Het is nu zo jun 29, 2025 19:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 13, 2010 23:41 
Heavy Trucker

Hi Alfred :)
Grappig dat ook jij een opstapje nodig hebt :wink:

update.
Vanavond de ruimte onder het lower manifold helemaal schoongemaakt en de deflectorplate en de nokvolgkammetjes verwijderd om goed schoon te maken. Ik denk er hard over, als de truck weer klaar is, om de carterpan ook even te lichten en de boel even met reiniger en een kwast uit te boenen.
Ik heb de stuurpomp en A/C ook los van de linkerkop hangen en de dynamo en de smogpomp (airpump) uitgenomen. De laatste komt niet meer terug; daar ga ik een bracket voor frezen en de pulley op twee kogellagers zetten. Er is een kortere snaar in de handel maar de pulley zorgt voor de juiste omsluithoek om de dynamopulley.
Woensdag gaan gelijk de wielen naar de spuiterij; ik heb al nieuwe banden liggen.Ik heb de inlaatkleppen gezien door de poorten;ben aardig geschrokken wat een korsten erop gebakken zitten. Ik denk dat de auto verassend snel gaat worden.. :bounce: :bounce:

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 14, 2010 0:20 
Pro Trucker

Tja wat kan ik zeggen...het is en blijft een Ford hé... :?

Hahaha grapje hoor Ton ! Je maakt er echt een soort levenswerk van als ik dat hier allemaal zo lees en dit "project" laten we maar al zeggen,
zal zeker dik in orde komen met jouw vakmanschap en liefde ervoor ! Keep the good work dude en als ik ooit problemen krijg, weet ik waar
naartoe 8) Succes :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 14, 2010 0:21 
Pro Trucker

Wat zijn de plannen, de oude kleppen schoonmaken en opnieuw inslijpen of alle kleppen vernieuwen?

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 14, 2010 7:44 
Heavy Trucker

goedemorgen Jo en Alfred :)
Ik ga nieuwe kleppen zetten. Het schijnt , dat de oude goed bruikbaar zijn,maar voor 10 euro pst. en "wat werk"heb ik een nieuwe motor. Ik heb Serdi tools om de klepzetels op de frees even na te lopen... ik heb ook spullen om "highperformance seats" te frezen :twisted: maar ik hou het bij drie hoeken. Ik rij toch als een ouwe zak :oops: .
Nou , Jo, dat levens werk valt wel mee hoor! 8) Ik heb mijn Landrover in 1989 uit elkaar genomen en de cilinderkop van gas/loodvrij zetels en nieuwe kleppen voorzien; door serieus te werken heb ik 21jaar probleemloos gereden met alleen één kapotte accu, éénkeer door de rem getrapt en één losgeschoten stekkertje., EN HEEL VEEL LASWERK hahaha. Als je heb goed beschouwd zal dit mijn laatste auto worden; dat klinkt dramatisch maar ik moet nog 15 jaar tot pensioen ( ik heb niet de ijdele hoop als ondernemer eerder te kunnen stoppen ; eerder langer werken) en zolang moet ie mee. Daarna hebben we aan een auto genoeg.
nah ik ga zo es te werken

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 14, 2010 10:55 
Pro Trucker

Ton,als je er toch over denkt :roll: om je carter open te maken,zou ik gelijk de motor eruit trekken.Sleuteld veel makkelijker :D

C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 14, 2010 22:33 
Heavy Trucker

Ik heb een smeerkuil thuis; veel makkelijker :D we hebben een kraanbalk in de garage; een motor kan er in hangen 8) De vorige eigenaar had twee Ford Mustangs uit 1971 staan toen we het huis kwamen bekijken.

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 15, 2010 12:47 
Pro Trucker

Aha :!: Doe je best he :wink: :D

C6 Transmission
Flowtech headers
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 0:22 
Heavy Trucker

Goeienavond/morgen :roll:

Afbeelding
Het middenblok was nogal vervuild; om van de koppen tuimelaarzijdig maar te zwijgen. Dit schijnt te komen door luie mensen. Olie afzuigen door de peilstok is snel, maar de sludge bouwt zich op.

Afbeelding
De onderste is de smogpomp, de luchtpomp die lucht in de koppen blaast. tot mijn verbazing zag ik dat de luchtstroom TEGEN de uitlaatgasstroom in geblazen wordt!! Dit zal wel een goede vermenging geven om het mileu te dienen( je uitstoot wordt er niet minder om maar verdunt wel :shock:

Afbeelding
Deze moest ik even laten zien; ik heb voor het eerst in 50 jaar een gereedschapkar! wat een plezier ipv van vier gereedschapkisten.

Afbeelding
Hier kun je goed zien hoe vervuild alles was.

