Caster schreef:
Als ik dit zo allemaal lees kan ik beter een truck kopen in Nederland of Belgie die daar al ingeschreven zijn en dus ook aan de europese richtlijnen voldoen.
Heb ook al de nodige info gevonden op het internet over importeren en daar wordt je niet vrolijker van als je dat allemaal leest. Sommige mensen zijn na een half jaar nog altijd aan het heen en weer rennen naar diverse instanties om het papierwerk in orde te krijgen. Reken daar bovenop nog eens de honderden, duizenden euro's aan invoerrechten, BTW, douanekosten. Dan koop ik liever hier in de EU (NL & BE) een wagen die misschien wel wat duurder is dan in de VS maar uiteindelijk misschien wel goedkoper is + mijn gezondheid lijdt er niet onder door de stress om alles te regelen
Als ik er 1tje koop en ik kan pas na een maandje erin rijden maakt voor mij niet zo heel veel uit, dan kan ik hem in de tussentijd al naar mijn zin brengen qua audio, andere banden, verhoging, ...
Die verhoging komt er wel pas op na de keuring want in belgie zijn ze niet zo te spreken over liftkits
Heb met mijn Samurai toen al genoeg problemen gehad op de keuring met een verenlift van 4" + bodylift van 2"

Kijk Jordy,je hebt twee keuzes.
1 Je koopt eentje die reeds op belgische of nederlandse wegen reeds heeft gereden en dan rij je er héél snel mee,maar kom je een gans pak duurder uit.
2 Je kiest een auto uit bij een goeie gekende dealer in de states,werkt met een goeie transporteur zoals bvb usa2ned (Hans zit sedert kort hier ook op het forum),je betaalt alle import en transportkosten en dan zoek je u een dealer die voor een vaste prijs gans de homologatie en keuring voor zijn rekening neemt (kan u de gegevens gerust bezorgen van mijn importeur).Je weet op voorhand hoeveel het u gaat kosten via deze weg.
Of je doet zelf de import en de keuring,maar wat dat allemaal kost voor die attesten en keuringen weet ik niet.
Voorbeeldje van volgende truck.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Dodge-Ram-1500-SPORT-PKG-2005-DODGE-RAM-1500-QUAD-SLT-HEMI-LEATHER-BED-LINER-21K_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1713Q2em153Q2el1262QQcategoryZ31831QQihZ001QQitemZ110329473273QQtcZphotoDeze staat te koop voor 10.000$ bij Texas Direct Auto.Met huidige koers is dit 7.200€ (1,39 koers momenteel).
Reken op deze som van 7.200€ 22%import als je via belgie binnenkomt = 8784€
Voor transport naar de haven in de usa en container denk ik ergens een 2.000€,dan zitten we dus al aan 10.784€ en staat de wagen in de haven van antwerpen.Op het totale prijskaartje van aankoop + import + container betaal je 21%btw en dan kom je op 13.048€.
Reken nu nog 3.000€ voor de homologatie en je hebt bovenstaande wagen hier gekeurd en gehomologeerd voor 16.048€.
Let wel,dit is zonder garantie en je bent al snel zes a 9 maand verder tegen dat je er mee rijdt.

'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !