Het is nu zo jul 06, 2025 11:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: lpg
BerichtGeplaatst: wo nov 10, 2010 0:02 
Truck forum Junky

Dodge360 schreef:
Dat zou ik zo niet weten, heb vorige week ook al de waterpomp moeten laten vervangen(die lekte als een zeef door de kering), dat had hij volgens mij ook moeten doen?

ik zou eerst de ontsteking eens afstellen en kompresie meten :!: en anders terug naar die garage ,en leg je probleem gewoon bij hem neer . als alles vervangen is wat hij zegt dan kan het geen groot probleem zijn :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 10, 2010 12:30 
Trucker

hemiram schreef:
Dodge360 schreef:
Dat zou ik zo niet weten, heb vorige week ook al de waterpomp moeten laten vervangen(die lekte als een zeef door de kering), dat had hij volgens mij ook moeten doen?

ik zou eerst de ontsteking eens afstellen en kompresie meten :!: en anders terug naar die garage ,en leg je probleem gewoon bij hem neer . als alles vervangen is wat hij zegt dan kan het geen groot probleem zijn :!:

Afspraak is gemaakt, vrijdagmiddag gaat hij kijken of de ontsteking nog goed staat. Volgens hem waren de timing sets ook vervangen. :?:

En hoe rap moet mijn 5.9 kunnen zijn :?: ik weet dat het een zwaar beestje is maar ik vermoed dat ik toch wel wat meer van kan verwachten(met nieuwen kleppen en koppen), op gang komen bij het inhalen op de snelweg is een langzame bedoeling :roll: :albino:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 10, 2010 12:39 
Truck forum Junky

ik denk dat je probleem onder de koppen zit ,maar dat weet je pas zeker als je compressie meet :!: en hoe hard hij van zen plek gaat is per truck nog al verschillend ,maar hij zo toch redelijk moeten vertrekken in 12 seconde naar de 100 of zo iets denk ik :dontknow: er zitten er hier meer met dat type die dat wel zullen weten . ik heb een 5.2 l gehad maar als je het vergelijkt met de hemi was die ook maar sloom :D suc6 er mee :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 10, 2010 12:46 
Trucker

hemiram schreef:
ik denk dat je probleem onder de koppen zit ,maar dat weet je pas zeker als je compressie meet :!: en hoe hard hij van zen plek gaat is per truck nog al verschillend ,maar hij zo toch redelijk moeten vertrekken in 12 seconde naar de 100 of zo iets denk ik :dontknow: er zitten er hier meer met dat type die dat wel zullen weten . ik heb een 5.2 l gehad maar als je het vergelijkt met de hemi was die ook maar sloom :D suc6 er mee :!:

Hej

Bedankt voor je hulp en snelle reactie's. Mocht vrijdag niet naar boven komen dan zal ik de compressie eens na laten meten. Zover ik weet was het na de nieuwen koppen allemaal goed. Maargoed meten is weten :wink:

Benny heeft mij een adres gegeven voor een goede gasboer bij mij in de buurt, ben van plan om ook daar eens lang te gaan :) zodat we 1 voor 1 dingen kunnen wegstrepen

Groetjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 12, 2010 16:49 
Trucker

Een doorbraak, tijdens het controleren van de ontsteken (waar niets mee aan de hand was), zag ik waar de aanvoerpunt van gas(ijzeren buis) en de luchtkleppen een stuk van 4cm breed en 2 mm hoog waar geen pakking meer zat, vinger erop en het blok liep anders :mrgreen: :| :lol: . nieuwe pakking en waarempel hij start en loopt veel beter :wink: :bounce:

ik voel het ook goed in mijn gaspedaal 8) :twisted:

gelukkig

nogmaals bedankt voor de reactie's

groetjes

Rob

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 12, 2010 17:00 
Trucker

Pakking was vast weggeblazen door een backfire...
Mooi dat je het gevonden hebt.

'65 Ford Mustang
'59 DeSoto

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 12, 2010 20:32 
Pro Trucker

Ik had op mijn vorige auto een backfireklepje zitten op mijn luchtfilterhuis, zo kon de druk weg bij een eventuele backfire

Afbeelding

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 01, 2011 19:03 
Nieuw

hallo

ik ben ivan en nieuw hier prettige kennismaking allemaal !
ik heb een probleemke heb een dodge ram 1969 op lpg 6 jaar perfect gelopen 250,000km op de teller en enkel weken geleden wat backfires gehad ,bobine vervangen en bougies ,alleen bougiekabels zitten er al 250000 km op en je hoor ze ook overvonken in het donker zichtbaar

op lpg loopt hij stationair niet meer goed ,ik kon dat ding starten op lpg zonder probleem nu lukt dat niet meer op benzine start hij perfect,rijden doet hij goed .

wat ik ook niet meer heb is als ik hem in P zet gaat het toerental normaal lichtjes omhoog loopt ,nu blijft hij stabiel met neiging stil te vallen

ik heb ook vastgesteld dat ik een lekkage heb boven de waterpomp aan de dichting waar het water naar de verwarming stroomt

compressie is nog perfect blaast niks van lucht of olie uit het kleppendeksel dus geen onderdruk

wat mij verbaast als ik de bougiekabels volg dat deze verdwijnen achter de carburator ,daar moet toch een stroomverdeler zitten dacht ik?
alvast bedankt voor het luisteren
vrg ivan

iemand een idee waar ik hier moet zoeken,want ik heb met LPG weinig of geen ervaring.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 01, 2011 19:57 
Truck forum Junky

hoi ivan welkom hier :!: ff naar het welkom gedeelten gaan en daar voorstellen :wink:

ik zou zo ie zo eens heel vlug die bougie kabels een vervangen , een dodge uit 96 met al 250.000 de zelfde kabels kan volgens mij niet ,maar als jij het zegt zal het wel :!: ik weet dat ze erg gevoelig zijn voor wat de onsteking betreft ,dus zorg maar eens dat alles weer fris is . je moet je verdeler en rotor ook vervangen ,en ja die zit achter op het blok . als je dit gedaan hebt en het is nog niet goed dan roep je maar weer.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 01, 2011 21:20 
Trucker

Hoi,

leuk om te zien dat deze discussie weer wat leven krijgt. Ga meteen even van de situatie gebruik maken :oops: :P

Mijn auto rijd perfect op lpg, echter als ik door heuvels rijd, krijgt hij last van toerenschommelingen en valt hij vaak ook stil, met wat kuchen(geen backfires).

Het vreemde is dat hij dit niet elke keer doet als ik een heuvel oprijd :?: :cry: . erg jammer ik houd van toeren door Limburg :roll:

met vriendelijke groet,

Rob :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 22:04 
Nieuw

he goede avond allemaal

hier ben ik terug ,heb nieuwe bougiekabels geplaatst en de motor liep nog beroerder ,niks power bij acceleratie knalen in de uitlaat ,jezus! ik heb van ellende terug de oude kabels geplaatst maar hetzelfde ,ik was er beter af gebleven dacht ik maar ja???en dit juist maar door kabels te vervangen,ik dacht ik plaats de oude terug maar dezelfde results

morgen ga ik alles terug losmaken en ik denk dat de stroomverdeler en rotor ook hun beste gehad hebben ,deze had ik nog niet maar ik ga er morgen eentje halen

dus ga nogmaals de bougiekabels vervangen rotor en stroomverdeler ditmaal

ja ongelooflijk 250,000km met dezelfe kabels nog nooit of nooit problemen met gehad zowel met starten of rijden winter zomer starten en weg, maar deze pret is helaas over nu

ik denk voor het gemakkelijkste te werken als ik het kleppendeksel ga afbouwen want die verdeler is geen pretje om daar aan te komen achter dat blok

nu ik toch alles afbouw ,,aan wat kan ik zien of de mixer nog ok is ,bij een te arm mengsel kan ik dat wat bijstellen iets rijker????

ik lees hier wat vanalles en begin te twijfelen nu heb ik bij acceleratie weinig power en als ik ga rijden geen power en bij het indrukken gaspedaal knal knal knal ik denk ontsteking maar ga nu twijfelen of het mengsel zou kunnen zijn of beiden

ik moet terug wat bijkomen heb er 5 uur aan bezig geweest ,chekken kabels vervangen terug oude erop enz...

moest er nog iemand raad hebben hoor ik het graag ik moet nog veel leren van de amerikaan dat besef ik zeergoed,daarom ben ik blij dat er hier wat slimme bollen zitten met meer ervaring dan ik

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 22:09 
Truck forum Junky

kleppen deksel kan je laten zitten :!: wel ff de lucht filter er af , dan kan je er bij hoor :!: kabels en rotor en verdeler gewoon vervangen :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 22:54 
Nieuw

hoi

thanks voor de snelle reactie ! zit deze stroomverdeler er op geschroefd met schroefjes links rechts of met metalen klipjes?

denk je dat het probleem bij de onsteking zou liggen? toch raar dat ik nieuwe kabels steek en dat hij nog slechter gaat lopen ,rare toestanden maar ok zo leren we weer iets bij he

ok nogmaals bedankt als ik het vind laat ik het zeker weten in hoop dat iemand er ook iets zou kunnen aan hebben in de toekomst?? ik zal waarschijnlijk de eerste en de laatste niet zijn met dit probleem

vrg

ivan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 17:30 
Nieuw

he de mannen!!

hier de oplossing

was inderdaad de verdeelkap en rotor dat weg was ingebrand dus volledig overleden

het slechter draaien was een foutje van mij ,ik had 2 bougiekabels verkeerd gestoken bij de montage,ja dus draaiede hij maar op 4 cilinders en dat rijd niet vlot

dus ontstekingsprobleem

bedankt voor de raad en de medewerking!!!

en tot ziens

ivan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 05, 2011 9:19 
Nieuw

he hallo allemaal hier ben ik nog eens!!!

toch nog niet alles perfect na alles te vervangen van de ontsteking

dodge ram 1500 8 cil 1996 LPG

nieuwe bougiekabelset geplaatst ,nieuwe verdeelkap ,nieuwe bougies ,nieuwe roter en dit na wat backfires

start perfect ,stationair toerental perfect ,geen backfires meer ,acceleratie klein beetje stotteren maar als ik iest meer gas geef gaat hij perfect alleen bij constante snelheid boven de 80 km/h stottert de motor VB acceleratie VAN 90 KM/H naar 100/km/h gaat terug perfect maar bij konstante snelheid van 100km/h zelfde probleem??? enz.... DAT HAD IK NIET VÓÓR ik alles heb vervangen.

TEMPERATUUR LOOPT klein BEETJE OP BIJ ACCELERATIE MAAR KOMT ONMIDDELIJK TERUG GOED

het voelt aan alsof een bougie het slecht doet maar ik kan niks vinden aan de bougies of kabels

bougiekabels zitten er goed op , de bougies zijn wel niet afgesteld ,zijn er in gegaan in originele staat zou dat de oorzaak kunnen zijn?? te nauw afgesteld???

wat mij wel opvalt is dat ik hard lucht hoor aanzuigen wat mij vroeger niet opvalde,zou het ergens valse lucht zijn????

er is wel zonder mijn weet aan de sproeikop gedraaid van de LPG ,wat mij wel is opgevallen dat de bougies nogal wit uitslaan dus te arm mengsel (LPG van impco)

dus 4 probleempjes na backfireprobleem en vervangen van ontstekingsonderdelen

stotteren van de motor bij constante snelheid boven de 80 km of 1200 RPM

temperatuur loopt klein beetje op bij gevige acceleratie maar komt terug goed

aanzuiging lucht nogal luidruchtig (kan ook zijn dat ik dat vooraf nooit heb opgemerkt nu ga je natuurlijk alles horen)

nu onlangs vastgesteld als de motor warm wordt er even waterdamp uit de verwarming komt paar seconden??? vroeger nooit gehad

eenig idee iemand?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]