Het is nu ma jul 21, 2025 19:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 0:53 
Pro Trucker

welkom Jordy,en suc6 met je toekomstige dodge :D

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 6:56 
Heavy Trucker

blade-x schreef:
ik ben ook een van de wachtende, ik heb mijn dodge op 20 september gekocht
in Maldegem, de handelaar regelt heel de papierenwinkel en keuringen (ik heb toch het vermoeden dat dit vrij goed gegaan is)
Vandaag het roos formulier weggedaan en kan de auto op me naam komen, maar eerst nog de laatste keuring
Hopelijk ben ik volgende week aan het rijden.....hopelijk....hopelijk

maar als je zelf wil invoeren en in de zomer wil rijden kan je best nu al erg op zoek gaan volgens mij

Hey Eric,
Had het gehoord dat er papieren waren binnengekomen van Rudy,blijkbaar waren het die van jou :o
Volgens hij vertelde waren de papieren van die truck die jij kocht één week vroeger opgestuurd dan die van mij.Ik hoop dus dat die van mij in de tweede week van januari ergens binnen komen.
Alvast veel rijplezier hé !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 7:11 
Heavy Trucker

Caster schreef:
Als ik dit zo allemaal lees kan ik beter een truck kopen in Nederland of Belgie die daar al ingeschreven zijn en dus ook aan de europese richtlijnen voldoen.

Heb ook al de nodige info gevonden op het internet over importeren en daar wordt je niet vrolijker van als je dat allemaal leest. Sommige mensen zijn na een half jaar nog altijd aan het heen en weer rennen naar diverse instanties om het papierwerk in orde te krijgen. Reken daar bovenop nog eens de honderden, duizenden euro's aan invoerrechten, BTW, douanekosten. Dan koop ik liever hier in de EU (NL & BE) een wagen die misschien wel wat duurder is dan in de VS maar uiteindelijk misschien wel goedkoper is + mijn gezondheid lijdt er niet onder door de stress om alles te regelen :D

Als ik er 1tje koop en ik kan pas na een maandje erin rijden maakt voor mij niet zo heel veel uit, dan kan ik hem in de tussentijd al naar mijn zin brengen qua audio, andere banden, verhoging, ...

Die verhoging komt er wel pas op na de keuring want in belgie zijn ze niet zo te spreken over liftkits :evil: :D
Heb met mijn Samurai toen al genoeg problemen gehad op de keuring met een verenlift van 4" + bodylift van 2" :lol:

Kijk Jordy,je hebt twee keuzes.
1 Je koopt eentje die reeds op belgische of nederlandse wegen reeds heeft gereden en dan rij je er héél snel mee,maar kom je een gans pak duurder uit.

2 Je kiest een auto uit bij een goeie gekende dealer in de states,werkt met een goeie transporteur zoals bvb usa2ned (Hans zit sedert kort hier ook op het forum),je betaalt alle import en transportkosten en dan zoek je u een dealer die voor een vaste prijs gans de homologatie en keuring voor zijn rekening neemt (kan u de gegevens gerust bezorgen van mijn importeur).Je weet op voorhand hoeveel het u gaat kosten via deze weg.
Of je doet zelf de import en de keuring,maar wat dat allemaal kost voor die attesten en keuringen weet ik niet.

Voorbeeldje van volgende truck.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Dodge-Ram-1500-SPORT-PKG-2005-DODGE-RAM-1500-QUAD-SLT-HEMI-LEATHER-BED-LINER-21K_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1713Q2em153Q2el1262QQcategoryZ31831QQihZ001QQitemZ110329473273QQtcZphoto
Deze staat te koop voor 10.000$ bij Texas Direct Auto.Met huidige koers is dit 7.200€ (1,39 koers momenteel).
Reken op deze som van 7.200€ 22%import als je via belgie binnenkomt = 8784€
Voor transport naar de haven in de usa en container denk ik ergens een 2.000€,dan zitten we dus al aan 10.784€ en staat de wagen in de haven van antwerpen.Op het totale prijskaartje van aankoop + import + container betaal je 21%btw en dan kom je op 13.048€.
Reken nu nog 3.000€ voor de homologatie en je hebt bovenstaande wagen hier gekeurd en gehomologeerd voor 16.048€.
Let wel,dit is zonder garantie en je bent al snel zes a 9 maand verder tegen dat je er mee rijdt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 8:20 
Pro Trucker

Betalen jullie in Belgie nog steeds 22% invoer :shock:

Hoorde zondag dat hier in NL zelfs de Ram srt-10 single cab op 10% binnenkomt :D :D :D

Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 14:00 
Trucker

DB_Cowboy schreef:
blade-x schreef:
ik ben ook een van de wachtende, ik heb mijn dodge op 20 september gekocht
in Maldegem, de handelaar regelt heel de papierenwinkel en keuringen (ik heb toch het vermoeden dat dit vrij goed gegaan is)
Vandaag het roos formulier weggedaan en kan de auto op me naam komen, maar eerst nog de laatste keuring
Hopelijk ben ik volgende week aan het rijden.....hopelijk....hopelijk

maar als je zelf wil invoeren en in de zomer wil rijden kan je best nu al erg op zoek gaan volgens mij

Hey Eric,
Had het gehoord dat er papieren waren binnengekomen van Rudy,blijkbaar waren het die van jou :o
Volgens hij vertelde waren de papieren van die truck die jij kocht één week vroeger opgestuurd dan die van mij.Ik hoop dus dat die van mij in de tweede week van januari ergens binnen komen.
Alvast veel rijplezier hé !

Heyy ja je zal me wel horen als het zover is

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 16:32 
Pro Trucker

axxel schreef:
Betalen jullie in Belgie nog steeds 22% invoer :shock:

Hoorde zondag dat hier in NL zelfs de Ram srt-10 single cab op 10% binnenkomt :D :D :D

Alex

Van horen zeggen hoor je veel leugens...
Het kan natuurlijk maar is niet zuiver op de graad.
Ik zelf heb het nog niet gedaan maar zeker de QC's zouden op 10 % moeten binnengaan
mits de nodige trukken.

Welkom Jordy, ik wacht ook al een jaartje op m'n papier uit brussel, een verhaal dat ik wel eens uit de doeken zal doen.

Als ik van jou was zou ik hier nog eens wat rondsnuffelen, vragen stellen en in de US eentje kopen, je kan hem (zoals gezegd)
in belgie door verschillende handelaar laten keuren. Die weten (en kennen) wie/wat waar waardoor het gewoon vlotter gaat.
Zelf HOMOLOGEREN (elwin :D ) kan natuurlijk ook maar dan mag je geen stress krijgen als men gewoon niet op je vragen antwoord op het ministerie. Die hebben schijt of je nu zonder wagen zit of niet....
Er zijn gelukkig handelaars die verder denken dan hun neus lang is en met plezier mensen verder helpen die zelf ene gekocht hebben.

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 16:45 
Heavy Trucker

Bedankt allemaal voor de reactie's.

Als ik dit zo allemaal lees, is het wel goedkoper maar ook een lange lijdensweg alvorens ermee te kunnen rijden.
Ik wil alleen geen 3th gen dodge maar een 2nd gen dodge van rond bwj 2000. Tot welk jaar maken ze de 2nd gen eigenlijk?

Een goeie 2nd gen kost in nederland zo rond de 10.000 euro met de opties die ik er zeker op wil. Ik denk niet dat ik voor minder dan dat een zelfde of betere wagen uit de USA haal. Of zit ik fout :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 17:03 
Pro Trucker

Caster schreef:
Bedankt allemaal voor de reactie's.

Als ik dit zo allemaal lees, is het wel goedkoper maar ook een lange lijdensweg alvorens ermee te kunnen rijden.
Ik wil alleen geen 3th gen dodge maar een 2nd gen dodge van rond bwj 2000. Tot welk jaar maken ze de 2nd gen eigenlijk?

Een goeie 2nd gen kost in nederland zo rond de 10.000 euro met de opties die ik er zeker op wil. Ik denk niet dat ik voor minder dan dat een zelfde of betere wagen uit de USA haal. Of zit ik fout :roll:

Vanwege de recessie en een wat verzadigde markt is nu rondkijken in Nederland een goede mogelijkheid. Die importproblemen zitten echt in België. Heb dat nog nooit gehoord in Nederland. Veel van onze wagens gaan via Nederland naar België, ook vanwege de lagere BTW. Als een wagen goedgekeurd is in Nederland is deze toch ook goed voor België of werkt dat zo niet in de EU.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 17:29 
Heavy Trucker

Als de wagen werd ingeschreven in nederland en er gereden heeft is er geen probleem.Probleem is echter dat ze ingevoerd worden via nederland,maar nog nooit gereden hebben in een europees land en belgie dus het eerste europees land wordt van inschrijving.
Ze weten dus ook dat ze héél wat invoerrechten en belastingen mislopen op deze manier en zodoende amuseren ze zich kostelijk met alles te rekken en moeilijk te doen.

De 2nd gen werd gemaakt tot eind 2002.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 17:55 
Pro Trucker

dit zou zo moeten zijn.... alles dat binnen de lidstaten is gekeurd moet door de andere erkend worden (vrij verkeer van goederen)
Alleen heb ik de indruk dat sommige ambtenaren er een sport van maken om alles te vertragen.
Wat normaal een formaliteit hoort te zijn sleept soms weken, maanden aan.
Dan dient er plots nog iets gecontroleerd te worden, twijfelen ze aan sommmige documenten, moet er een volledige herkeuring gebeuren enz enz...
Ze weten verdomd goed dat je geen kant op kan: als je reklameert verdwijnt je dossier terug onderaan de stapel.
En wie gaat nu procederen want vele dingen gebeuren tegen de EU richtlijn in? Dan ben je vertrokken voor maandan jaren en dat weten ze maar al te best.

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]