Ik ben er wel uit ondertussen wat ik wil, al twijfel ik nog tussen 2 modellen:
Eerste plaats: Ford SVT Raptor 6.2 (2011).
Tweede plaats: Dodge Ram Sport Hemi 4x4 (2010-2011)
Even wat uitleg erbij:
Ik ben altijd al grote fan geweest van Ford, en met de SVT Raptor is dat fan zijn alleen maar groter geworden (en heel dat ding in oranje is nog eens een extra plus want oranje is men lievelingskleur), je kan er ook eens lekker mee off-road gaan (en al die verrekte vluchtheuvels hier in Belgie platrijden zonder probleem!!), daarom is de SVT ook eerste keuze.
Het enige nadeel aan de SVT is dat ding hier in Belgie echt ongelooflijk duur aangeboden word... Op sommige plaatsen vragen ze tot +65.000
euro "zonder" opties, terwijl hij in Amerika ongeveer 42.000
dollar kost:roll: Waarom dit is weet ik ook niet, ik snap goed genoeg dat American imports duur zijn wegens taxen en dergelijke, maar de SVT word echt TE duur verkocht vind ik...
De Dodge Ram Sport is dan weer goedkoper, en je vind er zelfs al enkele occassie, maar wat ik hierbij dan weer vind tegenslagen is dat deze truck echt heel groot is tegenover dus bijvoorbeeld de SVT Raptor. Ik ben altijd al gewoon geweest om met kleine auto's te rijden + waar ik woon (en de omstreken) is een grote truck zoals een Ram niet echt handig te rijden. De SVT is toch wat kleiner als een Ram en volgens mij gaat dit veel makkelijker zijn voor mij.
Ik gebruik de trucks trouwens niet als werkpaard ofzo, ik rijd voor het plezier (en om van punt A naar punt B te raken natuurlijk), waarbij ik dus een Dodge meer werkpaard vind en de SVT een plezierbak. Dingen vervoeren of aanhangwagens trekken zie je me niet doen.
Beide trucks hebben dus hun eigen voor -en nadelen, sommige heb ik niet genoemd maar dan denk ik dat ik morgen nog aan het typen ben als ik in detail moet gaan...
Ik ga er dus nog eens goed over nadenken, en hopelijk rijd ik binnekort dus in 1 van deze trucks.
Wat er dan ook nog eens bijkomt: zijn er hier in Belgie eigenlijk goede importeurs te vinden voor een nieuwe truck??? Handiri ken ik maar daar heb ik hier en daar al wat slechte ervaringen van gehoord en hij is ook reteduur, en dan heb ik her en der nog enkele gevonden maar dat zijn echt kleine garages waar je aan ziet dat je er beter niet kan gaan voor een nieuwe truck...
Iemand die dus een goede dealer kent of een manier weet om aan een fatsoenlijke prijs en een goede service een nieuwe truck te kopen/importeren?? Volgens mij in België alleszins iets zeldzaam