Het is nu vr jul 18, 2025 23:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: schakelen
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 0:05 
Hoi iedereen,

ben nieuwe hier en heb al direkt een vraagje.
Heb al een tijdje last van,als ik op de autostrade heb gereden tegen 120km/u en kom dan van de autostrade af
schakelde hij niet lekker meer.
Het lijkt of hij in de overdrive blijft hangen daar de snelheid wel stijgt maar het toerental gaat tergend traag naar boven.
Ben er dan mee naar de garage geweest en bleek er een solenoide in de boite stuk te zijn volgens de garagist en de foutcode die hij gaf.
Zo gezegd zo gedaan,laten herstellen maar na een week heeft hij het soms terug,zelfde fout.
Als ik de truck dan stil leg en s'morgens terug vertrek is er geen probleem.
Ook niet als ik maar 100km/u rijd op de snelweg.
Ben niet zeker natuurlijk of het wel met de snelheid te maken heeft maar toch iets met de snelweg denk ik.
Lange tijd in overdrive rijden of zo.
Heeft er hier iemand een gedacht over wat het zou kunnen zijn?? :?:

Alvast bedankt.

v-man :D

ps: ford f150 lariat 4x2 side step van 1998.
heb mijn oog op een king ranch van 2005 laten vallen. :bounce: :alien:
Wie weet.........;lol


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: schakelen
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 1:01 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 02, 2008 1:25
Berichten: 1726
Woonplaats: Tanque Verde, Arizona
Mssn ook even voorstellen in het welkom gedeelte ...
Met jouw probleem kan ik u niet helpen :(

_________________
Bart

All Black Edition, 2014, Hemi 5.7L, 4x4
Rumble Bee #1066, second swarm


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: schakelen
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2010 1:06 
bart schreef:
Mssn ook even voorstellen in het welkom gedeelte ...
Met jouw probleem kan ik u niet helpen :(

oeps sorry.

v-man


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: schakelen
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2010 12:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
die overdrive's van die jaren zijn idd slecht, dus het kan goed dat die inmiddels eruit ligt of bijna. Ik zelf kon die bakken nog geen 30.000km onder een auto houden :roll:
als je bezig bent met een andere zou ik me d'r niet zo druk om maken, als je maar geen lange afstanden hard gaat rijden, want dan kom je waarschijnlijk maar met 1 versnelling thuis..

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: schakelen
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2010 18:26 
Hennie schreef:
die overdrive's van die jaren zijn idd slecht, dus het kan goed dat die inmiddels eruit ligt of bijna. Ik zelf kon die bakken nog geen 30.000km onder een auto houden :roll:
als je bezig bent met een andere zou ik me d'r niet zo druk om maken, als je maar geen lange afstanden hard gaat rijden, want dan kom je waarschijnlijk maar met 1 versnelling thuis..

Hennie


Hoi Hennie,

kan ik dan beter met de overdrive off blijven rijden verlopig?

Alvast bedankt voor de reactie,

Mvg,

G.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: schakelen
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2010 19:03 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
ja dat zou ik doen,

ik heb een mustang gehad met dezelfde bak en daar heb ik er 4 van versleten in 100.000km :roll: ( 4 ford bakken en ook een GM bak met allerlei conversies die tot 700 PK zou moeten kunnen weerstaan..)

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: schakelen
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2010 20:14 
Hennie schreef:
ja dat zou ik doen,

ik heb een mustang gehad met dezelfde bak en daar heb ik er 4 van versleten in 100.000km :roll: ( 4 ford bakken en ook een GM bak met allerlei conversies die tot 700 PK zou moeten kunnen weerstaan..)

Hennie


raar,de mijne heeft reeds 190.000km maar ik zal waarschijnlijk wat rustiger rijden dan jij,lol :lol:
Mijn garagist heeft me wel geleerd dat ik steeds de overdrive moet afzetten onder de 90km/u.
Misschien dat dat wat geholpen heeft.


Mvg,

G.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: schakelen
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2010 22:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
Ja daar werd idd hard mee gereden, het grote probleem zit hem in de koeling,die schiet te kort als je echt hard rijdt.
tijdig je olie verversen en af en toe eens een nieuw filter helpen ook wel.

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: schakelen
BerichtGeplaatst: vr feb 26, 2010 0:08 
Hennie schreef:
Ja daar werd idd hard mee gereden, het grote probleem zit hem in de koeling,die schiet te kort als je echt hard rijdt.
tijdig je olie verversen en af en toe eens een nieuw filter helpen ook wel.

Hennie


Had ook al zoiets met warmte gedacht.Boiteolie is net ververst en filter had hij de verkeerde
besteld maar heeft hem wel grondig schoon gemaakt.Of het voldoende was???

Mvg,

Guido


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: schakelen
BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 9:41 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
met een beetje geluk wel! :D
Vaak is dat al afdoende.

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: schakelen
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 22:38 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Hallo Hennie; weet jij hoe ik mijn F150 minder kan laten klappen wanneer ik de achteruit bijzet? De motor loopt 750 toeren en is niet langzamer te krijgen. Ik heb wat olie uit de bak gezogen en die is vies!! Ik heb een filter en pakking bij C&P besteld en ga volgende week de olie verversen en de pan reinigen. Wij zijn dealer van Lucas oil en vul hem af met Lucas plus toevoeging voor oudere bakken.

groetjes Ton

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: schakelen
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 22:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
welk bouwjaar is je truck?

hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: schakelen
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 22:56 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Hallo Hennie.. 1994.

groetjes Ton

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: schakelen
BerichtGeplaatst: wo aug 04, 2010 7:08 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Goedemorgen :)
Zaterdag ga ik de olie vande transmissie vervangen en de solenoids uit elkaar halen om ze te inspecteren en te spoelen. Over het ruwe achteruitslaan heb ik het een en ander gevonden, namelijk dat het in wezen een fout van Ford is en dat er gewijzigde vervangings sets te koop zijn voor de achteruit van de E4OD. Want wat gebeurd er nu eigenlijk? Met koude bak komt de reverse mooi in, maar met warme motor niet. Dat betekent dat de achteruit piston zijn vullingsgraad te snel bereikt. Ik had zelf al zitten denken aan een restrictie in de toevoer naar deze cilinder en ik heb ter bevestiging een site gevonde waar een transmissiebouwer dit als oplossing aan geeft, een "cupped orifice van 2,5mm. Nou die heb ik in drie minuten gedraaid! In feite moet de cilinder iets trager gevuld worden waardoor de olie tussen de platen er niet meteen uitgeslagen wordt.
Ik heb een grote draaibank (800mmdraaidia) met platenkoppelingen, die ook hard in komt, maar die is electrisch geschakeld. De oplossing daar was, in die trappen van 8volt naar de 24V te gaan .in feite hetzelfde.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling