Het is nu di jul 01, 2025 6:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: waterpomp
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 14:29 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do mei 28, 2009 21:28
Berichten: 435
Een vraag;

Wat voor soort waterpomp zit er in een Ram 1500 4.7? M.a.w. is het een pomp met kunststof schoepen die aangedreven wordt door een asje van metaal? Net zo als bijvoorbeeld BMW? ( voor degene die dat weten)

Kan het dan dat door de ouderdom de as en de kunstofschoepen loslaten van elkaar. Bij laag toerental draait het dan wel mee maar bij hoger toerental niet waardoor er druk opgebouwd wordt?

Alvast bedankt

groet

Marc


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: waterpomp
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 16:10 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
je hebt volgen mij een ijzeren schoep . maar ik weet het niet zeker , kijk hier ff . gewoon even dodge 4.7 en dan coolingsysteem dan staat de pomp onder aan het lijstje . ik heb er bij een hemi wel eens eentje gewisselt en dat steld niks voor , dus dat zal bij een 4.7 ook wel mee vallen .

http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: waterpomp
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 0:23 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
het kan allebei,staal of kunstof,ligt er maar net aan van welke leverancier het komt

maar waarom vraag je dat,problemen :?:

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: waterpomp
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 1:04 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do mei 28, 2009 21:28
Berichten: 435
zeker problemen... druk in het koelvloeistof circuit. Bij rustig rijden blijft de temperatuur gelijk maar rij ik 120 op de snelweg schiet de temperatuur ophoog. Kachel werkt goed bij stationair draaien maar zodra ik ga rijden wordt de warme lucht lauw.

Eerst dachten we de koppakking maar een snifferaar of zoiets detecteert geen uitlaatgassen in de koelvloeistof.

Toen zei iemand tegen mij; het kan je waterpomp zijn.... statoniar draait het prima maar zodra er koeling gevraagd wordt dan moet de waterpomp harder draaien en met kunstofschoepen kan het zijn dat de waterpomp "over het asje doordraait...
dus de koelvloeistof gaat niet rond. Zou de druk verklaren, lauwe lucht uit de verwarming en omplopende temperatuur bij meer gas geven.


snapp je het een beetje?

gr

MArc


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: waterpomp
BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2010 15:36 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Ja,dat is mogelijk,ik zou zeggen,gooi er een pomp op met stalen schoepen,baat het niet dan schaadt het niet

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling