Caprice89 schreef:
Zie hier het antwoord van het Duitse Ministerie van Verkeer:
http://www.bmvbs.de/SharedDocs/DE/Pressemitteilungen/2010/400-ramsauer-winterreifenpflicht.html?view=renderDruckansicht&nn=35788M+S worden voor de Duitse wet als winterbanden gezien. Deze pagina uitprinten en in je dashboard kastje leggen. Altijd handig als je een overijverige polizist tegenkomt.
Inderdaad, bandjes in Amerika via Hans en Bianca; scheelt je bijna de helft en je kiest de banden die jij wilt, niet de beperkte keuze die je hier hebt voor "ons" soort auto's.
Maar de vraag blijft voor mij; heb je met M+S banden wel of geen sneeuwkettingen nodig? Ik ga eind februari voor een bezoekje naar Zwitserland (niet om te skieën, ik ben blij dat ik normaal kan lopen

), maar kan daar wel overvallen worden door sneeuwbuien.
ik kom dus regelmatig in ch land en was er deze winter ook . heb zelf m&s banden maar kon een set winterbanden (lamelen) lenen van een kennis en die bevielen mij kei goet

maar als er op de pas sneeuw had gelegen dan was ik zonder sneeuw ketting niet naar boven gegaan ,of het gegaan had weet ik nie maar ik zou het gewoon niet doen ,das levens gevaarlijk