alex2 schreef:
Cusith schreef:
Zo dan Alex, 700 mijl op 171 liter.
Dat is wel erg zuinig, ik doe er 400 op 140.
Rijd jij alleen 90 op de snelweg ofzo?
Is 80% snelweg 110 a 120km/u, gewoon met het verkeer mee, rustige rijstijl.
Ik heb geen problemen met lpg en als ik de berichten van Solid in welkom-gedeelte lees dan zou je haast denken dat een Chevy zelfs beter kan presteren op lpg.
Bij mij gaat bij heftige regen m'n check-engine lampje branden omdat ik zelf te lam ben om even m'n bougiekabels te vervangen.
Natuurlijk zou ik op benzine rijden als de literprijs hetzelfde zou zijn, heb ik tenminste meer laadruimte en minder kans op gezeik bij de keuring.
Ik rij volgens de DIC tussen de 17L a18L op 100km. Dit is laatste dagen wel wat hoger door het bezoeken van stille parkeerplekken in combinatie met een hoop sneeuw en ijs

Maar mijn auto is ook getuned met een hand held programmer wat ook iets minder verbuik zou opleveren. Toen ik hem van de gasinstalateur terug kreeg reed ik op 1 tank 390km. toen 400km en toen ik de motor gelogd had en wat aanpasingen heb ik de 500 gehaald. Maar ik tank gewoon als ik de 400km zie langs komen

Heb een hekel aan zonder gas/ bezine staan

vooral met dit weer.
Ik verbrand ongeveer een tank a 100L per week weg.
Tuurlijk zijn mijn bevindingen niet ontstaan na jarenlange ervaringen

Maar ik heb 3 trucks gereden op bezine. En ik had ook zoiets van LPG nooit!!

Zelfs nog eens een test rit mee gedaan en dat beviel helemaal niet!! was een 2007 silverado met LPG. Maar nu sprak ik mijn gas instalateur en met de nieuwe generatie volgt het gas systeem de ecm. Dus alles blijft het doen. En zou je geen prestatie verlies meer hebben! Ik zelf merk dat mijn koppel curve veel mooier is geworden. kan nu gewoon heel vlot mee trekken en niet boven de 1800 toeren uit komen. Ik heb dan wel de 6.0L met de 6spd auto erin. En ik heb de MDS of AFM uitgezet. ( dus blijft conitnu een v8 )