Het is nu za mei 03, 2025 14:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wat is het verschil in D
BerichtGeplaatst: zo sep 05, 2010 13:55 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 02, 2010 16:48
Berichten: 14
Woonplaats: Nijmegen
Hoi

Ik heb vorige week mijn chevy 1500 pick up opgehaald maar heb ff een vraagje.
Er zitten 2 soorten Drive op: 1tje is gewoon een D de andere is ook een D maar dan met een vierkantje eromheen. Weet iemand het verschil?

Gr Robin

_________________
Chevy c1500 1989 Parelmoer Oranje!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 05, 2010 15:50 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Vermoed de Overdrive

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 05, 2010 17:51 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
D met vierkantje eromheen is overdrive (en lock-up). Bij het trekken van zware last niet gebruiken.
Ook is het soms vervelend als hij net te vroeg in de overdrive schakeld en rij ik vaak in de gewone D en op de snelweg in de overdrive.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 05, 2010 21:07 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 02, 2010 16:48
Berichten: 14
Woonplaats: Nijmegen
dus welke het beste gebruiken met of zonder hokje erom heen?

_________________
Chevy c1500 1989 Parelmoer Oranje!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 05, 2010 22:09 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
Met hokje erom gebruiken en als je niet wil dat hij in overdrive gaat, zonder hokje.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 06, 2010 9:32 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 02, 2010 16:48
Berichten: 14
Woonplaats: Nijmegen
Thanks Alex!!

_________________
Chevy c1500 1989 Parelmoer Oranje!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 08, 2010 16:06 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2009 16:50
Berichten: 391
Woonplaats: Urgens tussen Eind en Hoven
Ik heb hem eigenlijk bijna altijd in de overdrive, schakelt prima vooral op hogere snelheid. Idd niet gebruiken bij trekken van last dan zal die verschillende keren op en af schakelen en das niet fijn voor jou en de bak
Maar bij stadsgebruik zal de overdrive niet veel nut hebben.
@ Alex dus jij rijdt hem altijd in zijn D ook op de snelweg? zuipt die dan niet meer ivm hogere toerental?

_________________
Chevrolets / GMC 1990,1962, 1957, 1956
http://www.cruizinangels.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 08, 2010 18:54 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
Nee Rob, ik rij ook bijna altijd in overdrive alleen hier in Belgie heb je veel 70km-wegen (buiten de bebouwde kom) en hij gaat bij 65 a 70 km/u in overdrive en dat rijd soms net niet lekker dus dan zet ik hem in gewone D.
Gemiddeld verbruik van de c1500 is op gas ca. 1:5 en de silverado 1:6,5

Ik vraag me wel af hoe het precies zit met het trekken van last want volgens mij mag je op de snelweg als je eenmaal op snelheid bent wel naar de overdrive maar ik weet dit niet zeker. De Silverado heeft een tow-haul knop en als ik deze gebruik gaat hij uiteindelijk (bij ca.90 km/u) over op overdrive (en lockup)
Ze hebben mij eens verteld dat de line-pressure hoog is (en dus extra opwarming van de olie) bij ingeschakelde lockup maar daar tegenover staat dat de olie niet meer opgewarmd wordt door de koppelomvormer.
Dus als iemand het precies kan vertellen, ik ben zeer benieuwd.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2010 11:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2009 16:50
Berichten: 391
Woonplaats: Urgens tussen Eind en Hoven
Ja idd ja dat heb ik ook meegemaakt ja dan blijft die de hele tijd op en af schakelen.
Daarom rijdt ik dan nooit tussen 65 en 70 maar dan gewoon maar 75 hahaha

_________________
Chevrolets / GMC 1990,1962, 1957, 1956
http://www.cruizinangels.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 23:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 24, 2009 0:13
Berichten: 111
Woonplaats: rotterdam
ik rij altijd in d. lekkerder qua geluid! :D

_________________
Afbeelding
mr horsepower!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 9:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 13, 2010 17:55
Berichten: 169
Je bent beter dat je op de snelweg niet in overdrive rijdt als je een zware last sleept om te voorkomen dat de automaat bij het beklimmen van helingen continu tussen 2 versnellingen zit te schakelen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 10:19 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 11:55
Berichten: 1123
Om met een zware aanhangwagen te rijden zit er een tow/haul stand op de automaat, dus gewoon lekker altijd in de D met een rondje rijden.

_________________

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 16:03 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 13, 2010 17:55
Berichten: 169
Tow/Haul zit slechts op een minderheid van automaten. Vergeet het maar dat je dat op een automaat van de jaren 90 zal vinden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 19:01 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za apr 10, 2010 23:04
Berichten: 680
PT Cruiser schreef:
Tow/Haul zit slechts op een minderheid van automaten. Vergeet het maar dat je dat op een automaat van de jaren 90 zal vinden.



is dat later ookop te bouwen ezienmn auto nu toch bij de automaten revisie staat :?: :?:

_________________
ex auto's
chevrolet trailblazer 4.2 ''02 4.2 gas
dodge 3500 dually 8.0 v10 4'' lift vrachtwagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 19:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 13, 2010 17:55
Berichten: 169
Tow/Haul is volgens mij eerder een elektronische regeling.

Degiene die je boîte reviseert zal dat wel weten denk ik.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling