Het is nu do mei 01, 2025 17:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 20:29 
Trucker

Hallo allen,

Misschien kunnen de Belgen onder ons mij hierop antwoorden?

Ik heb hier een Dodge W-200 chassis uit'77 liggen.
hierop is in het verleden een kenteken op afgegeven, met LPG vermeld.
ik heb bij uw dienst geinformeerd, en die konden mij vertellen dat dat inderdaad zo is, en het niet als gestolen vermeld staat, maar als gesloopt.
Nu wil ik op een later tijdstip er een carrosserie op zetten, maar daar heb ik nu nog even geen tijd voor.

Wie kan mij vertellen hoe ik aan de papieren kan geraken, ik heb namelijk liever dat die bij mij liggen dan ergens in Brussel!!!
Hun raken nogal eens wat kwijt...

vriendelijke groet,

Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 21:54 
Trucker

pfffffffffffff ,suc6 met diebelgen , schijnt lastig te zijn daar, het blijven rare belgen :D een regering lukt niet eens laat staan je papieren :albino:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 22:00 
Heavy Trucker

sub1985 schreef:
schijnt lastig te zijn daar, het blijven rare belgen :D :albino:

ééla ééla, pas op hé manneke :D :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 22:03 
Trucker

tja, zo komen we ook niet verder he :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 22:07 
Heavy Trucker

BusBart schreef:
tja, zo komen we ook niet verder he :mrgreen:

Sorry voor je topic vervuiling :D :wink: maar kan je in brussel die papieren niet opvragen ? Als het origineel spoorloos is mss een duplicaat vragen ? :dontknow:
Mss dat Floor hier meer kan over vertellen, hij is nl nogal op de hoogte van het reilen en zeilen als het over papieren gaat :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 22:30 
Trucker

word moeilijk denk.

als belg moet je bij de politie langs gaan om een attest van verlies te gaan halen maar dat moet met de wagen(w200) en ik weet dus niet of een shassis op de aanhanger goed genoeg gaat zijn.

de laatste nrplaat moet je ook weten.(die kan je via je shassisnr opvragen bij de keuring denk ik) Heb je ook het belgische chassisplaatje van de w200?

ik ben niet zeker of je met dat attest van verlies bij de rdw kunt langs gaan anders ga je met die w200 in belgie naar de keuring moeten gaan voor een nieuw inschrijvingaanvraag te verkrijgen.

welke dienst ben je geweest en hoe zit dat met dat gesloopt staan want daar heb ik nog nooit van gehoord?

mvg Guy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 22:33 
Trucker

Als de wagen als gesloopt staat kun je de originele papieren niet meer vastkrijgen. Deze zijn normaal bij de eigenaar gebleven die de wagen gesloopt heeft en dit heeft laten weten om geen verkeersbelasting meer te moeten betalen of problemen te vermijden.

Wat je kan doen, is naar de importeur gaan en een nieuw chassisnummer aanvragen en papieren laten opmaken. Maar dit zal je wel de nodige moeite kosten. Wat je dan ook zeker moet doen is terug contact opnemen met de DIV, dienst inschrijving wegverkeer en hun het papier laten sturen dat de wagen niet gestolen is maar gesloopt.

Er is natuurlijk nog een andere manier maar dat zal je zelf ookwel weten, zoek je een sloper en...

Wens je veel succes toe, ik weet uit ervaring dat die papieren terug krijgen bijna onmogelijk is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 22:35 
Trucker

Even een aanvulling op post voor ik reageerde. Hij kan het attest van verlies niet krijgen, zelfs al weet hij de kentekenplaat. Dit kan enkel door de laatst officieel ingeschreven eigenaar,en als deze overleden is door een familie lid van deze wat moet bewezen worden met een akte opgemaakt door een notaris, dat hij de erfgenaam is.

Alsook moet de wagen volledig opgebouwd zijn, een los chassis is niet genoeg.
Deze maatregel is er gekomen ivm omkatten van wagens, wat tot veel problemen heeft geleden in het verleden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 23:09 
Trucker

F350DUBBEL schreef:
Even een aanvulling op post voor ik reageerde. Hij kan het attest van verlies niet krijgen, zelfs al weet hij de kentekenplaat. Dit kan enkel door de laatst officieel ingeschreven eigenaar,en als deze overleden is door een familie lid van deze wat moet bewezen worden met een akte opgemaakt door een notaris, dat hij de erfgenaam is.

