hemiram schreef:
hij tikte dan toch ook of nie alex ,anders lijkt het mij geen stoter

als hij niet op druk komt moet je het ook horen of het zou moeten zijn dat hij net niet genoeg op druk komt en dan kan hij de klep natuurlijk ook niet goed open krijgen . heb je al eens dunneren olie geprobeert

ik weet het alex we hebben het er al eens over gehad ,maar ja als ik alles kon ondhouden

Er zit behoorlijk dunne olie in, de voorgeschreven 5W30 en ik hoor niks tikken als hij koud is.
Een lifter die net niet genoeg op druk komt zou dus kunnen
anthony schreef:
Alex,heeft het misschien iets met het vacuum van de rembekrachtiger te maken,dan loopt ie meestal ook slechter stationair.
lekke vacuumslang,inwendig lekkende rembekrachtiger!
Ik ga het morgenvroeg eens proberen met de slang naar de bekrachtiger dichtgeknepen. Ik had al wel met remmenreiniger gespoten op de aansluitthule van deze slang (op het manifold) en merkte geen verandering in toeren.
Op het AAP-forum spreken ze over slechte benzinedruk. Ik heb alleen geen meter om dit na te kijken.
Ik kan maar niet snappen dat hij na ca.2 minuten goed gaat lopen

Ik neig heel erg naar de lifters, het vervelende bij de vortec is dat de koppen eraf moeten om de lifters te vervangen. En als de koppen eraf zijn dan natuurlijk meteen LPG zittingen erin.
Ik vraag maar wat rond om te voorkomen dat ik straks de koppen eraf haal, laat reviseren en nieuwe lifters plaats en dan vervolgens nog dezelfde storing heb.