Het is nu za mei 03, 2025 18:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 19:19 
Trucker

Beste forumleden.

Ben nu nog steeds rond aan het zoeken voor een dodge ram, nog niet echt heel veel wijzer geworden over het onderhoud aan deze auto's?
Zit er veel onderhoud aan? Ik kan zelf niks op dit gebied. Heb nu een Seat ibiza en een van me bedoelingen is dat ik dmv. grijs kenteken btw terug kan krijgen en dat soort dingen, dus dat ik niet veel duurder uit zal zijn aan het einde van het liedje. Zal dit lukken of zijn deze auto's echt duur in het onderhoud?

Hoop op wat informatie waar ik wat aan heb.

Rick Bosch

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 19:34 
Truck forum Junky

zorg maar voor een goed gevulde knip kerel :!: of je zult handiger moeten worden :wink: goedkoop onderhoud kan je niet verwachten bij een truck een hemi heeft al 16 bougies , das genoeg voor een heel leven seat rijden :wink: :D als je naar de garage moet wordt je niet echt blij denk ik :!: koop eerst maar een oudje en zorg voor een auto er bij , als er iets aan is heb je altijd een reserve auto en dan kan je eerst eens in de boeken duiken en zelf het probleem poberen op te lossen (en vragen stellen op het forum natuurlijk ):!: onse thijs heeft er ook altijd een auto bij gehad en das maar goed ook :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 19:55 
Trucker

Zoiets dacht ik dus al. Tja auto erbij is eral ( woon nog thuis he 19 jaar oud )
En ik wil er zo ie zo een van rond 1995-1996 dus een oude is het ook.
Maar daar zal net zo goed veel onderhoud aan zitten tog? En tja een beetje zelf kan ik wel maarja een auto met z'n grote motor wordt tog gauw al een hele klus lijkt me?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 20:05 
Truck forum Junky

rickbosch schreef:
Zoiets dacht ik dus al. Tja auto erbij is eral ( woon nog thuis he 19 jaar oud )
En ik wil er zo ie zo een van rond 1995-1996 dus een oude is het ook.
Maar daar zal net zo goed veel onderhoud aan zitten tog? En tja een beetje zelf kan ik wel maarja een auto met z'n grote motor wordt tog gauw al een hele klus lijkt me?

ik weet dat je zo'n beetje het zwakste bouwjaar hebt wat dodge betreft dan :!: (das mijn ervaring dan ) meestal veel gelopen en gerommelt met de klm teller . er zal best hier en daar een echte tussen zitten maar dan moet je geduld hebben denk ik :!: probeer een truck te kopen van een liefhebber en niet eentje die al 15 bij een bouwvakker heeft gelopen (bvb) :wink: suc6 er mee

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 20:10 
Trucker

rickbosch schreef:
En tja een beetje zelf kan ik wel maarja een auto met z'n grote motor wordt tog gauw al een hele klus lijkt me?
:roll:

Ik zou zeggen: als je de bedragen van het onderhoud aan je seat weet, dan neem je een hoger bedrag in gedachten, en dan is het nog duurder :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 20:12 
Pro Trucker

rené schreef:
rickbosch schreef:
En tja een beetje zelf kan ik wel maarja een auto met z'n grote motor wordt tog gauw al een hele klus lijkt me?

Ik zou zeggen: als je de bedragen van het onderhoud aan je seat weet, dan neem je een hoger bedrag in gedachten, en dan is het nog duurder :P

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

http://www.everyoneweb.com/transportdiensten/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 20:16 
Trucker

thierry schreef:
rené schreef:
rickbosch schreef:

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Haha tja, jij denkt er wel heel makkelijk over :P
Maar eigenlijk komt het er op neer dat een dodge van die leeftijd eigenlijk best veel problemen op kan leveren en dus niet echt een slimme koop is wanneer ik er eigenlijk niet erg veel geld aan uit wil geven?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 20:20 
Pro Trucker

gewoon kope, en zien wat er van komt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: als je tenminste nog geen planne hebt om op je eige gaan te wonen, want da is er dan voorlopig nie bij, als je een beetje pech hebt
:roll: :wink: :oops: :lol: :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 20:20 
Trucker

Laat je niet gek maken door die gasten hoor en zorg voor een betrouwbare garage, niet zo eentje met een glimmende vloer en chef werkplaats in 3 delig pak :lol:

Ik heb afgelopen 5-6 jaar 2 Vans gehad en deze waren echt niet duurder in onderhoud dan famillie een jap of duitslander..

