Het is nu zo jun 29, 2025 17:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 0:37 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Ton van der Sluijs schreef:
Heyy Alfred :)
Dit jaar redt ik niet meer... Soms pak ik gewoon een boek en een bakkie thee en laat ik de Ford voor wat ie is :D :D Morgen weer verder met kleppen inslijpen. De stap daarna is inlaatpoorten matchen met de lower manifold. Alle kleppen lekten wel een beetje.... Ik heb al wat cilinderkoppen onder handen gehad en het valt me altijd op dat kleppen altijd lekken bij het dammetje tussen de in en uitlaat. Ik denk , omdat de materiaaldikte daar slechts 8mm is, de uitzetting het grootst is en dat uiteindelijk met koude motor wat lek is maar op bedrijfs temperatuur alles echt gasdicht is. Aluminiumkoppen zijn nog erger.... Ik verwacht zelf dat met het verwijderen van de smogpomp de stroming in de uitlaatkanalen beter zal zijn. Het lijkt me, als je middenop de klep een tegenstroom spuit, de hitte langs de wanden zal willen wijken dus meer hitte ook langs het dammetje.
Ik heb al es het idee gehad, dat door de koude luchtstroom de gassen te koud door het uitlaatgassyteem gaan en heel wat uitlaten de revue gepasseerd zijn; ik meen dat bevestigd te zien omdat ik alle vier de tapeinden van de uitlaat/ spruitstuk verbinding heb vervangen; ze waren rot gesleuteld, terwijl die van het blok dat niet zijn. Ik heb nieuwe gemaakt van chroomnikkelstaal.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 8:47 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ik was je ook maar een beetje aan het jennen, dat het snel af moest :tongue3:

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 10:11 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Grijnsss hele dikke grijns van deze kant :D :D :D

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 19:53 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
En, issie klaar Ton :?: :bounce: :wink:

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 22:14 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Vorige week op een avond de koppen onderhanden genomen; met de Serdikop de klepzittingen even "nagesnoven". Zo'n Serditool kan ik verschillende hardmetalen messen inzetten; voor diverse zetelbreedtes en gewoon standaard drie hoeken of een vijfhoekige highperformance die ik meer voor de Harleycilinderkoppen gebruik.



Afbeelding

Afbeelding

Vandaag de kleppen ingeslepen; eerst een oude klep opgeknapt op 45graden, alles voorgeslepen en met de nieuwe nagepolijst.
Afbeelding

Wat zijn ze mooi he? Nieuwe kleppen in een frisse kop zijn een lust en een must :) :)
Afbeelding

Schoonschrapen van het cilinderblok. Met een hardmetalen schraper van Sandvik.
Afbeelding

Notty things under the bonnet.De EGRklep.
Afbeelding

Morgen ga ik de cilinderkoppen op het blok monteren en aantrekken, de nokvolgers in de machineolie zetten en borgen en het lowermanifold monteren.

Neen Jo; hij is nog niet klaar...ik neem er de tijd voor om het goed te doen. :D :D

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 22:26 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
Knap en niet bepaald een simpel werk dat je daar aan het doen bent Ton, alle respect heb je van mij :wink:
En neem er zeker de tijd voor, beter laat dan nooit :)

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 22:37 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ik zie het al, dat gaat helemaal goed komen. Keep up the good work :thumbup:

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 12:40 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 02, 2010 17:16
Berichten: 135
Woonplaats: Elsloo-limburg
Nou Ton,

Dat wordt goed aangepakt !

Succes ermee,

sjaakské

_________________
Daily Driver '69 Ford F100 360CUI
Hit the road Jack.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 22:05 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Heyy Sjaak :) thanxx doe mijn best.

Vandaag de kleppen in de koppen gezet. Onderstaande foto vond ik dat net 16 loftrompetten die gestoken werden (beeetje fantasie heb ik wel es :oops: soms andere maar daar heb ik het effe niet over :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
Afbeelding

Mooi he? Ik heb remmenreiniger in de verbrandingskamer laten lopen; geen van de kleppen hebben doorgeslagen :bounce:
Afbeelding

Oud gedienden.... Vies door de EGR en de carterventilatie. EGR afgeblind en de carterventilatie.... in ieder geval niet terug de motor in!!
Afbeelding

De koppen zitten erop! Wát een gescheur aan de momentsleutel! Op mijn buik liggend op de radiateurzijde en mijn benen in de lucht.... en dan 15kgm trekken....pffff morgen spierpijn . :twisted:
Afbeelding

onderspruitstuk... Toch zie je waterzijdig putcorrosie ontstaan. De hoekbouten vertoonden interingsverschijnselen ,wat vertelt, dat er toch warm koelmedium tot op de draad heeft gestaan. Nou is het net stoom; dat rot ook wel dicht :mrgreen:
Afbeelding

huidige toestand. Morgen nog één bout maken; rechts voor trok ik hem kapot. Logisch, hij zat met staalplamuur verlijmd in het blok.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Morgen ook eerst een tooltje maken om de brandstofleidingen los te halen; ik had tangetjes geleend van de garage op dorp maar die passen niet :|

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 23:58 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Dat schiet lekker op, puzzel is weer bijna compleet.
Hopelijk lukt het om een passend tooltje te maken voor de brandstof leidingen, al heb ik er wel vertrouwen in dat het lukt. :D

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 0:45 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Heyy Alfred :) :)
Dat gaat ook wel lukken; ik zal diverse maten moeten maken, want ik heb geen ruimte om te meten.
Ben ik blij dat ik de Landrover op tijd heb verkocht; gister belde de nog steeds blije eigenaar dat de dwarsbalk waar de versnellingsbak op hangt afgebroken was!! Dat was juist de balk waarvan ik dacht dat die door zijn vettigheid heel bleef!! Ik heb hem met de verkoop overigens eerlijk op alle op te lassen plekken gewezen; deze wist ik niet.

Ik zou eerst de misfits uit de spruitstukken halen;niet nodig bleek. Ford heeft de giettoleranties dusdanig aangehouden dat de kanalen binnen de 1 mm van elkaar liggen, en dus geen nadelige wervelingen plaatskunnen vinden. Ik zit niet om extra werk te springen en met mijn ouwelullenrijstijl merk je van dat millimetertje weg frezen toch niets.

Middag 1543hrs
Inmiddels zitten de kleppendeksels erop; het spruitstuk nagetrokken, de ontsteking weer gezet, het bedradings harnas op de plek en het benzinefilter vervangen, wat potdicht zat.
Morgen weer verder.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 01, 2011 19:20 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Ook hier iedereen de beste wensen voor 2011 :) Enne.. allemaal veel lol op dit grandioze forum :) :)

Vandaag de injectors en het harnas aangebracht. Diverse slangen hebben de weg naar de nippels gevonden en de stuur= en aircopompen zitten ook weer op hun plek. Ik heb de smogpomp gedemonteerd in de hoop hem zonder vanen te laten draaien; optijd uit elkaar ,want er zit stof in de lagers. Ik ga een nieuwe bracket frezen met kogellagers. foto;s volgen nog...

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2011 0:18 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Goeienavond iedereen :) :)
De truck is bijna af! Koelvloeistof erin, uitaaten natrekken en bougiekabels erop. :) :) aangezien ik eerst nog alles naloop (grondig) had het te laat geworden (ook voor de buren :mrgreen: ).

onderstaande foto is de luchtpomp, de 'smogpomp". Het voorste lager zit weggeperst en het achterste loopt in vet en stof.....exit pomp.
Afbeelding

Gisterenavond een bracket gemaakt en een nieuwe as, twee nieuwe kogellagers erin en klaar! Het ziet er wat lomp uit, maar het overleeft dan ook een val van twaalf hoog! :roll: :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Met het terugzetten van de dynamo/bracket moeten de ingenieurs in Amerika hebben gedacht "kom, over 16 jaar koop een Hollander dat ding; laten we hindernis nr 25 inbouwen" Je moet GVD Japanse bamihandjes hebben.. soms...


Afbeelding

Morgen nog even de laatste hand leggen en proefdraaien..... Wat zal ie mooi lopen!

De volgende stap is een nieuwe cat maken met een catvanger; APK; cat ertussen.... klaar met APK... stuk RVS buis :mrgreen: :mrgreen:
De uitdaging is alleen, dat ik zelf een twee in een RVS spruitstuk moet maken, omdat ik een universele cat heb...

Zo'n auto is een hobbieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :D :D

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2011 0:41 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Citaat:
Gisterenavond een bracket gemaakt en een nieuwe as, twee nieuwe kogellagers erin en klaar! Het ziet er wat lomp uit, maar het overleeft dan ook een val van twaalf hoog!


Heb je de bracket eerst uit het raam gegooid dan :D :D
Ziet er prima uit, toch wel heel erg makkelijk als je zelf het materiaal en de machines in huis hebt.
En uiteraard niet te vergeten de kennis om het te ontwerpen :mrgreen: :mrgreen:

Nog even en dan kan je weer brullen over 's heren wegen, met je Ford

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2011 21:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
Als ik dit allemaal zie, begrijp je toch niet dat fokker niet meer bestaat? :D
Heeft ie al gelopen ton?

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling