Het is nu zo jun 29, 2025 19:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 13, 2010 23:41 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Hi Alfred :)
Grappig dat ook jij een opstapje nodig hebt :wink:

update.
Vanavond de ruimte onder het lower manifold helemaal schoongemaakt en de deflectorplate en de nokvolgkammetjes verwijderd om goed schoon te maken. Ik denk er hard over, als de truck weer klaar is, om de carterpan ook even te lichten en de boel even met reiniger en een kwast uit te boenen.
Ik heb de stuurpomp en A/C ook los van de linkerkop hangen en de dynamo en de smogpomp (airpump) uitgenomen. De laatste komt niet meer terug; daar ga ik een bracket voor frezen en de pulley op twee kogellagers zetten. Er is een kortere snaar in de handel maar de pulley zorgt voor de juiste omsluithoek om de dynamopulley.
Woensdag gaan gelijk de wielen naar de spuiterij; ik heb al nieuwe banden liggen.Ik heb de inlaatkleppen gezien door de poorten;ben aardig geschrokken wat een korsten erop gebakken zitten. Ik denk dat de auto verassend snel gaat worden.. :bounce: :bounce:

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 14, 2010 0:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
Tja wat kan ik zeggen...het is en blijft een Ford hé... :?


Hahaha grapje hoor Ton ! Je maakt er echt een soort levenswerk van als ik dat hier allemaal zo lees en dit "project" laten we maar al zeggen,
zal zeker dik in orde komen met jouw vakmanschap en liefde ervoor ! Keep the good work dude en als ik ooit problemen krijg, weet ik waar
naartoe 8) Succes :wink:

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 14, 2010 0:21 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Wat zijn de plannen, de oude kleppen schoonmaken en opnieuw inslijpen of alle kleppen vernieuwen?

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 14, 2010 7:44 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
goedemorgen Jo en Alfred :)
Ik ga nieuwe kleppen zetten. Het schijnt , dat de oude goed bruikbaar zijn,maar voor 10 euro pst. en "wat werk"heb ik een nieuwe motor. Ik heb Serdi tools om de klepzetels op de frees even na te lopen... ik heb ook spullen om "highperformance seats" te frezen :twisted: maar ik hou het bij drie hoeken. Ik rij toch als een ouwe zak :oops: .
Nou , Jo, dat levens werk valt wel mee hoor! 8) Ik heb mijn Landrover in 1989 uit elkaar genomen en de cilinderkop van gas/loodvrij zetels en nieuwe kleppen voorzien; door serieus te werken heb ik 21jaar probleemloos gereden met alleen één kapotte accu, éénkeer door de rem getrapt en één losgeschoten stekkertje., EN HEEL VEEL LASWERK hahaha. Als je heb goed beschouwd zal dit mijn laatste auto worden; dat klinkt dramatisch maar ik moet nog 15 jaar tot pensioen ( ik heb niet de ijdele hoop als ondernemer eerder te kunnen stoppen ; eerder langer werken) en zolang moet ie mee. Daarna hebben we aan een auto genoeg.
nah ik ga zo es te werken

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 14, 2010 10:55 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Ton,als je er toch over denkt :roll: om je carter open te maken,zou ik gelijk de motor eruit trekken.Sleuteld veel makkelijker :D

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 14, 2010 22:33 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Ik heb een smeerkuil thuis; veel makkelijker :D we hebben een kraanbalk in de garage; een motor kan er in hangen 8) De vorige eigenaar had twee Ford Mustangs uit 1971 staan toen we het huis kwamen bekijken.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 15, 2010 12:47 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Aha :!: Doe je best he :wink: :D

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 0:22 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Goeienavond/morgen :roll:


Afbeelding
Het middenblok was nogal vervuild; om van de koppen tuimelaarzijdig maar te zwijgen. Dit schijnt te komen door luie mensen. Olie afzuigen door de peilstok is snel, maar de sludge bouwt zich op.

Afbeelding
De onderste is de smogpomp, de luchtpomp die lucht in de koppen blaast. tot mijn verbazing zag ik dat de luchtstroom TEGEN de uitlaatgasstroom in geblazen wordt!! Dit zal wel een goede vermenging geven om het mileu te dienen( je uitstoot wordt er niet minder om maar verdunt wel :shock:

Afbeelding
Deze moest ik even laten zien; ik heb voor het eerst in 50 jaar een gereedschapkar! wat een plezier ipv van vier gereedschapkisten.

Afbeelding
Hier kun je goed zien hoe vervuild alles was.

