Het is nu zo mei 04, 2025 1:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 14:34 
Trucker

Afgelopen zaterdag hoorde ik vlak voor het tot stilstand komen een nare klap onder de Avalanche. Later die dag kwam het steeds vaker voor, met name in bochten. Gisteren op bokken gezet en aan de achterwielen gedraaid. Niks. Toen motor gestart en gecontroleerd wielen laten draaien. *BENG*. Foute boel. Voorzichtig op de 4 koloms gereden en achterdiff open gemaakt. Ja hoor; complete differentieel opgeblazen. Heel veel metaalgruis en stukjes tandjes (2e foto bij de magneet) en flink wat ontbrekende of beschadigde tanden (1e foto, beetje slecht zichtbaar). Het is een GT4-as (3.73 ratio) met G80 (Eaton locker).

De boel weer in elkaar gezet en voorzichtig - rijdend - naar Neet in Zevenhuizen gebracht. Vandaag gebeld en er waren twee opties; een gebruikte as van van der Berg uit Axel (€1500 excl. BTW en brengen/halen en moet oude weer inruilen) of oude late reviseren in IJmuiden (min. €1500 excl. BTW). Bij beiden komen natuurlijk nog de nodige kosten voor het verwijderen en monteren van de complete achteras. Wat een enorme tegenvaller; dit kan ik nu niet echt gebruiken :cry:

Ik heb maar gevraagd om te laten reviseren. Naar verwachting gaat het reviseren zo'n 2 weken duren ivm de levertijd van de onderdelen en de drukte. Waardeloos omdat het mijn daily ride is.

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 14:52 
Pro Trucker

auw... dat moet pijn doen... succes met de herstelling..

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 15:11 
Trucker

Klopt; ik moet rekening gaan houden met zo'n €2.500 incl. BTW :cry:

Waar ik wat moeite mee heb is dat ik niet weet waaròm dit is gebeurd. Ik rijdt er niet mee buiten het asfalt (daar heb ik ander speelgoed voor), trek maar enkele keren per jaar een zware aanhanger en rijdt ermee als een oud omaatje (ok, meer : driving 2 miles/hour so everybody can see me :D )

En dan toch zo kapot gaan. Er moet vast een mechanisch defect zijn opgetreden in de Eaton locker o.i.d.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 15:50 
Pro Trucker

Er zijn inderdaad leukere momenten suc6 met de herstelling :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 16:35 
Pro Trucker

Dit zijn inderdaad berichten waar je niet vrolijk van wordt, hopelijk is hij snel weer klaar en vallen de kosten nog wat lager uit.

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 16:38 
Trucker

Auw :cry:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 16:39 
Heavy Trucker

Is idd niet niks :shock: , zou het niet kunnen zijn doordat er veel grotere (en mss ook bredere) velgen onder liggen dat de achteras meer te verduren krijgt als met fabrieks velgen ? :dontknow:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 17:00 
Trucker

zat de sper toevallig niet vast?

10 GMC Sierra
UCTP.NL

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 17:11 
Trucker

Dodgedriver2010 schreef:
zat de sper toevallig niet vast?

Daar heb ik dus ook aan zitten denken. Een mechanisch probleem met de locker; die werkt met gewichtjes, veertjes en koppelingsplaten. Mogelijk is ie vastgeslagen. Maar zulke schade kan ook al ontstaan als er één tandje afbreekt (of ooit al was afgebroken) en tussen de tandwielen komt. Mayhem...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 17:35 
Trucker

Weet er niet iemand een goede gebruikte as te liggen....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 17:51 
Trucker

DodgeViperTruck schreef:
Er is niks zo onbetrouwbaar dan een amerikaanse auto.. Of je nou nieuw of oud rijd er is altijd wat :? Heb ook al 15 jaar amerikaan rijden achter de rug en kan wel boeken schrijven :( Reviseren bij progear in ijmuiden?? Ik heb de achteras met sper van mn 88er Silverado ook eens aan karbonade gehad en deze heb ik toen ook bij progear helemaal opnieuw laten reviseren met nieuwe richmond sper erin enz.. Kost wat maar dan weet je ook wat je hebt en bij een gebruikte onder een sloper vandaan moet je maar weer afwachten wat je gekocht heb.. Zou dus ook voor een revisie kiezen als ik jou was :thumbup: Wel super kllote voor je man.. Niemand zit op dit soort dingen te wachten maar als je een amerikaanse auto rij moet je nergens meer vreemd van opkijken. Heb zelf ook pas een reparatie van 4750 euro achter de rug.. Even de automaat van mn SRT laten upgraden/aanpassen en versterken + nieuwe protorque convertor. Katsjinggg daar ging weer een stapel euros :twisted: Kut autos troep zullen we maar zeggen maar het is zo verslavend die V8-V10 troep :D :D :D :D :D Zodra je straks weer rijd en weer van je truck geniet dan ben je dat geld zo weer vergeten :wink:

Kijk; dit berichtje brengt weer een glimlach op mijn gezicht :)

Je hebt ook helemaal gelijk; ik rijd nu ook al een 12 jaar USA cars en heb na het eerste jaar gelijk geleerd om zelf te sleutelen. Nu heb ik al sinds een jaar of 8 een grote loods die ik onderverhuur in sleutelruimtes en ik zit zelf met een paar vrienden in het grootste deel. Het meeste durf ik zelf allemaal wel aan; ook motorwerk. Maar diffs ... daar blijf ik vanaf. En ik moet zeggen dat ik wel schrok van de bedragen die gemoeid gaan met zo'n diff.

Hij gaat inderdaad naar Progear in IJmuiden. Goed om te horen dat je daar goede ervaringen mee hebt. Ik laat hem gewoon reviseren zoals hij was, dus met 3.73 gears en de G80 Eaton locker erin. Die combi werkt prima in mijn ogen. Ach, straks is alles weer als nieuw zullen we maar denken. Andre (Neet) adviseerde zelf ook al om gewoon te reviseren; kost wat meer maar je hebt ook meer zekerheid èn garantie. Zelfde kreeg ik te horen van Edwin van Autopart in Den Dolder. Toen was ik gelijk overstag.

Ik heb de Avalanche nu een jaar en heb er al aardig wat geld inzitten (rijdt hem ook particulier dus je weet wat de wegenbelasting mij al afhandig maakt). Toch zou ik niet weten wat ik anders zou willen rijden. Een SRT is stiekum wel een droom, maar vooralsnog ben ik erg gehecht aan de flexibiliteit en de 4WD van mijn Chevy.

Dus... even op de tanden bijten en dan maar wat minder lang op vakantie naar de USA in september :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 20:15 
Pro Trucker

Ik heb ook eens een achteras helemaal aan gort gehad had toen een Ram , sloeg tijdens het rijden op de snelweg met zo'n 120kmpu de achteras helemaal VAST , de aandrijfas was geheel detordeerd,en afgebroken :shock: ,
En ook net als jouw achteras , van binnen geheel kapot en tanden weg, laten reviseren €€€€€€ en achteraf bleek dat er de verkeerde olie in had gezeten, maar na een maand ..... was de automatenbak aan de beurt ivm de gruwelijk harde klap tijdens het vastslaan van de as, was toen ruim 4500,- kwijt :| :|

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 20:53 
Pro Trucker

Pijnlijke en kostelijke zaak zo te horen... :?
Daar zit je niet op te wachten natuurlijk en zeker al niet als er zo'n kostenplaatje mee gemoeid is :|

Succes met de revisie en dat ie nadien terug als een zonnetje mag lopen :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 23:14 
Super Trucker

Dit gun je niemand, sterkte. :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 23:32 
Trucker

Ik las laatst dat er een avalanche uitgebrand was.
Misschien is dat diff. niet verbrand.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]