Het is nu zo jun 29, 2025 20:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo sep 05, 2010 17:21 
Trucker

Om even terug te komen op het verhaal met de automaat

De Chevy met Duramax heeft een Allison bak deze heeft een tow/hual functie, deze zorgt ervoor dat er terug geschakeld wordt bij 1500 rpm dit remt gewoon af op de moter tot 30 km/h daarna koppelt de bak los van de moter.
Bij het optrekken worden de schakelmomenten veranderd, wordt er langer doorgetrokken en werkt de koppelomvormer langer mee, je kunt dit goed merken met rijden.

Mocht je echt veel aanhangwagen/oplegger werk doen is een gastruck echt niet geschikt, heb nu 3x een duramax gehad en het rijd gewoon goed.

Het totaalgewicht van 10 ton staat ook op het kenteken en oplegger geremd 7 ton
Heb een pick up met schamel gehad net zoiets als Andre maar heb nu een oplegger en dit rijdt makkelijker achteruit en heeft meer grip op de achteras van de truck.

De witte Dodge is niet duur, maar het wordt een hele toer om er meer dan 3500 kg aan de haak of schotel te krijgen, deze staat al op NL kenteken.

En zet dat idee van een iveco maar uit je hoofd dat is gewoon speelgoed 180 pk 4 cil en dan moet je ook nog een bult op wil er niet aan denken.

Mijn idee
real trucks have no spark plugs

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 05, 2010 17:45 
Pro Trucker

Hey Martin,

Ik zou je vrijdag nog bellen, maa ben in de tussentijd weer vader geworden en heb dus even geen tijd.

Die witte Dodge is trouwens verkocht, heb ik zaterdag vernomen. Iemand van hier?

Ik heb op m'n Van ook een "tow/haul" functie... Heb volgens mij geen Alisson bak.

Eerst de Van maar effe verkopen.. wel in een week tijd bijna 3000 kijkers op MP, maar weinig serieuze reacties nog...

Ik zie wel... je moet gewoon in deze tijd geen haast hebben..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 05, 2010 17:51 
Super Trucker

Hey Martin zag ik jouw truck op een kalender staan van p e cars :?:

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 05, 2010 22:12 
Trucker

Andre,

Klopt, maar deze heeft een nieuwe eigenaar gekregen.
Heb nu een 2002 met een oplegger
Reed te veel km met de pick up zonder aanhangwagen 60d per jaar en dat werdt me te gek, zit heel veel aan de kust en op de maasvlakte en vond dit doodzonde en je begon de auto het aan te zien na 1,5 jaar.
Heb voor het op en neer rijden nu een Caddylek loopt wat harder op de autobahn en zuiniger.

Rick,

Van harte man alles goed ?
Dan snap ik wel dat je het druk

Ik heb ook helemaal geen haast en misschien vind je het wel niks, jou Van ziet er spik en span uit de pick up moet de komende tijd nog netjes gemaakt worden.
hij ziet er uit als een echte werk truck

Real trucks have no spark plugs

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]