Afbeelding
aan de kanalen zie je een mooie droge verbranding; de zuigers zijn ook mooi schoon en de hoonsporen staan nog in de cilinders. op dat pijpje staat de EGRklep. Ik kreeg een goede tip; sloop niet je EGR eraf (kan trouwens niet want de solenoid moet verbonden blijven met de PCM) en laat het pijpje zitten; als je een overijverige APK keurmeester hebt, kan ie afkeuren! (ook weer geleerd; ik wilde het spruitstuk dichtlassen :oops:

Afbeelding
Dat doorgeslepen pijpje rechts achterop de cilinderkop is je inblaaslucht. De foto hieronder laat zien als je in de uitlaatkanaal kijkt, dat er een 7mm gat zichtbaar is; die blaast lucht in je uitlaatgas. volgens mij vreet dit uilaatsystemen; doordat je gas al reeds te koud door de pijpen gaat, zal (zeker met gas) stoomcondenseren tot water en ik heb liever dat dat buiten de auto gebeurt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Laatst bijgewerkt door Ton de Draaier op za dec 18, 2010 8:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 0:48 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Da's een hoop onderdelen, nu weer netjes in elkaar zetten :D :D :D

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 1:16 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
Al goed bezig Ton, demonteren kan ik ook hoor maar nadien... :? :lol:

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 2:10 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
DodgeRammer09 schreef:
Al goed bezig Ton, demonteren kan ik ook hoor maar nadien... :? :lol:


Das niet moeilijk Jo,wat je als laatste eruit haald,als eerste erin zetten :D

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 9:08 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Mogge allemaal :) Ik heb de text bij de foto's van gisteravond gezet.
Dat in elkaar zetten Jo, is makkelijker dan uit elkaar... Met uit elkaar nemen is het altijd kijken wat wel, wat niet en de volgorde. Ik schrijf een minutieus "demontageverslag" dat precies aangeeft hoe het in elkaar heeft gezeten. Op de werkbank een groot wit stuk papier met alle bouten nauwkeurig omschreven en omkadert. Dat lijkt allemaal miereneukerig, maar het voordeel is dat je niets kan vergeten en al zet ik hem over een half jaar in elkaar; mijn in het net overgeschreven handleiding wijst de weg. Ook noteer ik welke bouten of tapeinden vervangen gaan worden en wat nogmeer gewijzigd wordt.
Voordat de boel weer in elkaar gaat , gaan we eerst alle misfits uit de inlaatkanalen halen en hier en daar de kanalen flowen; een betere doorstroming ik pure pkwinst en daar heeft Ford niet echt zijn best op gedaan.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 10:29 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za apr 10, 2010 23:04
Berichten: 680
Afbeelding
De onderste is de smogpomp, de luchtpomp die lucht in de koppen blaast. tot mijn verbazing zag ik dat de luchtstroom TEGEN de uitlaatgasstroom in geblazen wordt!! Dit zal wel een goede vermenging geven om het mileu te dienen( je uitstoot wordt er niet minder om maar verdunt wel :shock:

dit is geen verdunning ton
het dient om de verbrandings temperatuur iets te laten dalen door bijvoeging van uitlaatgas om de uitstoot van n.o.x. te verlagen bij een optimale verbranding stoot je vrij veel n.o.x. uit door de temperatuur dan iets te temperen voorkomt men dat alleen helaas vervuilt t ook .
tegen de stroom in zal idd voor vermenging zijn bij andere auto's zit er een wervel klepje tussen

grtz henri

_________________
ex auto's
chevrolet trailblazer 4.2 ''02 4.2 gas
dodge 3500 dually 8.0 v10 4'' lift vrachtwagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 13:47 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Hallo Henry;bedankt voorde uitleg :)
Tja,de verbrandingstemperatuur temperen.... Dat is gelijk aan de expansie temperen.Dat betekent, dat de werkzame slagvan de expansie zijn effectniet meer over de volle zuigerslag heeft :| Dat houdt in, dat je meer energie (lees brandstof) moet toevoegen om het zelfde rendement te verkrijgen, dus minder NOx maar meer PAKs (poly aromatische koolwaterstoffen) en meer kooluitstoot. Voeg daarbij het vervuilen van de motor, die slechter gaat presteren, (nog meer gas geven), dan maak je de oliemaatschappijen heel blij en de garagehouder die de koppen kan trekken. Als het dan minder moet, dan de comressieverhouding minderen maar dan krijg je ook een slechtere verbranding.
Een calorisch werktuig blijft altijd een vervuiler; zelfs een stoomturbineinstallatie met gasturbine als naverbrander(omde laatste resten van de vuren te verbranden_ stoot veeeel meer NOx uit.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 15:08 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ton van der Sluijs schreef:
Mogge allemaal :) Ik heb de text bij de foto's van gisteravond gezet.


Dan had ik het toch goed gezien, ik dacht al dat het aan mij lag :D :D :D :D

Inderdaad Ton, even alles goed opschrijven en eventueel een paar foto's maken kan nooit geen kwaad.
Hij hoeft niet af dit weekend, dus beter goed dan half werk.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling