dodgevipertrucks schreef:
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit door een dealer via de computer moet worden aangepast.. Ik zou zelf ook eerder aan Floor zn antwoord denken dat de radio geen permanente voedig heeft waardoor hij zn geheugen niet bewaard.. Als deze alleen via het contact gaat en je het contact uit zet waardoor dus de spanning weg valt dan zijn alle instellingen weer weg.. Zelfde idee als je bv even de accu pool los hebt.. dan zijn ook alle instellingen weer verdwenen.. Maar ik neem aan dat je verder niks aan de bedrading hebt gedaan? stekkers erin en draaien?? Dan is het heel vreemd dat hij de instellingen niet onthoud.... Heb je een splinter nieuw navigatie systeem in je truck gezet??? Om permanent van taal te veranderen zou het misschien kunnen dat een dealer dit kan aanpassen.. Maar als de instellingen voor de talen in het menu zit dan zou je toch zeggen dat als je dit verander dat hij dit gewoon moet onthouden...
Ik kocht vorig jaar een europees RB3 radio, cd, nav systeem dat in een Chrysler voyager zat.. Ik plaatste dit in mn SRT, stekkers erin, gps antenne onder het dashbord en alles werkte.. De eerste keer toen ik de radio aanzette in mn SRT kwam het Chrysler logo nog in beeld omdat de radio in een Voyager had gezeten.. Toen ik het contact weer uit deed en opnieuw aan kwam het Dodge logo automaties in beeld.. Ik denk dat dit automaties gaat doordat de radio de gegevens van de computer leest ofzo.. Ieder geval waren er helemaal geen problemen en alles werkte en kon zelfs de navigatie via de toetsen achterop het stuur bedienen en alles was in het nederlands..
ingestelde zenders en ook ingestelde route blijven bewaard als je de motor stil legt en later weer start dus dat betekent volgens mij dat er wel permanent spanning op staat, of zie ik dat verkeerd?
het gekke is ook dat uConnect wel is aangesloten maar niet helemaal niets doet

en dat was wel 1 van de redenen om voor dit apparaat te kiezen.
ik krijg bij het aanzetten een Dodge logo. denk inderdaad dat hij dat ergens automatisch oppakt van de boordcomputer maar er zouden ook nog handmatig dingen in de boordcomputer moeten worden veranderd en dat zou alleen maar bij een dealer met dure computer kunnen.