Het is nu ma jun 30, 2025 23:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 10:32 
hoe kom je dan aan de nieuwprijs van bijvoorbeeld een dodge hemi uit 2004?
Ik las in een ander topic dat iemand een berekening maakte en uitkwam op €24.000 incl. btw.
Ik kwam een nieuwprijs uit 2004 tegen van 32000 dollar.
Weet iemand hoe dat zit?
Ik heb een eenmanszaak dus belangrijk voor de bijtelling.

P.S. Ik heb me inderdaad nog niet voorgesteld maar ik zit mobiel en kan geen foto's uploaden,doe ik vd week ff.
Ik rij nu een Chevy maar wil overstap naar Dodge maken.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 10:49 
Nieuw

frozone schreef:
Zodra je een BV hebt zit je vast aan de normale bijtelling en in het geval van onze trucks zal dat met de huidige wetgeving 25% zijn.

De regeling dat je bijtelling niet hoger kan zijn dan de werkelijke kosten is alleen geldig als je een eenmanszaak of vof hebt en dan alleen voor de ondernemer en niet voor het personeel.

Daar zit het hele probleem voor diegene met een BV, je bent voor de fiscus dat inene een personeelslid ook al heb je alle aandelen in je bezit. En bij personeelsleden hebben ze bedacht dat de bijtelling dus 25% is.

Als ie ouder is dan 15 jaar de bijtelling over het factuurbedrag.... 800 euro bijvoorbeeld..... :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 12:14 
Trucker

S10v8diesel schreef:
Als ie ouder is dan 15 jaar de bijtelling over het factuurbedrag.... 800 euro bijvoorbeeld..... :mrgreen:

Word het factuurbedrag altijd aangehouden als zijnde reële waarde of kan de fiscus daarvan afwijken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 15:36 
Trucker

S10v8diesel schreef:

Klopt helemaal, ging er onterecht vanuit dat de truck jonger was dan 15 jaar. Vanaf 15 jaar is het inderdaad de marktwaarde.

olle griese schreef:
Word het factuurbedrag altijd aangehouden als zijnde reële waarde of kan de fiscus daarvan afwijken.

Bij ons op de zaak hebben we het nog niet meegemaakt dat de fiscus een andere waarde nam dan de factuurwaarde. Maar dat is natuurlijk geen garantie.
Als je factuurbedrag absurd afwijkt van de werkelijke waarde zal de fiscus sneller geneigd af te wijken.

Heb wel eens een verhaal gehoord over een klassieke Jaguar die volgens de factuur € 2.000 gekost moest hebben maar volgens alle koerslijsten eerder 30.000 waard was. Daar schijnt de fiscus dus wel een andere waarde gehanteerd te hebben dan de ondernemer. Wat van het verhaal waar is weet ik niet, het verhaal werd gebruikt als voorbeeld op een cursus.

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]