Het is nu zo nov 10, 2024 21:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 13:21 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
lpg schreef:
Floor schreef:
En ga je de LPG dan houden? LPG met ROE kon niet tgv inbouw, kan je de Paxton gebruiken en voldoende eten geven?

Ik denk dat ik met landi tot 600pk atmosferisch kan gaan en 750pk bij turbo of kompressor.
Wil dit zeer graag proberen. Ik ben al geruime tijd naar een 2de hands Paxton kit aan het zoeken voor een SRT


check it out : http://www.vtcoa.com/forums/showthread.php?t=30586
spijtig , deze week verkocht... :|

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 14:52 
Thanx voor de opzoeking.
Ik hoop dat we dit jaar na de States kunnen gaan dan breng ik er ééntje mee als hand bagage


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 15:18 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
lpg schreef:
Een SRT heeft ongeveer 460pk over op de wielen. Ik ben thans al lang van plan om een paxton bij te bouwen.



Denk dat de QC eerder op 400pk zit en voor de handbak 430pk.
De automaat slurpt aardig wat vermogen op.

Alex

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 17:41 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 13:13
Berichten: 97
Denk dat de QC eerder op 400pk zit en voor de handbak 430pk.
De automaat slurpt aardig wat vermogen op.

Alex[/quote]


:D :D :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 18:04 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
het is de chauffeur die het moet doen...
http://nl.youtube.com/watch?v=2QJ9tNbuakk
:mrgreen:

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: ma jan 26, 2009 14:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 23, 2008 22:15
Berichten: 346
Woonplaats: Nerrootere (B)
Ik heb ook nog even een LPG-vraagje.

Als je LPG laat inbouwen: dan best met of zonder FlashLube/ValveCare?

Is er nog verschil tussen beide systemen?

Greetz

_________________
Ben's Lines & Letters
www.benslinesletters.be

Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen.

'14 Dodge Ram 1500 5,7 Hemi White
'59 Chevy Bel Air
'03 Citroën Berlingo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: ma jan 26, 2009 14:15 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
Met...
om te cruisen zou flash lube voldoende zijn.
Wil je LPG bij Power zou ik voor het duurdere valve care opteren.

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: ma jan 26, 2009 19:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 23, 2008 22:15
Berichten: 346
Woonplaats: Nerrootere (B)
Floor schreef:
Met...
om te cruisen zou flash lube voldoende zijn.
Wil je LPG bij Power zou ik voor het duurdere valve care opteren.


Mijn power is zowieso al beperkt he.

Dus zou in principe flashlube al genoeg moeten zijn?

_________________
Ben's Lines & Letters
www.benslinesletters.be

Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen.

'14 Dodge Ram 1500 5,7 Hemi White
'59 Chevy Bel Air
'03 Citroën Berlingo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: ma jan 26, 2009 20:21 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
bun schreef:
Floor schreef:
Met...
om te cruisen zou flash lube voldoende zijn.
Wil je LPG bij Power zou ik voor het duurdere valve care opteren.


Mijn power is zowieso al beperkt he.

Dus zou in principe flashlube al genoeg moeten zijn?




ik heb het ook en de geleerden zeggen dat het voor mijn rijstijl met de hemi voldoende moet zijn .meschien zelfs overbodig. maar baadt het niet dan schaadt het niet .

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: di jan 27, 2009 1:25 
bun schreef:
Ik heb ook nog even een LPG-vraagje.

Als je LPG laat inbouwen: dan best met of zonder FlashLube/ValveCare?

Is er nog verschil tussen beide systemen?

Greetz


Even een woordje uitleg. Flash Lube is eigenlijk een soort adetief die een film op de kleppen en zittingen legd, Lpg heeft nl. een reinigende werking in de cillinderkoppen. Ik ben grote voorstander van de olie, die in de loop der jaren het bewijs heeft geleverd. Het traditionele Flash Lube systeem werkt op de onderdruk van de motor d.w.z. dat er het meeste olie word aangezogen bij een gesloten gasklep (stationair). Bij vollast zal er GEEN olie worden aangezogen, terwijl dit hier nodig is. Een goed elektronisch klepsmeersysteem werkt met apparte nippels waarbij de olie per cilinder word ingespoten door middel van een pompje. Het pompje word gestuurd door een microprossesor. Hoe hoger de injectie tijd hoe meer olie er word ingespoten. Let op er zijn momenteel veel systemen op de markt die hun eigen olie gebruiken en de olie door de gas injectoren inspuiten, ik heb geen bedenkingen over het systeem maar wel over de olie. In de flash Lube olie zit nl. een aditief die de kleppen beschermt, maar dit aditief kan men niet mengen met vloeibare of gasvormige LPG. Voor die reden ben ik bang dat de systemen die via de gasinjectoren de olie inspuiten gewoon NIET werken.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: di jan 27, 2009 7:02 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 28, 2008 15:22
Berichten: 2052
Woonplaats: Harelbeke
lpg schreef:
bun schreef:
Ik heb ook nog even een LPG-vraagje.

Als je LPG laat inbouwen: dan best met of zonder FlashLube/ValveCare?

Is er nog verschil tussen beide systemen?

Greetz


Even een woordje uitleg. Flash Lube is eigenlijk een soort adetief die een film op de kleppen en zittingen legd, Lpg heeft nl. een reinigende werking in de cillinderkoppen. Ik ben grote voorstander van de olie, die in de loop der jaren het bewijs heeft geleverd. Het traditionele Flash Lube systeem werkt op de onderdruk van de motor d.w.z. dat er het meeste olie word aangezogen bij een gesloten gasklep (stationair). Bij vollast zal er GEEN olie worden aangezogen, terwijl dit hier nodig is. Een goed elektronisch klepsmeersysteem werkt met apparte nippels waarbij de olie per cilinder word ingespoten door middel van een pompje. Het pompje word gestuurd door een microprossesor. Hoe hoger de injectie tijd hoe meer olie er word ingespoten. Let op er zijn momenteel veel systemen op de markt die hun eigen olie gebruiken en de olie door de gas injectoren inspuiten, ik heb geen bedenkingen over het systeem maar wel over de olie. In de flash Lube olie zit nl. een aditief die de kleppen beschermt, maar dit aditief kan men niet mengen met vloeibare of gasvormige LPG. Voor die reden ben ik bang dat de systemen die via de gasinjectoren de olie inspuiten gewoon NIET werken.


Maw valvecare zou dus het beste zijn ?

_________________
Pascal ;-)
'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: di jan 27, 2009 9:44 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
Nog even over de sequanciele inspuiting, ik even in m'n service manual gesnold:
Afbeelding
er zijn inderdaad 2 cilinder(paren) die dezelfde kleur van bedrading hebben maar ze worden alle 4 appart aangestuurd
door de MPC. Lijkt me dus ook bij LPG orde te zijn :?:

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: di jan 27, 2009 19:49 
Floor schreef:
Nog even over de sequanciele inspuiting, ik even in m'n service manual gesnold:
Afbeelding
er zijn inderdaad 2 cilinder(paren) die dezelfde kleur van bedrading hebben maar ze worden alle 4 appart aangestuurd
door de MPC. Lijkt me dus ook bij LPG orde te zijn :?:



Ik zie dat Gilles u goed heeft kunnen helpen. Ik zou niet zo zwaar tillen aan de ECU, maar wel aan de verdamper. Het zijn inderdaad dezelvde kleuren maar wel aparte eindtrappen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 28, 2009 0:06 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
Is niet erg JM, iedereen kan zich vergissen :clown:
Citaat:
LPGGeplaatst: do jan 22, 2009 19:43
Klopt niet een VSI 8cil. is full sequentieel, bij een VSI 10cil. worden enkel 2 eindtrappen bijgeplaatst die NIET sequentieel worden aangestuurd. Toen de proto draadboom klaar was was ik de enige in Belgie met een V10 en heb ik de eerst willen ombouwen in mijn SRT-10. Tot ik het elektrisch schema had gezien, dan heb ik hem netjes teruggegeven.


Ene de manual staat al een jaar gewoon op m'n PC hoor, ik dacht ik ga eens kijken... :wink:

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 28, 2009 1:20 
Floor schreef:
Is niet erg JM, iedereen kan zich vergissen :clown:
Citaat:
LPGGeplaatst: do jan 22, 2009 19:43
Klopt niet een VSI 8cil. is full sequentieel, bij een VSI 10cil. worden enkel 2 eindtrappen bijgeplaatst die NIET sequentieel worden aangestuurd. Toen de proto draadboom klaar was was ik de enige in Belgie met een V10 en heb ik de eerst willen ombouwen in mijn SRT-10. Tot ik het elektrisch schema had gezien, dan heb ik hem netjes teruggegeven.


Ene de manual staat al een jaar gewoon op m'n PC hoor, ik dacht ik ga eens kijken... :wink:



Ik vond het gewoon raar dat er iemand een mail had gestuurd naar Prins die een SRT had.Gilles is nl. een zeer goede vriend van mij ik had hem zondag nog aan de lijn.
Het zal waarschijnlijk toeval zijn :wink:


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling