Het is nu zo mei 04, 2025 1:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 22:52 
Bij mij hebben ze hetzelfde probleem gevonden bij een oliewissel van men diff,
geen clipjes meer te vinden en een hoop ijzer vanonder in de behuizing tegen de magneet.
Zou ook graag het originele principe willen vervangen door zo'n detroit true track,
maar weet niet juist welke achteras en diff ik heb om te weten welk type van die true track ik nodig heb :?: :?: :?: :?:
Rij met een 5.7 HEMI van 2003.
Heb je ondertussen die nieuwe diff er al in zitten ?

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 20:11 
Trucker

Dodge corporate 9.25" axle

Is ook na te lezen aan de sticker in het dashboard kastje.

Praktisch alle 2002> dodge ram 1500 modellen hebben deze achteras.
Behalve de srt-10 deze heeft een dana 60.

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 21:55 
Heavy Trucker

DodgeGuy schreef:
geen clipjes meer te vinden en een hoop ijzer vanonder in de behuizing tegen de magneet.
Zou ook graag het originele principe willen vervangen door zo'n detroit true track,
maar weet niet juist welke achteras en diff ik heb om te weten welk type van die true track ik nodig heb :?: :?: :?: :?:

Nope,nog steeds zonder clips en de truck rijdt nog steeds super,heb er nu reeds 60.300 miles op de teller en is bij gebeurd ergens rond de 54.000 miles,dus veel maken die clipjes niet uit.

De as is misschien wel hetzelfde,maar de overbrenging is niet altijd dezelfde die in het differentieel zit.Op jouw achteras moet een plaatje hangen thv het rechterachterwiel met daarop jouw overbrenging.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 22:06 
DB_Cowboy schreef:
DodgeGuy schreef:

Nope,nog steeds zonder clips en de truck rijdt nog steeds super,heb er nu reeds 60.300 miles op de teller en is bij gebeurd ergens rond de 54.000 miles,dus veel maken die clipjes niet uit.

De as is misschien wel hetzelfde,maar de overbrenging is niet altijd dezelfde die in het differentieel zit.Op jouw achteras moet een plaatje hangen thv het rechterachterwiel met daarop jouw overbrenging.

Die Detroit true track ziet er echt wel goed uit, heb al een hele boel amerikaanse forums gelezen, en eigenlijk niets slecht over gevonden.
Weet alleen niet welke ik juist moet bestellen om de oem parts te vervangen,
hij zal er komen moet alleen zeker zijn dat ik de juiste bestel, en mischien inneens overal nieuwe seals er in.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 22:12 
Heavy Trucker

Bij mij komt ie er ook nog in hoor,maar voorlopig rijdt de truck nog steeds prima en veel km's doe ik niet meer nu sedert ik terug een moto gekocht heb.

Zoals ik al zei moet er ergens een typeplaatje op de as hangen,eens goed kijken en dan weet je meteen welke je hebt.
Bij mij is het een 9.25" as met 3.92 limited slip axle ratio ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 22:12 
Die clips dienen enkel om de speling tussen de behuizing en die koppelingsplaatjes op te vangen. En om de buizing te beschermen. De clips zijn hard, de koppelingsplaten zijn hard en de behuizing is zacht.
Als je zonder rijd zullen de U vormjes op de kopplingsplaatjes die normaal in de clips vallen scherp worden omdat ze steeds tegen je behuizing aan botsen en uiteindelijk zullen deze zo ver afslijten dat ze niet meer tegen worden gehouden door de behuizing en meedraaien, met alle gevolgen van dien... :?

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 17, 2010 6:09 
Heavy Trucker

Ja weet ik,heb het gelezen op een us forum van iemand die zonder gereden heeft en na 20.000 miles de boel open deed.De halve maanvorm op de koppelingsplaatjes was spits geworden en de behuizing was licht uitgehold,maar nog niks ernstig van schade eigenlijk.Daarom beperk ik ook mijn km's die ik nu doe,heb immers toch een nieuw speelgoedje om mee rond te vlammen :D
Denk van tegen de winter of zo een detroit true track te steken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 17, 2010 11:22 
Prijzen verschillen wel enorm voor een 913A368 Detroit, Liggen tussen 499$ tot soms zelfs bijna 600$.
Om het zelf te doen zou wel lukken, maar je hebt een momentsleutel nodig, een deftige meetklok en een lagertrekker om de lagers er af te krijgen.
Alsook een pers om het kroonwiel terug te monteren en de lagers op het nieuwe differentieel. Het kroonwiel verwarmen tot 250°c zou ook kunnen maar dan heb ik schrik dat de hardheid veranderd of krom trekt daar heb je een oven voor nodig die het geheel egaal verwarmd.
Ook heb je de nodige shims nodig om eventueel een verschil op te vangen tussen de lagers en het differentieel tov je originele differentieel, en van die gekleurde pasta om te zien of je pinion mooi in het midden van je kroonwiel loopt.
Zal het wel laten doen dan heb ik nog garantie op het gedane werk, maar niet op het differentieel zelf denk ik.
Denk dat ik bij Summit ga bestellen voor 519.95 $, om dat dit toch een zowat bekende website is ??? :?:
Eerst vandaag ff dubbel checken of er inderdaad bij mij ook de Dodge Corporate 9.25" axle onder zit aan de hand van het plaatje op men achteras.

Bedankt alvast voor de hulp lig er al 2 nachten wakker van :lol:

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 17, 2010 22:31 
Bij mij is het net dezelfde een 9.25" as met 3.92 limited slip axle ratio :D :D :D :D :D
Nu nog het juiste type detroit truetrack zoeken en we zijn vertrokken :twisted:

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 18, 2010 6:05 
Heavy Trucker

Dan heb je deze nodig ;)

http://moesperformance.com/index.php?ma ... cts_id=621

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]