Uiteraard wel even goed zoeken en diverse proefritten maken..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 20:23 
Trucker

Haha tja, jij denkt er wel heel makkelijk over :P
Maar eigenlijk komt het er op neer dat een dodge van die leeftijd eigenlijk best veel problemen op kan leveren en dus niet echt een slimme koop is wanneer ik er eigenlijk niet erg veel geld aan uit wil geven?[/quote]

mijne indy is ne 96 met 325000 km op de teller maar loopt goed maar een vbtje radiator vullen 22 liter dus wat duurder dan ne radiator vullen van ne seat he :oops:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 20:26 
Trucker

Haha tja, nou ik zit ook nog op school. Auto kan ik goed betalen, maar okee. Dodge zal over het algemeen wet duurder zijn maar krijg ook de btw weer terug dus dat scheelt ook weer natuurlijk! En een betrouwbare garage heb ik al!

Zit nu er echt over te twijfelen, vind het echt super mooie wagen's. Maar ben bang dat ik dadelijk een hoop kosten ga krijgen waar ik eigenlijk geen zin in heb :D

Maar in ieder geval weer bedankt voor de info!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 20:34 
Pro Trucker

rickbosch schreef:
Haha tja, nou ik zit ook nog op school. Auto kan ik goed betalen, maar okee. Dodge zal over het algemeen wet duurder zijn maar krijg ook de btw weer terug dus dat scheelt ook weer natuurlijk! En een betrouwbare garage heb ik al!

Zit nu er echt over te twijfelen, vind het echt super mooie wagen's. Maar ben bang dat ik dadelijk een hoop kosten ga krijgen waar ik eigenlijk geen zin in heb :D

Maar in ieder geval weer bedankt voor de info!

kijk ,je moet realistich zijn ;
oudere wagens ook al zijn ze goed onderhouden , die krijgen hun "ouderdoms gebreken" .
dat zijn kosten die je op alle type van wagens krijgt.
vb : remschijven , waterpomp, benzinepomp,alternator ,rubbers enz enz .
als je niet al te veel geld wil uitgeven zou ik nog wat doorsparen en een jonger model zoeken .
:wink:
maar evengoed met nieuwe trucks kan het ook wel eens narigheid zijn .
mijn gedacht he :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 20:37 
Trucker

Ja klopt dat is inprincipe logisch, maar een auto met dit soort zware motor's erin, zijn die niet vaker kapot dan? En hoorde wat over de automatenbak dat die ook nog wellis kapotging?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 20:42 
Pro Trucker

rickbosch schreef:
Ja klopt dat is inprincipe logisch, maar een auto met dit soort zware motor's erin, zijn die niet vaker kapot dan? En hoorde wat over de automatenbak dat die ook nog wellis kapotging?

alles kan kapot jonge .
nu de v8 motors zijn het probleem zo niet die zijn sterk genoeg maar het is de randapperatuur zoals ik daarvoor al zei .
en tja dat zijn kosten natuurlijk .
en een automaat is uiteraard iets fragiler als een handgeschakelde bak.
ook ff rekening houden zoals Peer al aangaf: er zitten meer kaarsen (bougies) in ,meer olie,olie in de automaat en dergelijke .
nog een factor : de bandjes :D :D
en de brandstof :D :D :D
het zijn maar een paar tips die ik geef :D :D

Laatst bijgewerkt door thierry op ma jun 06, 2011 20:47, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 20:44 
Truck forum Junky

rickbosch schreef:

de bakken zijn rond de ton in mijlen allemaal al gereviseerd of het is hard nodig :!: maar daarom maak je wel een goeide kans dat je daar geen problemen meer mee hebt :wink: en altijd naar rekeningen vragen :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]