Alsook moet de wagen volledig opgebouwd zijn, een los chassis is niet genoeg.
Deze maatregel is er gekomen ivm omkatten van wagens, wat tot veel problemen heeft geleden in het verleden.

ik ben 2 weken geleden toch nog een attest van verlies gaan halen voor mijn inschrijvingsbewijs omdat ik dit was kwijtgespeeld.(caprice 1993)

de auto was dus nog niet ingeschreven door mij , de laatste nrplaat die er had opgehongen had ik dus wel degelijk nodig anders kan hij niet gekeurd worden.

mvg Guy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 23:12 
Trucker

Dan heb je nog altijd de andere papieren van de wagen zoals gelijkvormigheidsattest en keuringspapieren, anders kan normaal enkel vorige eigenaar dit doen daar dan het inschrijvingsbewijs nodig is voor de andere papieren. Zonder enig papier krijg je nooit documenten. Alsook voor een kaal chassis krijg je dit nooit, wrs heeft hij ook de originele typeplaatjes niet. Maar dit staat ter zijde daar de wagen als gesloopt staat.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 7:05 
Trucker

F350DUBBEL schreef:
Dan heb je nog altijd de andere papieren van de wagen zoals gelijkvormigheidsattest en keuringspapieren, anders kan normaal enkel vorige eigenaar dit doen daar dan het inschrijvingsbewijs nodig is voor de andere papieren. Zonder enig papier krijg je nooit documenten. Alsook voor een kaal chassis krijg je dit nooit, wrs heeft hij ook de originele typeplaatjes niet. Maar dit staat ter zijde daar de wagen als gesloopt staat.

voor een kaal chassis zal dit nooit lukken denk ik ook maar als je geen documenten hebt kan je nog wel papieren krijgen door enkel de laatste nr plaat te weten . Ik ken al 2 man die dit recent nog gedaan hebben bij een oldtimer die geen enkele papieren meer hadden.

Hoe zit dit nu met het gesloopt staan ? heb ik nog nooit van gehoord. Waar doe je dit want als je je nr plaat binnenstuurd betaal je toch niks meer.
mvg Guy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 9:33 
Trucker

Dit werd vroeger vaker gedaan, als je de wagen meld als gesloopt krijg je als vorige eigenaar geen problemen meer daar de wagen dan niet meer bestaat. De wagen word uitgeschreven in het systeem en kan nooit nog terug de baan op, ze houden wel alle gegevens bij van het chassis. Normaal gezien had de vorige eigenaar het chassisnummer onleesbaar moeten maken. Blijkbaar is dit niet gebeurd.

Heb zelf 5 jaar geleden een wagen gemeld als sloper omdat ze er cross mee wouden rijden en geen documenten nodig hadden. Heb toen alle typeplaatjes en chassisnummers eruit gehaald. Dit stond dan ook vermeld bij de verkoop van de wagen dat deze nooit nog de baan op mocht en dat ze de wagen kochten voor de race.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 13:03 
Trucker

Ok, Het is fijn om te horen dat er zo veel kennis bij onze zuiderburen zit!
dank voor de uitleg,

Aangezien ik alleen het chassisnummer + chassis heb, geen laatste nummerplaat e.d. denk ik dat ik het toch op een andere manier moet gaan spelen.

Persoonlijk ben ik ervoor om het zo officieel mogelijk te doen, omdat ik met de auto ook wel naar Africa of zo zal gaan, en dan wil ik geen problemen door...

Nou, aan mij de taak om een andere manier te vinden... :albino:

bedankt iedereen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 18:41 
Trucker

BusBart schreef:
Ok, Het is fijn om te horen dat er zo veel kennis bij onze zuiderburen zit!
dank voor de uitleg,

Aangezien ik alleen het chassisnummer + chassis heb, geen laatste nummerplaat e.d. denk ik dat ik het toch op een andere manier moet gaan spelen.

Persoonlijk ben ik ervoor om het zo officieel mogelijk te doen, omdat ik met de auto ook wel naar Africa of zo zal gaan, en dan wil ik geen problemen door...

Nou, aan mij de taak om een andere manier te vinden... :albino:

bedankt iedereen!

ik heb nog wel een w200 met rotte kas maar goede motor en automaat en schassis met belgische papieren.volledig origineel en altijd op prive domijn gereden. met nieuwe banden en nieuwe uitlaat van voor tot achter maar de kas is zeer rot.

ik doe hem pas weg half september maar hij mag dan wel weg voor 1300euro.

mvg Guy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]