Het is nu zo jun 29, 2025 10:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 25, 2010 21:13 
Heavy Trucker

Hi Alfred :)
Wat denk jij; zou ik een orgineel luchtfilter moeten zetten? Volgens mij kan dat met gas injectie.

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 25, 2010 23:38 
Pro Trucker

Als je zowel op lpg als op benzine wil rijden, is het altijd zoeken naar het beste compromis.
Maar als je hoofdzakelijk op lpg rijd en jouw auto met het huidige filter perfect rijdt, dan zou ik het zo laten.

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 26, 2010 8:13 
Heavy Trucker

Mogge Alfred :)
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik trok hem gister es flink door op benzine en hij ging er as de rook vandoor; ik denk alleen dat ie vuile injectors heeft, maar ik hoop dat die schoon worden door eerder vermeld middel; anders moet ik ze trekken en spoelen/ vervangen. Ik weet het; het blijft een compromie maar ik probeer het zo goed mogelijk te benaderen. Morgen weer 230km rijden :) :) :) zal ie fijn vinden.... ik zeker! :D

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 30, 2010 8:07 
Heavy Trucker

goeiemorgen iedereen :)
Ik heb nu 500km gereden en de kleppen lekken toch nog :( . Dat is goed merkbaar wanneer je gasgeeft of je rijdt omhoog; dan hikt ie toch nog af en toe. In noodloopsysteem kun je een euro op het blok leggen, zo mooi stil staat ie.
Dat ie hikt, komt omdat ie drukstootjes in het inletmanifold gooit door de lekkende klep(pen). De MAPsensor registreert even een wegvallen van vacuum en ziet dat als stationair of motor uit en geeft even geen brandstof; doordat na de drukstoot het vacuum weer oploopt, gaat de motor vrolijk verder.... tot de volgende. Ik ga binnenkort de koppen trekken en kleppen slijpen.... Ik vind het machtig mooi om te sleutelen aan mijn truckie en ik sta lekker warm binnen.... Waar blijft de tijd dat we dat op straat deden? 30 jaar geleden lag ik in de stromende regen onder mijn Ford Capri; nu denk ik brrr.. lekker de kachel an :bounce: :bounce:

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 30, 2010 14:32 
Trucker

He je ben wel een WATJE geworden zeg :mrgreen: :mrgreen:

ron

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 30, 2010 20:04 
Nieuw

Heeee Ton, lees sinds een paar weken dat je druk bent met van alles!! Hoop dat het goed gaat met je en ik denk dat wij alle forummannen waarmee je kakelt ook nog wel wat anekdotes kunnen vertellen! Ben zelf ook nogal druk dus gaat nogal eens wat aan me voorbij, maar de 68 Firebird waar je zo aan geklust hebt is er nog steeds! Leuk weer eens van je te horen en ja ik weet niet hoe ik fotos moet plaatsen zoals jij dat doet, maar ik denk dat Elwin wel voor me wil inspringen, anders moet je maar ff kijken bij 2005 srt-10 voor mijn eigen truckie waar ik gek mee ben! Vast tot gauw em groeten aan Helen,

Marc

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 30, 2010 21:04 
Pro Trucker

Spijtig dit te moeten horen Ton dat is nog steeds hikt :?

Maar voor een man met twee linkerhanden zoals jij kan dat geen probleem zijn hé :wink:
Veel moed als je aan de werken begint en lekker warm staan, wat wil je nog meer 8)

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 30, 2010 21:37 
Heavy Trucker

Nou, Ron, ik ben blij met mijn eigen garage... Ik heb jaren bij bazen binnen mogen sleutelen en lassen aan mijn Landrover.... Alleen wordt je moe van steeds dezelfde sukkels die roepen "is ie stuhhuk?" of "koop toch een andere". De tijd, dat ik in donker met een zaklamp tussen de tanden eronder lag, heb ik eiindelijk achter me. :)

Marc, wat leuk om je hier te treffen :) :) ik loop al een paar maanden met het idee om je es te bellen, maar druk in ons bedrijf heeft dat wel es naar de achtergrond verdrongen.Dat Elwin bij me op de zaak was had ik hem verteld , dat ik heel wat onderdelen voor een Pontiac Firebird had gemaakt; afijn nu zit je o :bounce: :bounce: ok hier Ik hou het kort, ik stuur je een pbtje met telefoonnr, dan praten we bij; er is veel goeds aan de gang hier en nog meer goeds gebeurd.

