Het is nu di jul 01, 2025 21:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2011 16:43 
Trucker

Andre,

Het is gewoon 15w40 wat ik bij de Hitachi meeneem dit kan gewoon in de Duramax die mag 10 en 15 w 40 hebben.
Dit is de 4e, duramax en het geeft geen problemen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2011 22:14 
Trucker

Jangel schreef:
ramboy schreef:
Wild Bill schreef:
Vandaag mijn dodge ram gaan halen, was binnen voor olie, oliefilter, uitlezen computer, vastmaken van servo darmen, en enkele sensors uitblazen, verversen olie automaat, afstellen motor.
Kostprijs 410€
Is dit een normaal tarief ?

Ook nog een vraag aan de dodge vrienden uit de omgeving van Kortrijk, waar gaan jullie naar de garage, en wat kost het daar?

Sorry voor de late reactie
U zoekt een goede garage omgeving kortrijk.
Ik ga bij Koen Rogé in Deerlijk
http://www.jeeperbelgium.be

Ga ik ook meestal naartoe. Super kerel die z'n vak kent

Citaat:
Daar ga ik zeker niet meer naar toe, bij mijn chrysler stratus 2500 koste een klein onderhoud bij hem 750 €.
Ben er een paar keer geweest en telkens stond je daar uren te wachten om dat hij naar de bakker moest.
Soms vroeg hij aan mij hoe je bij bepaalde auto's een probleem moest oplossen.
Toen hij mijn batterij moest steken in mijn chrysler, was hij maar aan het tetteren tegen iedereen, toen ik het beu werd heb ik mijn auto op de brug geplaatst het voorwiel en de wielkast verwijderd de nieuwe batterij geplaatst en terug alles gemonteert, gelukkig moest ik alleen de batterij betalen en niet mijn eigen werkuren.
Een stoplichtlampje er uit klikken en een nieuw er in koste ook al 10€
Een vriend van mij moest een nieuwe koppakking hebben voor zijn Jeep, 6 maanden heeft hij in een vervangauto gereden en was bijna 3000€ kwijt.
Nooit of te nooit zie je mij daar terug.

Afbeelding Afbeelding

Hey my vegetarian friends, just a reminder that my food poops on your food... Enjoy that salad!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2011 23:30 
Heavy Trucker

Citaat:
Daar ga ik zeker niet meer naar toe, bij mijn chrysler stratus 2500 koste een klein onderhoud bij hem 750 €.
Ben er een paar keer geweest en telkens stond je daar uren te wachten om dat hij naar de bakker moest.
Toen hij mijn batterij moest steken in mijn chrysler, was hij maar aan het tetteren tegen iedereen, toen ik het beu werd heb ik mijn auto op de brug geplaatst het voorwiel en de wielkast verwijderd de nieuwe batterij geplaatst en terug alles gemonteert, gelukkig moest ik alleen de batterij betalen en niet mijn eigen werkuren.
Een vriend van mij moest een nieuwe koppakking hebben voor zijn Jeep, 6 maanden heeft hij in een vervangauto gereden en was bijna 3000€ kwijt.

@ Wildbill: is dit jouw ervaring met Koen Rogé ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 03, 2011 14:12 
Trucker

DB_Cowboy schreef:
Olie en oliefilter komt bij mij op 54€ :D
Automaatbak ga ik volgende maand weten wat onderhoud me kost.

Ik zie iedereen het over vervangen van de automaatolie en filter hebben maar waarom???
Mij is verteld dat zolang het peil en kleur v d olie prima zijn je er beter niets aan kunt doen,klopt dit??
eenmaal automaatbakolie verversen is blijven verversen zeiden ze bij de garage ,olie verliest nl zijn smerende eigenschap nooit,alleen kan deze iets dunner worden of vervuilen (maar daar is het filter dan weer voor).
klopt dit of is dit gelul in de ruimte?
gr Erwin

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 03, 2011 14:39 
Pro Trucker

elke olie heeft zijn levensduur en een filter houdt niet alles tegen. "Probleem" is dat olie plots zijn smerend en koelende eigenschappen verliest daarom dat het beter is deze preventief te vervangen. Het is wellicht zo dat het onderhoudsboekje je zal vragen deze iets sneller te wisselen dan nodig. Ze is immers een gemiddelde levensduur, rekening houdend met zeer warme en zeer koude werkomstandigheden 'across the world', dit met een ruime veiligheidsfactor, de aftermarket moet ook iets opbrengen niet waar?

Voorkomen en beter (goedkoper) dan genezen !

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 03, 2011 18:15 
Trucker

Jangel schreef:
Citaat:

@ Wildbill: is dit jouw ervaring met Koen Rogé ?

Citaat:
Inderdaad dit is mijn ervaring met koen

Afbeelding Afbeelding

Hey my vegetarian friends, just a reminder that my food poops on your food... Enjoy that salad!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 18:59 
Trucker

Citaat:

Voor een klein onderhoud van een dodge ram 1500 5.9 onlangs 75€ betaald dus denk dat je een typfoutje hebt anders wil ik die factuur wel eens bekijken :lol:
en onlangs heeft koen zijn vervangwagen een ganse tijd kwijt geweest omdat klant zijn rekening niet wou (kon) betalen en zo zijn wagen niet meekreeg ,maar klant weigerde zijn (gratis) vervangwagen terug te brengen. :oops: :?

voordeel bij koen is dat je er s'avonds terecht kan en op de wagen kunt wachten. :)
een nadeel is dat hij het zeer druk heeft en alleen werkt en daarom moet wachten tot zijn brug vrij is en idd hij word vrij veel gestoord door langskomende klanten en telefoons.
Maar als u dat stoort kun je natuurlijk je wagen achterlaten en afhalen als hij klaar is. :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 19:29 
Trucker

Floor schreef:
elke olie heeft zijn levensduur en een filter houdt niet alles tegen. "Probleem" is dat olie plots zijn smerend en koelende eigenschappen verliest daarom dat het beter is deze preventief te vervangen. Het is wellicht zo dat het onderhoudsboekje je zal vragen deze iets sneller te wisselen dan nodig. Ze is immers een gemiddelde levensduur, rekening houdend met zeer warme en zeer koude werkomstandigheden 'across the world', dit met een ruime veiligheidsfactor, de aftermarket moet ook iets opbrengen niet waar?

Voorkomen en beter (goedkoper) dan genezen !

Ik ben het helemaal eens met voorkomen is beter dan genezen en goedkoper alleen wat de olie betreft kan ik niet met je meegaan .
olie verliest nl nooit zijn smerende eigenschappen zo zeker niet plotsklaps.
wel verliest hij zijn kwaliteit en dan voornamelijk in dikte van de olie.
verontreinigingen tasten de olie zelf niet aan alleen de kleur.
de aftermakt moet inderdaad ook iets opbrengen en daar is het hem voornamelijk om te doen.
Zeker niet onverstandig om olie op zijn tijd (bij verkleuring of lekkage) te vervangen ,zo ook het filter.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 20:59 
Trucker

Wel eens eent testje gezien met atf en smeer eigenschappen?
Als je atf oud wordt en een paar keer lekker heet is geweest heeft het de
smeer eigenschap van een fles water.... :D
Ook is het erg gevoelig voor vervuiling van voering materiaal van bak onderdelen.
Nog niet te spreken over vermengen van condenswater en olie....
Atf wordt niet van de mayo achtige troep...

bakolie en filters gewoon vervangen met 60.000 miles en met zwaar ge(mis)bruik eerder..

Ook opletten dat mopar ATF 4 olie voorschijft, minder of anders is NIET aan te raden... :roll:

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 21:50 
Trucker

HollandBlower schreef:
Wel eens eent testje gezien met atf en smeer eigenschappen?
Als je atf oud wordt en een paar keer lekker heet is geweest heeft het de
smeer eigenschap van een fles water.... :D
Ook is het erg gevoelig voor vervuiling van voering materiaal van bak onderdelen.
Nog niet te spreken over vermengen van condenswater en olie....
Atf wordt niet van de mayo achtige troep...

bakolie en filters gewoon vervangen met 60.000 miles en met zwaar ge(mis)bruik eerder..

Ook opletten dat mopar ATF 4 olie voorschijft, minder of anders is NIET aan te raden... :roll:

ok daar kan ik inkomen dus bij 60.000 mile,s vervangen bij normaal gebruik.
nooit te oud om te leren zie je wel .
meningen waren er over verdeeld maar nu ik dit zo lees ga ik daar zeer aan twijfelen en lijkt het me beter te voorkomen zoals eerder al is gezegd.
thanxxx weer wat wijzer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2016 17:56 
Nieuw

ik kan jullie allemaal 1 tip geven ha nooit naar koen roge uit deerlijk want die staat met open handen als je met geld komt
maar ooowe als ie zijn verkeerd geleverde onderdelen moet terugnemen je krijgt nooit je geld terug dit is de gouden tip nooit koen roge deerlijk en is nog eens duur ook

heb ik ooit eens klein onderhoud laten doen voor mijn dodge was ik 950€ kwijt

Mvg

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2016 18:05 
Truck forum Junky

Wrangler for life schreef:
ik kan jullie allemaal 1 tip geven ha nooit naar koen roge uit deerlijk want die staat met open handen als je met geld komt
maar ooowe als ie zijn verkeerd geleverde onderdelen moet terugnemen je krijgt nooit je geld terug dit is de gouden tip nooit koen roge deerlijk en is nog eens duur ook

Mvg

Ff een tip van mij :!: stel je eerst even voor in de welkom topic :wink:

Www.rockauto.com

Www.marlog-car-handling.com

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2016 19:34 
Super Trucker

hemiram schreef:
Wrangler for life schreef:

Mvg

Ff een tip van mij :!: stel je eerst even voor in de welkom topic :wink:

http://Www.rockauto.com

http://Www.marlog-car-handling.com

:headbang: :headbang: :thumbup: :thumbup:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]