Wel, je begint met de kleppendeksels eraf te halen en je rockers los te maken (uurtje werk)
Throttlebody eraf (10 minuutjes)
Alternator, a/c compressor en support bracket voor de eerste twee eraf halen (uurtje)
Koelwater aflaten
Daarna je intake, sensoren en onderdrukleidingen eraf (half uurtje tot drie kwartier)
lifters op voorhand vullen, de oude er uit, beetje opkuisen en de nieuwe er in (klein uurtje)
pushrods en rockers terug op zen plaats zetten en aanspannen naar de juiste kracht (half uurtje)
intake erop zetten met nieuwe pakkingen, aanspannen op juiste kracht en alle sensoren, kabels en onderdrukleidingen aankoppelen (één tot anderhalf uurtje)
Alle onderdruk leidingen nakijken voor juiste plaatsing en werking (10 minuutjes)
Bracket er terug op samen met de a/c compressor, alternator en de riem. (uurtje)
Radiator terug vullen met vers koelwater.
en starten die handel!
Effe koelsysteem laten ontluchten, beste is van je truck even op te krikken vooraan zodat je radiatordop op het hoogste punt staat tegenover je dashboard.
De tijd is breed berekend, ik doe dit meestal rustig en zonder deadline, dat gaat het vlotst. Je zet er dus een klein dagje op om dit te doen. Het beste wat je kan doen terwijl de intake er af is, is de plenum gasket (onderkant van de intake) vervangen.
Als het de eerste keer is dat je je motor openhaalt gaat dit iets trager. Gewoon niet vergeten van alle connectoren te labelen zodat je alles gemakkelijk terug kunt aansluiten. Dubbelcheck alles voor je alles monteerd... ik ben zo onlangs twee rockers vergeten vast te zetten en heeft me 1.5 maand gekost om dat probleem te vinden... (note to myself: dumbass).
Kzou zo zeggen, probeer iemand te vinden die je meehelpt, 4 handen is handiger en het is leuker werken
Greetz,
Biggie