Dag medeforummers, Bob hier.
Even een lang verhaal kort maken: In juni '98 dus een '56F100 gekocht in de veronderstelling die 'effe' te restaureren, maar gaandeweg het demonteren zakte het lood in de schoenen i.v.m. de hoeveelheid roest. Toen de beslissing gemaakt dat het een frame-off restauratie zou worden, dus dan maar ALLES uit elkaar. Hiermee bezig zijnde liep ik in 1999 tegen een 2e '56-er aan, met een custom cab. Aangezien de carrosserie van deze stukken beter was dan degene waar ik mee bezig was heb ik deze ook gekocht. Hij stond alleen nog niet op kenteken, dus met dat ding naar de RDW en twee keer afgekeurd: eerste keer had ik mijn spullen niet op tijd voor de herkeuring. de tweede keer had een (andere) keurmeester z'n dag niet, want die kon het niet hebben dat er een andere voortrein en motor (lees: niet origineel) in zat en had de verkeersinspectie erbij gehaald. conclusie: deze zou als NIEUWE auto getypeerd worden naar Lelystad moeten voor 1e toelating. bla bla keuringskosten 10k en onmogelijk te voldoen aan de milieunormen van 2000.
Dus de moed bij elkaar geschraapt en de carrosserie en andere originele delen van deze F100 gebruikt voor de restauratie van de eerste zodat deze zoveel mogelijk in originele staat weer op de weg kon.
in 2005 eindelijk een goed onderkomen geregeld om te kunnen sleutelen en inmiddels is de eerste dus zo goed als klaar (op het stuur na!) om ermee te toeren.