Het is nu vr mei 02, 2025 22:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2010 18:47 
dag allen,

Ik ben van plan om overmorgen een Chevrolet Silverado C1500 Pickup Extended Cab 5,7L V8 aan te schaffen. Ik heb vandaag rondgekeken op internet (weinig resultaat) en rondgevraagd naar het gemiddeld verbruik. De een zei 1:2, de ander weer 1:6 (LPG) Ben zelf een rustige rijder,
Weet iemand hoe veel deze auto drinkt?
En als er iemand helemaal fanatiek :bounce: is om mij te helpen kan ik ook altijd tips gebruiken naar waar ik moet kijken en opletten bij de aanschaf.
Ik ben namelijk een groentje en heb nog nooit een pickup gehad. Wel heel veel zin in want dit model is echt mijn droombak :P .
Alvast vriendelijk bedankt! :cat:

Gerben

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2010 18:55 
Heavy Trucker

denk dat je kan rekenen op gemiddeld 1op5 op gas

en kijk vooral naar de hoeken aan de onderkant tussen de bak en de cabine
is vaak het eerste punt waar roest komt
en voor de rest of de motor netjes loopt zonder bij geluiden en of de bak goed schakelt zonder slippen of stoteren

hard werken wordt niet betaald lang werken wel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2010 18:57 
Super Trucker

Welkom Gerben , verbruik zal wel rond de 1 op 5 zijn als hij 1 op 2 gebruikt zal er wel wat aan zijn of je trekt de heledag een aanhanger van 4 ton met plank gas :wink:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2010 19:01 
el camino 79 schreef:
denk dat je kan rekenen op gemiddeld 1op5 op gas

en kijk vooral naar de hoeken aan de onderkant tussen de bak en de cabine
is vaak het eerste punt waar roest komt
en voor de rest of de motor netjes loopt zonder bij geluiden en of de bak goed schakelt zonder slippen of stoteren

Dat is een snelle reactie! Mijn dank is groot. Ben eerder bang voor slijtage aan de assen of aan de automaatbak. De auto heeft 245.000 km gereden. (is uit 1989).
Maar goed, hij is maar €3500,00. Voor dat geld mag ik ook wel enige omkosten hebben na een tijdje. Als het maar geen duizenden euro's kost.
Bent u trouwens bekend met eventuele leveringstijden onderdelen wanneer je stukken hebt? Is dat normaal of zijn er ondertussen al genoeg plekken waar alles op voorraad is?
of vraag ik nu meteen weer teveel...?

GR.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2010 19:01 
En bedankt voor de tip over de roestplekken uiteraard!

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2010 19:06 
T-Bob schreef:
Welkom Gerben

Dank!

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2010 21:55 
Nieuw

Hoi Gerben

Heb zo'n zelfde pick up gehad bij een beetje een normale niet al te zware rechter voet :P verbruikte die rond de 1op4 /1op5 op gas.
Maar als je hem regelmatig liet gaan ging het ook snel naar de 1op2/ 1op3 heb een tijdje met een bloemenaanhanger er mee gereden toen haalde ik wel geteld 1 op 1 maar dat was gelukkig maar een tijdelijk iets.

Maar ja een amerikaan koop je ook niet direct omdat ze zo zuinig zijn he :mrgreen:

Zou wel letten op de versnellings bak of die soepel op en terug schakelt heb daar toen wel een beetje problemen mee gehad kan een simpel iets zijn van nieuwe filters en nieuwe olie ,bleek achteraf dat de ontstekking niet helemaal goed stond waardoor de bak niet snel genoeg kon schakelen maar kan voor het hetzelfde geld ook gelijk flink in de papieren lopen.

Veel plezier met je truck en vergeet niet er een brulpijp aan te maken

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 24, 2010 10:19 
Charger69 schreef:
In ieder geval Gerben welkom hier op het forum en veel plezier met uw aankoop :wink:

Dankje...
Ik zal na de aankoop meteen foto's op het forum zetten.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 24, 2010 10:21 
DodgeViperTruck schreef:
Onderdelen voor die modellen trucks is geen probleem.. Zijn wel wat bedrijfen in NL die veel op voorraad hebben omdat er veel van die modellen trucks hier rond rijden of hebben gereden.. Heb zelf ook een 88er Silverado gehad en had toen nog geen internet maar kon wel gewoon altijd alles in NL krijgen.. C&P Parts, Mico Parts, Catalina parts enz hebben veel op voorraad en tegenwoordig met internet is het bestellen in usa ook erg eenvoudig geworden..

Bedankt voor de bedrijfsnamen!

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 29, 2010 20:47 
Nieuw

Hai
wij hebben ook een chevy silverado deze loopt gemiddeldt op gas 1/6 mits we niet te vaak op het gaspendaaltje tikken voor wat extra geluid of even snel weg rijden.Dan lust het wel wat meer,hebben we er wel voor over trouwens.
8) ronny

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 04, 2010 17:41 
Op gas: 1 op 4,2

Ik rij net als ik in de Subaru rij.
(gewoon lekker vlot, niet voluit)

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 04, 2010 18:36 
Trucker

welkom Gerben,mn Suburban doet bij een rustige rijstijl 1 op 6 op gas.
is misschien iets zwaarder,maar wel met dezelfde 5.7 l

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 12:35 
Trucker

Dag Gerben, ik heb zelf een C1500 single cab ook met een 5.7 V8, verbruik op lpg en benzine 1 op 6 ( normaal rijdend), 1 op 3 flink wat gas gevend.
Bij die aantal km's wil wel eens de achteras versleten zijn maar bij C&P hebben ze heel veel gewoon op voorraad liggen.
Ik haal tevens spullen bij lmc trucks in amerika, die hebben echt veel liggen. http://www.lmctrucks.com

succes en heb je hem al gekocht?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 12:42 
[quote="gerbenmaas]Ben eerder bang voor slijtage aan de assen of aan de automaatbak. De auto heeft 245.000 km gereden. (is uit 1989).
Maar goed, hij is maar €3500,00. Voor dat geld mag ik ook wel enige omkosten hebben na een tijdje. Als het maar geen duizenden euro's kost.
Bent u trouwens bekend met eventuele leveringstijden onderdelen wanneer je stukken hebt? Is dat normaal of zijn er ondertussen al genoeg plekken waar alles op voorraad is?
of vraag ik nu meteen weer teveel...?

GR.[/quote]

Heb voor de mijne ook dat geld gegeven...
- Gescheurd blok => nieuw blok
- servopomp om zeep => nieuwe pomp + poulie
- airco moest gevuld => gevuld => leiding gesprongen => werkt nu nog ergens een schakelaar of relais niet, dus nog geen airco
- automatische versnellingsbak heb ik er vorige week onderuit gehaald, deze silpte ineens (had hij toen'k hem 2000 miles geleden kocht dus niet) => deze moet ik nog laten maken.

Ik wil je alleen waarschuwen dat er vaak meer dingen stuk zijn dan je denkt. Gezien jou kilometerstand, denk ik dat de versnellingsbak niet lang meer gans zal blijven... Heb al van verschillende mensen gehoord dat de bakken 'maar' een goeie 200.000miles (pakweg 300.000km) meegaan...

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 10:35 
Nieuw

dag mensen ,
zou me ook een silverado willen kopen V8,5.7L van 1993 met 200.000m , geen roest mooie proper
motor zoemt lekker geen geluiden ,
juist olie lek op directie onderaan
nergens niet doorgevreten 154Kw
voor 3500euro
wat denken julie hiervan
ik ben nieuw en is mijn eerste amerikaan
dank voor de hulp
groetjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]