Gisteren de auto weer opgehaald.
De dynamo is vervangen.
Toen men met de auto reed bleek de motor zó heet te worden dat het water uit de radiateur kwam gespoten.
Vreemd want op weg naar huis uit W'werf heb ik de meters constant in de gaten gehouden omdat alles in Fahrenheit was en dit was geheel nieuw voor me. Daarnaast; bij een nieuwe auto hou ik altijd de meters even in de gaten de eerste rit.
De thermostaat bleek dicht te zitten.
Die is eruit gehaald en men wil nu dat ik even 2 weken rondrij om te kijken of de auto veel olie gebruikt (misschien motorschade opgelopen)
Ik heb de monteur gevraagd even een compressietest te doen maar dat was schijnbaar nu nog niet aan de orde.
Ze hebben de auto toen maar even vluchtig voor me nagelopen.
Er zit nog 1,5 tot 2mm remvoering op de voorste blokken.
De schijven zijn zo goed als op.
De fuseekogel rechtsvoor is helemaal op.
De rubbers van de kogels zijn vrijwel op.
Na een testrit (mbt de temperatuur) zagen we gisteravond iets vreemds;
De temperatuurmeter loopt niet op. Hij doet niets, blijft gewoon op 100 fahrenheit staan.
Zet je echter de motor uit en het contact op de eerste stand dan loopt de temp meter op naar net onder het midden.
Olietemp blijft op 40 fahrenheit.
Anyone???
