Het is nu vr aug 22, 2025 9:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Nieuwe Ram
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 19:03 
Heavy Trucker

Ben dus langsgeweest usa import Decremer en het verdicht was gauw gevallen, tik in de motor, waarschijnlijk drijfstang(en) dat wordt een nieuw onderblok volgens de garagist!

Heb alle stadia van het rouwproces al doorlopen, van de vorige eigenaar die me in de zeik heeft gezet afmaken, tot een Hemi pikken en de motor overbouwen (dieptepunt van het rouwproces :D ), tot de Hemi terug doorverkopen,...... Maar uiteindelijk heb ik zelf de Hemi bekeken voor ik hem gekocht heb, heb zelf de tik in de motor niet gehoord dus kan ik enkel en alleen maar mezelf verwijten! Me <-- :knob:, shit happens,...

Het positieve is natuurlijk dat dit blok gereviseerd moet worden, zit gelijk met duizend vragen maar ga een nieuw 'vers' topic openen hierover.

En raar maar waar maar zelfs met het beperkte vermogen en de tik in de motor is dit nog altijd veruit de leukste auto waar ik ooit mee gereden heb!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 19:18 
Trucker

Belgiquebasterd schreef:
Ben dus langsgeweest usa import Decremer en het verdicht was gauw gevallen, tik in de motor, waarschijnlijk drijfstang(en) dat wordt een nieuw onderblok volgens de garagist!

Heb alle stadia van het rouwproces al doorlopen, van de vorige eigenaar die me in de zeik heeft gezet afmaken, tot een Hemi pikken en de motor overbouwen (dieptepunt van het rouwproces :D ), tot de Hemi terug doorverkopen,...... Maar uiteindelijk heb ik zelf de Hemi bekeken voor ik hem gekocht heb, heb zelf de tik in de motor niet gehoord dus kan ik enkel en alleen maar mezelf verwijten! Me <-- :knob:, shit happens,...

Het positieve is natuurlijk dat dit blok gereviseerd moet worden, zit gelijk met duizend vragen maar ga een nieuw 'vers' topic openen hierover.

En raar maar waar maar zelfs met het beperkte vermogen en de tik in de motor is dit nog altijd veruit de leukste auto waar ik ooit mee gereden heb!

Waar woon je juist? Ik had graag eens dat getik gehoord, ik zit nl ook met getik op de motor maar weet niet of dit nu komt door de LPG installatie (zou een tikkend geluid maken heb ik ergens gelezen) komt of door nog iets anders.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 22:27 
Heavy Trucker

Je zei dat de vorige eigenaar had problemen met de emisie.
Ik kan de link met slechte emisie en drijfstangen niet leggen.
Ik zou toch de dealer in Turnhout proberen, ik neem aan dat zij met zekerheid kunnen zeggen wat er aan de hand is.
Als je de auto achter moet laten en vervoer is een probleem dan breng ik je wel naar huis :!:

,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 23:04 
Truck forum Junky

kijk hier eens ff naar , ik kan het allemaal niet goed rijmen met elkaar :!:

[youtube][/youtube]

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 23:27 
Heavy Trucker

Inderdaad Peer. een raar verhaal. Ik zou het ook niet zomaar aannemen dat de drijfstangen de problemen geven.
In de filmpjes hebben ze het o.a. over de uitlaatkleppen, wat ook de problemen met de emisie zou kunnen verklaren.
Het checkengine lampje zou dan wel moeten branden, of de verkoper heeft er mee zitten klooien.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 28, 2011 9:13 
Heavy Trucker

Dit wordt nog een echte emotionele rollercoaster! Hij is goed, hij is niet goed, hij is goed, hij is niet goed :-)

Turnhout here I come dan maar, ga gelijk bellen voor afspraak volgende week, desnoods overnacht ik wel in men bakkie terwijl ze hem repareren.

Dat verhaal over kleppen of uitlaatcollector lijkt er inderdaad al meer op, dat zou ook het vermogensverlies verklaren, snapte al niet hoe een slechte drijfstang tot zo'n vermogensverlies kon lijden. (tenzij hij echt helemaal stuk of vast zou zitten maar dan zou de motor niet zo soepel draaien als ie nu doet)

Kan je wel verzekeren als je met je 'nieuwe' truck betaald met je jarenlang zuurverdiende spaarcentjes bij de garagist staat en na 5 seconden zegt ie: 'jah, dat wordt een nieuw onderblokje' dat dat even pijn doet :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 28, 2011 10:41 
Pro Trucker

Is dat de garagist waar je de truck heb gekocht die zegt dat de onderblok vervangen moet worden :?:

Zo ja , dan ging bij mij zijn voorste set tanden er al uit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 28, 2011 11:31 
Heavy Trucker

Heb wagen ( jammer genoeg ) particulier aangekocht.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2011 14:35 
Heavy Trucker

Update! Auto binnengedaan bij de dodge dealer in turnhout die me hier werd aangeraden. Zeer correcte mensen daar!

Alleen op het geluid afgaand kon hij geen antwoord geven, hij denkt dat het misschien een gescheurde flexplate is, volgende week gaat de automaat ervanonder, wordt daar geen probleem vastgesteld dan wordt de oliepan eraf gehaald en de big end lagers bekeken!

Allezins een veel kundiger antwoord dan de 5 sec 'dat wordt een nieuw onderblok' analyse van de vorige garage waar ik langsging!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2011 18:22 
Trucker

ok succes en laat even weten wat het wel is volgens hun :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2011 18:43 
Heavy Trucker

erwin schreef:
ok succes en laat even weten wat het wel is volgens hun :wink:

Zal pas voor met een week of vier zijn, vertrek volgende week naar het buitenland ivm werk, auto blijft ondertussen in de garage staan, heeft hij ruim de tijd om hem te repareren :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2011 20:02 
Truck forum Junky

flexplate zo kunnen . ik heb ooit eens mee gemaakt dat er een bout iets was losgekomen (van de flexplat)en die gaaf ook een rotige tik , maar dat kan je zien zonder de bak weg te pakken :!: maar een scheur zo goed eens kunnen ja , dan gaat hij ook zwaberen :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2011 21:23 
Heavy Trucker

Hij heeft lange tijd staan luisteren maar kon niet uitmaken vanwaar de tik kwam. Volgens hem is het ook niet mogelijk om nog 1000km te rijden met kapotte drijfstang?

Dit gaat hij doen:

- Eerst en vooral compressie meten/lektest doen

- als die goed is automaat eraf om te zien of daar iets verkeerd is

- indien niks mis met automaat, carterpan eraf om te zien of er iets met de bigend lagers is

Het vermogensverlies zou volledig kunnen losstaan van de tik in de motor, heb zo'n CAI ding zitten maar die zit bovenop de motor dus is in feite een hot air intake :-), cat is helemaal verroest misschien zit die dicht, slechte bougies,...

Hij gaat zich eerst concentreren op die tik in de motor, vermogen komt later wel!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 19, 2011 12:18 
Heavy Trucker

Toch het worst case scenario. Drijfstanglager is ingesleten in de krukas, krukas moet geslepen worden. Hij vreest er ook voor dat de drijstanglager rondgedraaid heeft in de drijfstang waardoor mogelijk zelfs de drijstang moet vervangen worden.

Vraag is nu, laat ik dit repareren door hen (terug 5.7), of laat ik alle onderdelen op de achterbank gooien en de auto tot men thuis brengen en installeer ik een stroker kit? Weet het zelf even niet, technisch gezien lijkt het me niet zo moeilijk om zelf de stroker kit te installeren, maar heb natuurlijk wel vragen bij de betrouwbaarheid, zijn deze kits specifiek bedoeld voor de dragstrip en niet voor de lange duur, of kun je gerust zo'n kit plaatsen in een 'daily driver'? Iemand ervaring mee?, hoor graag jullie mening!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 19, 2011 23:54 
Heavy Trucker

Verdomme zeg, dat is een slecht begin.
Als je de mogelijkheid hebt om het zelf te doen dan scheelt het in ieder geval een hoop geld en ook wel mooi om te doen.
Wat het stroken betreft heb ik geen idee :dontknow:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]