37blowncoupe schreef:
Ik heb een paar vragen over de duramex 6.6 diesel:
Wat is het verbruik?
Wat voor bak ligt er achter? past de 4l80e er achter?
en is zoon blok zwaarder dan een benzine blok.
en waar vind ik ze in welke types/bj chevy gmc
Net zoals Oldsminator zegt zit een duramax diesel zo ver ik weet sinds het begin van de 6.6 gekoppeld aan een allison transmissie. En deze wil je niet ruilen voor een 4L80e. Deze zou gewoon weg niet met het koppel van de duramax overweg kunnen. Ook is de allision tranmissie de laatste jaren een 6-bak zo ver ik me kan herinneren al sinds 2002/ 2003 modellen.
Het blok is een stuk zwaarder dan een bezine blok. Doordat er veel meer opzit. zeg turbo en dergelijke.
je kunt ze altijd vinden in een 2500HD zowel chevy als GMC. Of hoger en dan kom je bij de 3500HD uit.
Wat een voordeel kan zijn is dat met tuning makkelijk 150 tot zelfs 240 pk te behalen valt zonder al te grote modificaties. ( alleen het lucht filter huis moet aangepast worden) Wat voor effect dit op de allision of de motor heeft weet ik nog niet. Mijn vader heeft er 1 met tuning van 80k gereden en op die hij nu heeft zit ongeveer 50k zonder enkel probleem.
Als het is om aan te schaffen zou ik gewoon gaan test rijden. De HD diesel rijd sowieso alweer heel anders dan een en alweer anders dan een bezine.