Het is nu ma mei 05, 2025 12:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 13, 2010 0:06 
Pro Trucker

Ja, mss best nog even afwachten en de kat uit de boom kijken :cat: :lol:

Eerst dus nog wat rondkijken en horen en zien wat er op de markt nog komt, maar als je daar steeds moet op wachten... Er komen steeds nieuwe en betere dingen uit dus ja, eens je iets koopt, zit je al met iets oud zou je kunnen zeggen want maanden later is er weer een nieuwe en zo blijf je maar doorgaan hé :? :wink:

Enfin, je weet wat ik wil, als je meer te weten komt, let me know :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 13, 2010 7:08 
Trucker

en iemand die superchips heeft ?

MIJN PROJECT

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 13, 2010 8:53 
Trucker

Heey Jo,

hier is een link van de toekomstige Intune.

http://www.lsxtv.com/forum/diablosport- ... 1942.html#

Met het wachten bedoel ik niet zo zeer dat het gaat om nieuwer maar meer voor de prijs van de predator. Ze hebben de predator ongeveer een jaar of 5 nu dus die vernieuwen ze niet zo veel ;) De Intune gaat ook een aplicatie worden voor alle auto's dus mocht je ooit een andere truck kopen stel een chevy ;)

Dan kan je die ook tunen dus je koopt eigenlijk zo'n ding voor de rest van je leven.

Succes met je beslissing!

Ps. als je de predator koopt kan je beter ook de pc interface kit kopen! Dan kan je hem aan de pc koppelen voor updates te downloaden anders gaat dit niet!
En dit is zeer handig omdat je nog wel eens een calibratie kan hebben die niet ondersteund word door de huidige revisie. Dan is het makkelijk een copy te mailen naar diablo en met een week heb je dan een update ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 13, 2010 12:09 
Super Trucker

Tim als je de 87oct van de predator erop zet moet je dan eerst de nieuwe sofware update van diablo erop zetten mijn predator is nu een maand of 7 oud en is nog niet geupdate.

Ik heb de originele sofware van de dodge weer erop gezet ivm controle en Abeurt bij de dealer.
Had tot nu toe alleen de begrenzer eraf gehaald nog niks anders geprobeerd.

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 13, 2010 12:46 
Trucker

Hallo Sjeng,

Het beste is om het te proberen ;) als je vorige keer alleen modify tune hebt gedaan dan was jou calibration supported.
Als er bij de dealer een update is geweest van de ecm. Dan kan het zijn dat deze nog niet door jou predator ondersteund is.

Welk reviesie nummer heb je? Dat staat boven aan als je hem opstart in het hoofdscherm.

Als je calibratie niet is ondersteund door je predator zie je dat direct. Dan krijg je een schermpje met verhicle calibration id no supported. Contact diablo.

Dat contacten hoef je niet ;) je kan hem gewoon downloaden van internet.

Ik weet niet of je een pc interface kit hebt gekocht? Zodat je hem op de pc aan kunt sluiten?

Maar het proberen gaat gewoon als volgt. Selecteer de 87oct tune en ga dan naar modify tune in het volgende scherm. Daar verwijder je de speed limit en eventueel MDS mocht je dat uit willen hebben.

En dan druk je op escape totdat je melding krijgt van instal tune now?

Dan doe je yes en klaar ben je ;)

Mocht je meer vragen hebben stel ze gerust!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 13, 2010 16:07 
Super Trucker

Solid schreef:
Hallo Sjeng,

Het beste is om het te proberen ;) als je vorige keer alleen modify tune hebt gedaan dan was jou calibration supported.
Als er bij de dealer een update is geweest van de ecm. Dan kan het zijn dat deze nog niet door jou predator ondersteund is.

Welk reviesie nummer heb je? Dat staat boven aan als je hem opstart in het hoofdscherm.

Als je calibratie niet is ondersteund door je predator zie je dat direct. Dan krijg je een schermpje met verhicle calibration id no supported. Contact diablo.

Dat contacten hoef je niet ;) je kan hem gewoon downloaden van internet.

Ik weet niet of je een pc interface kit hebt gekocht? Zodat je hem op de pc aan kunt sluiten?

Maar het proberen gaat gewoon als volgt. Selecteer de 87oct tune en ga dan naar modify tune in het volgende scherm. Daar verwijder je de speed limit en eventueel MDS mocht je dat uit willen hebben.

En dan druk je op escape totdat je melding krijgt van instal tune now?

Dan doe je yes en klaar ben je ;)

Mocht je meer vragen hebben stel ze gerust!

Hoi Tim, een pc interface kit heb ik niet.
Jeroen heeft dat toen de eerste keer voor mij gedaan, want hij had hem voor mij besteld.
Ik vroeg dat voor de update, omdat ik dacht dat er wat nieuws was ivm het soepeler schakelen als je de 87oct. erop zet.
Als de update niet belangrijk is zet ik zo de tuining 87oct. erop zonder de update van diablo.
En zoeen pc interfacekit kost ook niet de wereld kan ik nog altijd aanschaffen.

Ram 2009 Laramie CrewCab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 13, 2010 21:34 
Pro Trucker

Solid schreef:
Heey Jo,

hier is een link van de toekomstige Intune.

http://www.lsxtv.com/forum/diablosport- ... 1942.html#

Met het wachten bedoel ik niet zo zeer dat het gaat om nieuwer maar meer voor de prijs van de predator. Ze hebben de predator ongeveer een jaar of 5 nu dus die vernieuwen ze niet zo veel ;) De Intune gaat ook een aplicatie worden voor alle auto's dus mocht je ooit een andere truck kopen stel een chevy ;)

Dan kan je die ook tunen dus je koopt eigenlijk zo'n ding voor de rest van je leven.

Succes met je beslissing!

Ps. als je de predator koopt kan je beter ook de pc interface kit kopen! Dan kan je hem aan de pc koppelen voor updates te downloaden anders gaat dit niet!
En dit is zeer handig omdat je nog wel eens een calibratie kan hebben die niet ondersteund word door de huidige revisie. Dan is het makkelijk een copy te mailen naar diablo en met een week heb je dan een update ;)

Bedankt Tim, zal die link is uitspitten en ja, die usb link koop je er best wel bij :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 13, 2010 22:53 
Pro Trucker

@ Solid: Ik vind er nog niets van terug van die Intune op de site van Diablo zelf, kan dat :?:

Weet jij al iets meer betreffende de prijs en of je ook zo'n usb kit moet meebestellen :?:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 13, 2010 23:09 
Pro Trucker

Hieronder een citaat vanuit het Diablo forum, ziet er niet slecht uit voor zover mijn engels reikt :P 8)

inTune is a whole new ballgame.

inTune brings full factory reflash capabilities to the table, a feature never before seen in any handheld tuning device.

inTune is not limited to supporting Ford/GM/Chrysler. inTune will take us into BMW, Mini Cooper, Mercedes, and many more.

inTune will be desired by not only end users, but high end shops that work on cars and require reflash capabilities, as inTune can ideally replace a Star Scan, a Tech 2, a Cardaq, or whatever you are using for flashing PCM.

It also has full factory scan tool capabilities, so it will be able to perform factory diagnostic functions like crank relearns.

My favorite part so far will be the lack of any required interface software. Plug the inTune into your PC (or Mac!!), and open the external hard drive (inTune).
Want your backup file? drag it out of the folder and drop it on your PC. Done.
Got a custom tune you want to load to the inTune, drag it from your PC to the intune. Done.
Want to update the inTune, drag it to the inTune...you get the point.

We'll have to develop a type of driver for live streaming to the Dataviewer program, but oh yeah, that driver will be in the intunes drive already, so you just drag it from there, install it on your PC, and done. Dont even have to visit the web site.
The inTune manual will also be on the tools' drive, as well as any documentation you may need, along with a link to the inTunes downloads page on our website.

Theres more, but thats all for now

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 14, 2010 19:00 
Trucker

Hallo Jo,

De intune is nog in beta fase. Ik kan maandag vragen wat de prijs gedachte en saneer ie zou moeten komen. Het mooie van intune is dat het werkt zonder pc interface kit. Maar gewoon via een USB kabel. Dus geen gezeur met serieel naar USB kabel en drivers.

Alleen is er wel 1 ding wat ik nu besef! Je moet alleen Windows als Engels geïnstalleerd hebben voor de diablo software. Dit is wel iets wat handig is te bedenken ;)

@ sjeng,

Ze hebben afgelopen tijd voor de 2009 Dodge geen nieuwere tunes geschreven. Ze hebben alleen maar updates toegevoegd voor ecm updates maar geen nieuwe tunes. Dus je 87 octane is goed om te instaleren!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 14, 2010 19:09 
Pro Trucker

@ Solid: Maar wat ik me afvraag is het volgende : ik rij op gas en dat heeft een octaan gehalte van 103, hoe kan dan die 87 octane tune goed zijn voor gas?

Ik was vrijdag bij de lpg dokter geweest voor een check up van mijn gas en alles was in orde maar had hem dit is gevraagd en hij snapte het ook niet waarom die dan perfect is met gas. Maar hij zei me wel als ik die 87 tune zou installeren, ik zeker is langs moet gaan om alles te checken of alles ok is en indien nodig wat extra gas bij te geven :twisted:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 14, 2010 21:45 
Pro Trucker

waarom kopen jullie gewoon geen SRT als je sneller wil gaan... :D :thefinger: :thebirdman: :thefinger: :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 14, 2010 21:51 
Super Trucker

Sammy11 schreef:
waarom kopen jullie gewoon geen SRT als je sneller wil gaan... :D :thefinger: :thebirdman: :thefinger: :D

zijn niet zo betrouwbaar haha :lol: :D

Ram 2009 Laramie CrewCab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 14, 2010 22:39 
Trucker

Hallo Jo,

Mijn vader zijn jeep srt-8 rijd op LPG met een instalatie van prins. Op de 93 octane ( diablo performance tune) hij tankt euro 95 om op te starten en rijd dan gewoon rustig totdat hij op gas over gaat.

Ik rijd zelf ook zonder problemen met 93octaan tune op gas. Alleen op benzine heb ik dan al snel last van knock ik heb ook geen Hemi ;)

Wat ik heb begrepen van lpg en het octaan van 103 wat kan verschillen tussen 100 en 106 octaan. Is dat het octaan gehalte iets anders berekend word dan benzine in benzine zitten ook de smeer middelen die in gas niet zitten. Daarom is de timing van de ontsteking bij toeval goed voor de 93 octaan gehalte. Waarom ik het met jullie over 87 octaan heb gehad is dat zodra je op 93 gaat rijden je dan ook moet gaan loggen of je echt knock heb. Veel mensen op 93 USA benzine hebben dan knock. Nu is gas iets hoger dus waarschijnlijk heb je er op lpg geen probleem mee. De Hemi van mijn vader heeft er ook geen last van;)

Dus het kan alleen ben je met 87 octaan iets veiliger betreft je hoeft je er minder in te verdiepen plug en Play idee zeg maar;) 93 heeft agresiefere timing waardoor meer power maar dan moet je bijna op zeker naar de gasboer terug voor de gas toevoer goed af te stellen want die vraagt meer gas op andere tijden;)

Hoop dat dit iets duidelijk maakt?

Er is weinig info over lpg te vinden ivm met tuning dus dit is wat ik er van begrepen heb;)

@ Sammy11

Ik moet het dan zonder mijn luchtvering doen:( en ik blijf stiekem hopen op het nieuwe model ram srt-8 met de 6.4 V8 ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 14, 2010 23:22 
Pro Trucker

T-Bob schreef:
Sammy11 schreef:

zijn niet zo betrouwbaar haha :lol: :D

En niet in 4x4 te verkrijgen :twisted: anders had ik zo ene op mijnen hof staan Sammy :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]