Afbeelding
aan de kanalen zie je een mooie droge verbranding; de zuigers zijn ook mooi schoon en de hoonsporen staan nog in de cilinders. op dat pijpje staat de EGRklep. Ik kreeg een goede tip; sloop niet je EGR eraf (kan trouwens niet want de solenoid moet verbonden blijven met de PCM) en laat het pijpje zitten; als je een overijverige APK keurmeester hebt, kan ie afkeuren! (ook weer geleerd; ik wilde het spruitstuk dichtlassen :oops:

Afbeelding
Dat doorgeslepen pijpje rechts achterop de cilinderkop is je inblaaslucht. De foto hieronder laat zien als je in de uitlaatkanaal kijkt, dat er een 7mm gat zichtbaar is; die blaast lucht in je uitlaatgas. volgens mij vreet dit uilaatsystemen; doordat je gas al reeds te koud door de pijpen gaat, zal (zeker met gas) stoomcondenseren tot water en ik heb liever dat dat buiten de auto gebeurt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

www.technomotion.nl

Laatst bijgewerkt door Ton de Draaier op za dec 18, 2010 8:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 0:48 
Pro Trucker

Da's een hoop onderdelen, nu weer netjes in elkaar zetten :D :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 1:16 
Pro Trucker

Al goed bezig Ton, demonteren kan ik ook hoor maar nadien... :? :lol:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 2:10 
Pro Trucker

DodgeRammer09 schreef:
Al goed bezig Ton, demonteren kan ik ook hoor maar nadien... :? :lol:

Das niet moeilijk Jo,wat je als laatste eruit haald,als eerste erin zetten :D

C6 Transmission
Flowtech headers
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 9:08 
Heavy Trucker

Mogge allemaal :) Ik heb de text bij de foto's van gisteravond gezet.
Dat in elkaar zetten Jo, is makkelijker dan uit elkaar... Met uit elkaar nemen is het altijd kijken wat wel, wat niet en de volgorde. Ik schrijf een minutieus "demontageverslag" dat precies aangeeft hoe het in elkaar heeft gezeten. Op de werkbank een groot wit stuk papier met alle bouten nauwkeurig omschreven en omkadert. Dat lijkt allemaal miereneukerig, maar het voordeel is dat je niets kan vergeten en al zet ik hem over een half jaar in elkaar; mijn in het net overgeschreven handleiding wijst de weg. Ook noteer ik welke bouten of tapeinden vervangen gaan worden en wat nogmeer gewijzigd wordt.
Voordat de boel weer in elkaar gaat , gaan we eerst alle misfits uit de inlaatkanalen halen en hier en daar de kanalen flowen; een betere doorstroming ik pure pkwinst en daar heeft Ford niet echt zijn best op gedaan.

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 10:29 
Trucker

Afbeelding
De onderste is de smogpomp, de luchtpomp die lucht in de koppen blaast. tot mijn verbazing zag ik dat de luchtstroom TEGEN de uitlaatgasstroom in geblazen wordt!! Dit zal wel een goede vermenging geven om het mileu te dienen( je uitstoot wordt er niet minder om maar verdunt wel :shock:

dit is geen verdunning ton
het dient om de verbrandings temperatuur iets te laten dalen door bijvoeging van uitlaatgas om de uitstoot van n.o.x. te verlagen bij een optimale verbranding stoot je vrij veel n.o.x. uit door de temperatuur dan iets te temperen voorkomt men dat alleen helaas vervuilt t ook .
tegen de stroom in zal idd voor vermenging zijn bij andere auto's zit er een wervel klepje tussen

grtz henri

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 13:47 
Heavy Trucker

Hallo Henry;bedankt voorde uitleg :)
Tja,de verbrandingstemperatuur temperen.... Dat is gelijk aan de expansie temperen.Dat betekent, dat de werkzame slagvan de expansie zijn effectniet meer over de volle zuigerslag heeft :| Dat houdt in, dat je meer energie (lees brandstof) moet toevoegen om het zelfde rendement te verkrijgen, dus minder NOx maar meer PAKs (poly aromatische koolwaterstoffen) en meer kooluitstoot. Voeg daarbij het vervuilen van de motor, die slechter gaat presteren, (nog meer gas geven), dan maak je de oliemaatschappijen heel blij en de garagehouder die de koppen kan trekken. Als het dan minder moet, dan de comressieverhouding minderen maar dan krijg je ook een slechtere verbranding.
Een calorisch werktuig blijft altijd een vervuiler; zelfs een stoomturbineinstallatie met gasturbine als naverbrander(omde laatste resten van de vuren te verbranden_ stoot veeeel meer NOx uit.

www.technomotion.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 15:08 
Pro Trucker

Ton van der Sluijs schreef:
Mogge allemaal :) Ik heb de text bij de foto's van gisteravond gezet.

Dan had ik het toch goed gezien, ik dacht al dat het aan mij lag :D :D :D :D

Inderdaad Ton, even alles goed opschrijven en eventueel een paar foto's maken kan nooit geen kwaad.
Hij hoeft niet af dit weekend, dus beter goed dan half werk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]