Twee maal pech maar ook twee maal geluk.
Afgelopen zondag kwam ik terug van een meeting toen 500 meter van thuis mijn linker voorband leek ging, juist op een rotonde.
Nood gedwongen moest ik dus nog ruim 30 meter verder rijden.
Het nadeel hiervan is wel dat de witte rand van de band dus beschadigd.
Maar goed, reserve band er op, kapotte band en gereedschappen los achter in de bak, en door naar huis.
Voor de garage stil gezet zodat ik alle gereedschappen weer goed kan opruimen.
De witte rand van de band was dus helemaal vol met zwarte rubber vegen en het leek dus beschadigd.
Tinner gepakt en overvloedig gepoetst, en zie hier het resultaat. Nog witter dan de andere banden.(geluk bij een ongeluk dus)
Alleen nog laten repareren, zal wel een nieuwe binnenband worden.

Nu nog de truck even binnen rijden en ik ben klaar,
niet dus.
Ik start, de motor gaat een halve seconde rond, ik hoor een klap en verder alleen een hoop geratel.
Ik wist eigenlijk al gelijk wat er was gebeurt, wat later werd bevestigt, namelijk: de veer van de bendix van de startmotor gebroken.
De truck dus met de hans naar binnen geduwd
Vandaag de startmotor er onderuit gehaald en de veer, die dus idd gebroken was, gedemonteerd.
Het geluk bij een ongeluk hierbij was dat ik nog een startmotor in onderdelen had liggen waar ik dus de veer van kon gebruiken.
Het probleem is dus weer snel opgelost.
De komende dagen maar weer heel rustig aan doen zodat mijn rug weer een beetje kan herstellen, want die heeft het toch zwaar te verduren zo onder de truck te liggen sleutelen.

Het eerste model in de F-serie - http://www.joopfloris.nl