Ok,hier even de resets bij elkaar plaatsen voor de hemi.
Algemene PCM reset (2 manieren) Makkelijk als u enkele nieuwe modificaties gedaan hebt en de hemi sneller wil laten 'leren' aan de nieuwe omstandigheden.Andere luchtfilter,superchips,powerwire,taylor shorties bougiekabels,enz....
Indien u dit niet doet kan het zijn dat u amper verschil voelt net na montage van uw nieuwe modificaties en u dan denkt 'dit was weggegooid geld'.De hemi moet immers 'leren' om te gaan met de nieuwe spullen en met een reset gaat dit sneller.
Manier 1
1 Truck in stilstand,niet draaiende motor,sleutel uit het contact
2 Verwijder PCM zekering (No19 voor een '03;No 23 voor een '04&'05;No 31 voor een '06&'07 of kijk op de zekeringdoos)
3 Neem plaats in de wagen (JA,achter het stuur....)
4 Klik de gordel vast.
5 Sleutel in contact en draai naar positie "on", NIET starten !!!
6 Wacht tot het 'ding...'ding'....'ding'....geluid stopt +/- 30 seconden.
7 Geluid gestopt ? Contact terug naar "off",verwijder sleutel.
8 Plaats zekering terug.
9 DON'T PANIC indien de wagen niet van de eerste kick start ! Alle sensordata werd gereset en de PCM zoekt even alle instellingen van de sensoren terug vooraleer hij aanslaat.
De sleutel naar positie "ON" draaien en 10 seconden wachten om de PCM de sensordata opnieuw te laten inlezen is beter dan meteen te gaan starten

Manier 2
1 Truck in stilstand,niet draaiende motor,sleutel uit het contact
2 Koppel de " - " af van de batterij.Niet de " + " !!!
3 Wacht +/- 5 minuutjes
4 Koppel terug aan.
5 Sleutel in contact op positie "on",wacht tien seconden om de PCM de info te laten ophalen van de sensoren.
Deze manier is snel als u materiaal bij de hand hebt om de negatieve kabel los te koppelen van de batterij.
Midden in de nacht ergens langs een verlaten weg heb je niet altijd het gepaste materiaal bij de hand en dan is manier 1 doenbaar.
Waarom de negatief afkoppelen ? Je zal maar met de moersleutel tegen het chassis zitten terwijl je gretig de + aan het losvijzen bent.....alles van het chassis is immers ook geaard op de negatief van de batterij.
Resetten van het gaspedaal Indien u pas een hemi gekocht hebt en de vorige eigenaar reed er héél traag mee of uzelf reed al lange tijd op cruise en easy does it,dan gaat de hemi hier opnieuw zich aanpassen aan jouw rijstijl en verliest het gaspedaal zijn vinnigheid in het reageren.Mensen die constant op het scherp van de snede rijden zullen hier weinig van merken van deze reset.
1 Kruip in de wagen,sleutel in contact en positie "on",NIET starten !!!
2 De moment dat je de sleutel in de "on" positie plaatst stamp je het gaspedaal snel en compleet in,plankgas !
3 Hou het gaspedaal ingedrukt en draai de sleutel naar de positie "off",wacht 2 seconden en laat dan het gaspedaal los.
4 Je zou nu een veel betere gasrespons moeten voelen.
Doe deze reset NADAT u een PCM reset hebt gedaan,indien omgekeerd gaat deze reset verloren en moet je even deze reset herhalen.
Olie vervangen of service lampje resettenVervangt u zelf de olie en weet u niet hoe het service lampje moet gereset worden ? Heeft de garage dit vergeten te doen ?
Volg dan deze stap.
Draai sleutel naar positie "ON",niet starten ! Stamp 3x het gaspedaal in,draai sleutel naar "off",klaar !
Kent u nog andere resets,plaats ze hier bij aub.
Als ik er zelf nog tegenkom zal ik ze hier ook plaatsen

Zo krijgen we op deze manier een leuke topic met alle resets op een rij,lekker handig alles in één topic.
_________________
Pascal

'04 Black hemi QC /Recon taillights/Recon 3rd brakelight/Blacked out headlights
Golf 1 cabrio for sale !