Lowie schreef:
Hallo Guido,
Hoe meer ik op dit forum lees over pick up trucks, keuringen en toegelaten zitplaatsen, hoe meer ik begin te twijfelen over de aankoop van een Dodge maar ik veronderstel dat er nu één en ander veranderd is.
Ik kreeg eergisteren van de autoïnspectie het formuleke dat ze tegenwoordig hanteren om het aantal zitplaatsen te bepalen in een lichte vracht.
MTM- ((tarra+ 75) + (N X 68)) > N x 68
Als ik deze formule toepas op een Hemi met LPG. + trekhaak, dan hou ik juist 1 + 4 zitplaatsen over
Niettegenstaande de zaken die ik gelezen heb op dit forum ivm. keuringen, LPG., en het aantal zitplaatsen zou dit dus geen probleem meer mogen zijn.
Als ik de formule toepas op een 2500 SLT. Cummins, dan is het kantje-boordje voor 4 zitplaatsen.
Nog een reden om voor de Hemi te kiezen.
Ik vernam van een Dodge -verkoper, dat de Hemi "stalen" kleppen heeft en uitermate geschikt is voor LPG., klopt dat?
Vriendelijke groeten,
Lowie.
(Ik woon inderdaad in BelgIë)
Dit is de formule die ze toepassen, dus in uw geval om 1+4 te hebben en ervan uitgaande dat ge een LPI tank hebt van 230L.
MTM = .......
4 x 68kg = 272kg x2 +1 = 545kg
MTM..... - 545kg = ......kg - 75kg = .....kg
Dus de 75 kg nog aftrekken van de MTM. Uw som is rijklaar gewicht dus inclusief chauffer (75 kg). Op de keuring wegen ze inderdaad enkel tarra ( dus zonder chauffeur).
Daar komt tegenwoordig nog eens bij dat de truck moet aangeboden worden in de staat zoals hij van de band gerold komt

En idd zoals T-BOB schrijft een Pris LPI installatie met Valve Care zit ge altijd goed

En ik heb een ringtank onder de auto (in plaats van het reserve wiel) van 106 L en dan 80% vulling dat scheelt ook weer in het gewicht