Het is nu ma mei 05, 2025 10:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: LPG verwijderen
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 14:59 
Heavy Trucker

Weet iemand toevallig of het eenvoudig is om van een hemi motor de LPG installatie te verwijderen of kom je dan voor de aanschaf van allerlei nieuwe onderdelen omdat er gaten in het origineel zijn geboord voor de LPG? :dontknow: :dontknow:

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG verwijderen
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 16:03 
Truck forum Junky

dutchtbi88 schreef:
Weet iemand toevallig of het eenvoudig is om van een hemi motor de LPG installatie te verwijderen of kom je dan voor de aanschaf van allerlei nieuwe onderdelen omdat er gaten in het origineel zijn geboord voor de LPG? :dontknow: :dontknow:

ik denk dat dit wel te doen moet zijn , je moet wel de gas nippels in het spruitstuk ff afdoppen . en de bekabeling gewoon na lopen van af de gas computer en de zekeringkast , om te voorkomen dat je er te veel uit haald :D kachel slangen ff vervangen ,daar zal wel op 2 plaatsen een t of y stuk tussen gezet zijn :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:36 
Pro Trucker

Volgens mij mag je het in ieder geval niet zelf meer doen maar moet het bij een gecertificeerd bedrijf, of als je hetzelf doet moet je langs de rdw dacht ik. Heb dit gevonden op de belastingdienstsite:

Als de LPG-installatie uit uw personenauto is verwijderd, moet u het kentekenbewijs door de RDW laten aanpassen. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring aanbieden bij een keuringsstation van de RDW.

U moet het kentekenbewijs deel IA bij de keuring inleveren. Als het kentekenbewijs voor 1 juni 2004 is afgegeven, moet u het complete kentekenbewijs (deel I, II en het Overschrijvingsbewijs/kopie deel III) inleveren.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 19:19 
Truck forum Junky

qc1500 schreef:
Volgens mij mag je het in ieder geval niet zelf meer doen maar moet het bij een gecertificeerd bedrijf, of als je hetzelf doet moet je langs de rdw dacht ik. Heb dit gevonden op de belastingdienstsite:

Als de LPG-installatie uit uw personenauto is verwijderd, moet u het kentekenbewijs door de RDW laten aanpassen. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring aanbieden bij een keuringsstation van de RDW.

U moet het kentekenbewijs deel IA bij de keuring inleveren. Als het kentekenbewijs voor 1 juni 2004 is afgegeven, moet u het complete kentekenbewijs (deel I, II en het Overschrijvingsbewijs/kopie deel III) inleveren.

das nieuw voor mij dick :!: ik zou het ook niet vragen aan de rdw hoe en wat ,gewoon er uit halen en dan kenteken op stuuren met een briefje er bij dat het gas er uit is :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 19:22 
Pro Trucker

Ik dacht dat dat per 1-1-2010 veranderd was en dat je het zelf absoluut niet mag doen. Je kan ook langs bedrijf gaan en vragen om bevestiging, kunnen ze nooit veel voor vragen lijkt mij.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]