Het uitslaan bij het automatisch overschakelen van benzine naar LPG is volgens mij redelijk eenvoudig op te lossen door bij de LPG installateur de minimale temperatuur van het koelwater hoger te laten zetten.
Bij mij waren de mogelijke oorzaken volgens de LPG inbouwer.
1. Gas vorming in de LPG leiding / voor de verdamper en/of te lage vloeistof druk voor de verdamper. Dit doordat stilstaande vloeibare LPG tijd nodig heeft om benodigde stroom snelheid te bereiken. (dit laatste wordt erger des te kouder de LPG is en als de LPG door G krachten even ongunstig in een hoek van de tank hangt)
2. Te kleine verdamper.
Aangezien ik een zware voet heb ik alles maximaal laten aanpassen om de LPG met zo min mogelijk weerstand bij de bougies in de fix te krijgen

. Grotere LPG kraan, doorstroom begrenzer/terugslag klep in de tank aangepast, dubbele LPG leiding en dubbele verdamper. Wat Dominique meldt over de versnellingsbak kan ik bevestigen af en toe leek hij wel vastgeroest in de 4 op LPG. Een te arm mengsel heb ik ook last van gehad, en op LPG kan de Hemi dan ook pingelen hoor. Na de bovenstaande aanpassingen zijn bij mij alle problemen verdwenen.
Ik heb de aanpassings kosten trouwens gedeeld met de LPG inbouwer, ik had namelijk geen zin om op basis van garantie onderdeel voor onderdeel aan te passen met de kans dat er nog iets net wel of net niet op het randje zit waardoor er snel storingen ontstaan en je weer bij de LPG dokter kunt gaan zeuren met een klacht waar truck rijders met een lichtere voet geen last van hebben. (Hij wilde trouwens beginnen met een dubbele verdamper en grotere kraan)
Vermogens verlies is een ander verhaal en klopt toch echt. Er wordt minimaal 20% extra LPG ingespoten om het zelfde vermogen te krijgen, met normaal rijgedrag is er inderdaad geen verliest maar bij Volgas en boven de 4500-5000 rpm wel omdat er gewoon niet genoeg tijd en plaats is in de cylinders om de extra 20% in te spuiten. Bij mijn auto wordt dan de maximale injector tijd bereikt in de LPG computer (dit was bij vol doortrekken in de 2de versnelling duidelijk te zien op de Prins diagnose software), volgens de LPG inbouwer kon dit geen kwaad kwa motor schade omdat er ter compensatie benzine werd bij geïnjecteerd zodat het mengsel flink verrijkt werd. Dit kon niet door Prins worden opgelost omdat er geen grotere injectoren waren en de dampdruk al maximaal stond.
Tja maximale stoplicht sprintjes en 200+ ritjes doe ik dus maar gewoon op benzine. Maar het standaard heavy dagelijks gebruikt gaat nu als een speer op LPG.