarom je zo snel reed" ?
Ik :" Och ja,maar het is absoluut geen excuus,ik heb mij laten vangen"
Rechter : "Vertel"
Ik :"Ik rij elke dag,ook in het weekend met vrachtwagens die begrensd zijn op 90km/uur en die dag stond mijn vrachtwagen in panne en kreeg ik een vervangwagen mee die een stuk lichter is met B-rijbewijs,maar dezelfde performante motor heeft als in onze zware geldwagens.Uiteraard als je eens het gas indrukt ga je als een speer vooruit met zo'n licht ding met zware motor en ik vond het plezant om eens sneller dan 90 te kunnen rijden.Het is geen excuus edelachtbare,maar ik ben dom geweest."
Rechter :"Hoe lang ben je al chauffeur ?"
Ik :"Van mijn 20ste edelachtbare"
Rechter :"En nog nooit overtredingen gedaan in die 14 jaar ?"
Ik :"Nee edelachtbare,nog nooit geen overtredingen begaan."
Hier moet je weten dat ze absoluut geen zicht hebben op snelheidsovertredingen en andere boetes waarbij je een minnelijke schikking hebt betaald,dit staat bij hen dus niet bekend

Rechter :"Daar heb ik nu respect voor,maak dat je wegbent en ik u nooit meer terugzie !"
Ik :"Dank u edelachtbare,nog een prettige dag edelachtbare !"

Geen intrekking rijbewijs,geen boete,niks !

'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !