Het is nu wo jun 25, 2025 19:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Kop revisie
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 11:09 
Pro Trucker

Als ik het goed begrijp, kost het dus totaal 600 + 600 + 1500 = €2700 excl. BTW = €3213,00 incl. BTW
Dat vind ik toch wel een behoorlijk bedrag :shock:[/quote]

Zou toch effe verder shoppen :shock:Kijk ook effe of dat je geen uitwendige lekkage van koelvloeistof,misschien is het wel een slang,leiding of een waterpomp

C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 15:12 
Pro Trucker

Inderdaad eerst het koelsysteem even afpersen en controleren op lekkages, zou zonde zijn van al het werk en geld als achteraf blijkt dat het lek ergens anders zit

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 16:52 
Trucker

Heb Cas van de Mosselaar uit Grave even een mailtje gestuurd en die kwam met het volgende als het idd allemaal gedaan moest worden.

Revisie koppen 395,- ex per stuk

demontage ,alles reinigen en monteren en afstellen/onsteking/kleppen.
wat wijs is direct thermostaat vervangen,eventueel koelvloeistof en olie verversen
nieuwe pakkingen erop uiteraard intake ,kleppendeksels,en koppakkingen.
arbeidsloon
extra onderdelen zie boven.
totaal 1000 ex koppen

Dus das een stuk interessanter...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 17:12 
Trucker

Big Alf schreef:
Inderdaad eerst het koelsysteem even afpersen en controleren op lekkages, zou zonde zijn van al het werk en geld als achteraf blijkt dat het lek ergens anders zit

Klopt, maar mijn koelvloeistof is elke keer bruin en water verdwijnt zonder te lekken. De tik staat hier denk ik los van maar ik denk een stoter of zo, doet het ook alleen bij een warme motor na een lange rit. Dus koppakking zal er wel in zitten en ik denk als het dan toch los is kan ik net zo goed de koppen mee laten nemen. Ben ik weer voor een paar jaar klaar...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 10:16 
Nieuw

Cash schreef:
Heb een lichte tik na een lange rit en heb het idee dat hij iets water verbruikt. Zit er aan te denken om de koppen is te laten reviseren. Heb zoiets als ik de kop voor de koppakking er af laat halen ik gelijk de rest ook kan doen...

Weet iemand misschien een betrouwbaar en goed adres? Heb er zelf een gevonden in Soesterberg Mannessen motor revisie. Die vraag 600,- per kop en met pakkingen, materiaal en uren +- 1500,- ex btw. Is dit een gangbare prijs? Of kan dit goedkoper?

Probeer het eens bij Heijnekamp Revisie Wageningen heb hier goede ervaring mee.Ik zou zeggen ga er eens langs hij zit in Wageningen aan de Dijk kijk even op internet voor alle gegevens. :idea: :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 16:17 
Trucker

Chevy Cor schreef:
Cash schreef:
Heb een lichte tik na een lange rit en heb het idee dat hij iets water verbruikt. Zit er aan te denken om de koppen is te laten reviseren. Heb zoiets als ik de kop voor de koppakking er af laat halen ik gelijk de rest ook kan doen...

Weet iemand misschien een betrouwbaar en goed adres? Heb er zelf een gevonden in Soesterberg Mannessen motor revisie. Die vraag 600,- per kop en met pakkingen, materiaal en uren +- 1500,- ex btw. Is dit een gangbare prijs? Of kan dit goedkoper?

Probeer het eens bij Heijnekamp Revisie Wageningen heb hier goede ervaring mee.Ik zou zeggen ga er eens langs hij zit in Wageningen aan de Dijk kijk even op internet voor alle gegevens. :idea: :lol:

Bedankt voor de tip! Moet toevallig naar Wageningen toe. Ga er gelijk even langs!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 03, 2011 1:36 
Trucker

Beetje laat, maar ik heb mijn 318 laten reviseren (krukas afdraaien, koppen reviseren en voorzien van hardere kleppen, koppen gevlakt en gehoond, nokkenaslagers gezet)
voor 1200E totaal, dus incl. koppen bij van Thiel in Heteren.
http://www.revisievanthiel.nl/

Kon ook buiten kantooruren terecht om de boel weg te brengen en op te halen, vanwege mijn onregelmatige uren ook wel makkelijk.

1976 Dodge W200-Project
1979 Ford F250 Supercab Dually
1997 Mercury Sable-Daily

I wasn't born with enough middle fingers

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 03, 2011 8:05 
Trucker

Steele schreef:
Beetje laat, maar ik heb mijn 318 laten reviseren (krukas afdraaien, koppen reviseren en voorzien van hardere kleppen, koppen gevlakt en gehoond, nokkenaslagers gezet)
voor 1200E totaal, dus incl. koppen bij van Thiel in Heteren.
http://www.revisievanthiel.nl/

Kon ook buiten kantooruren terecht om de boel weg te brengen en op te halen, vanwege mijn onregelmatige uren ook wel makkelijk.

Thanks is allemaal geregeld! Ben bij Hijnekamp in Wageningen geweest. Goede service en je kan daar ook zelf sleutelen. Hebben een brug. Aan rader! Zal snel eens wat foto's plaatsen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]