Hi dodge Rammer :)
Ja hij hikt nog steeds; dat is ergens jammer, maar elk nadeel creeert zin eigen voordeel :mrgreen: Ik ben nu verplicht om de koppen te trekken.... Het voordeel is, dat ik de kleppen en de zetels visueel kan controleren, het geheel schoonmaken, (na het afblinden van de EGR én koprevisie zal hij op gas mooi schoonblijven) en omdat ik al nieuwe veren en cuppen had gezet, staat straks de bovenkant weer op nul uren, so to speak. Ik vind hhet wel fijn om de conditie inwendig te weten, eventuele koolresten van de zuigers te halen zo de motor te optimaliseren. Zo'n truck heeft een ontspannende werking en het sleutelen is een prettig gestoorde verslaving :roll: :roll:
Van de zomer ga ik de distributieketting vervangen....... Ja , ik moet toch wát sleutelen....

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 30, 2010 21:41 
Pro Trucker

Haha Ton ,kan je geloven dat ik er als motoranalfabeet bijna niets van snap van al je technische uitleg :oops: :lol:

Maar goed dat jij graag sleutelt en hoe :shock: RESPECT :!:

Jouw truckie wordt als nieuw mettertijd :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 30, 2010 21:47 
Heavy Trucker

Hey Jo :) Dát is snel!!
Ik heb nog meer nieuw gekocht. Er zijn vandaag vier gloednieuwe banden op ons bedrijf afgeleverd.. De velgen worden in eigen bedrijf even gespoten (mooi grijs) en de buurman naast ons doet de bandenwisselen voor me. Hij heeft ook een brug en als de koppen gereed zijn, gaat de onderkant in de Innotec. ik heb nog een nieuwe cat liggen; die moet er ook nog onder en dan kan ik de LPI echt goeed laten inregelen bij Rijnzicht in Katwijk.

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 30, 2010 21:51 
Pro Trucker

géén half werk bij jou hé, dat weet ik ondertussen al :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 30, 2010 21:53 
Pro Trucker

He ton,kun je niet eerst een druk test doen :?: allebei de kleppen dicht,zuiger in top,en dan langzaam luchtdruk erop zetten :!: weet je gelijk of je kleppen goed afdichten of niet :shock:

C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 30, 2010 22:07 
Heavy Trucker

Hey Marco; goeienavond :)
Ik heb de zuigers in top gehad en 8 bar er op gezet; In het inlaatmanifold "sist het van de lucht" ; de andere kleppen van de andere cilinders zijn ook niet helemaal "stil"... Okee, het is even een paar dagen sleutelen, maar jongen, de kick bij de eerste start, het blok dat mooi gelijkmatig staat te grommen... dat is een psychisch orgasme..toch? :shock: :bounce: :bounce: :mrgreen: :mrgreen:

Weet je Jo... Ik heb 21jaar met de Landrover gereden.... Deze Ford zal dat ook wel gaan doen. Ik rijd al 32,5 jaar op dezelfde BMW :shock: Ik ben een plaag voor de detailhandel; doe heel veel zelf en koop nog minder :mrgreen:

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 30, 2010 22:11 
Pro Trucker

lap, aan u kan ik ook niets verdienen :D

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 30, 2010 22:27 
Pro Trucker

[quote="Ton van der Sluijs"]Hey Marco; goeienavond :)
Ik heb de zuigers in top gehad en 8 bar er op gezet; In het inlaatmanifold "sist het van de lucht" ; de andere kleppen van de andere cilinders zijn ook niet helemaal "stil"... Okee, het is even een paar dagen sleutelen, maar jongen, de kick bij de eerste start, het blok dat mooi gelijkmatig staat te grommen... dat is een psychisch orgasme..toch? :shock: :bounce: :bounce: :mrgreen: :mrgreen:

Ja dan wordt het tijd om de koppies te lichten,en inderdaad de eerste start WHOOOOOOOOOAAAAAHHHHHHH :!: :!: :!:

C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]