Het is nu do mei 01, 2025 18:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Afgekeurd
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 18:08 
Trucker

vandaag naar de keuring geweest, afgekeurd omdat ik de originele 20 duimers van de daytona heb opliggen en op het inschrijvingspapier 275/60/r17 staat. Nu heb ik 15 dagen om dat administratief op de dienst homologatie in orde te laten maken en ze werken daar al supersnel. Heeft er toevallig iemand vier van die velgen met keurbare banden liggen die ik een dag zou mogen lenen/huren? Op 15 dagen zijn die papieren nooit in orde.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Afgekeurd
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 18:21 
Trucker

Belachelijk dat ze daar op letten :evil: :evil: MOet het perse exact dezelfde afmeting zijn dan?

Misschien heb je hier wat aan?! Is wel 265/70/17

viewtopic.php?f=8&t=11736

Dodge Ram 1500 Hemi sport 5,7L VERKOCHT

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 18:26 
Trucker

heb ondertussen gezien dat het een fout is op de inschrijving 275/60/r17 bestaat niet en kan niet. dit is 7.5 cm kleiner dan een origineel wiel!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 19:15 
Heavy Trucker

DeVoN, ik zou zeggen, kom even die van mij wisselen maar ik heb precies dezelfde velgen als die van u, 275 / 60 / 20 (net even gaan kijken voor de zekerheid)
Ben je in Heers geweest? Is het enkel een probleem van papieren? Ik bedoel, nadien kan je gewoon je daytona velgen laten liggen, eens je je papieren in orde hebt laten maken?
Heeft Flor niks liggen of kom je daar niet meer? Misschien dat er op zo'n CJ 7 van die maten opliggen.

All Black Edition, 2014, Hemi 5.7L, 4x4
Rumble Bee #1066, second swarm

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 22:35 
Trucker

mja als ze een beetje van goede wil zijn op de dienst homologatie en dat even rechtzetten is er geen probleem, maar wie weet hoe langt dat weer gaat duren. en ik zou hier niemand in de buurt weten met een indy. fantastische overheid, 3 keer grondlasten betaald dit jaar, 4 brieven van de autotax, en dan nu dit weer fouten op de inschrijvingsbrief. het zit me dit jaar echt wel allemaal mee. zucht

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 10:22 
Heavy Trucker

Op mijn papieren staan ook de 17" maten van de velgen erop maar de truck is steeds met de 20" gekeurd geweest en daar hebben ze nog nooit iets van gezegd. Bij mij keken ze alleen naar de laadindex en de snelheidsindex. Heb zelfs 2 verschillende merken van banden erop liggen, Cooper vooraan en Michelin achteraan.
Zelfs toen ik hem vorig jaar kocht en de vorige eigenaar een keuring voor verkoop liet doen, hebben ze er niets van gezegd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 12:43 
Trucker

Jangel schreef:
Op mijn papieren staan ook de 17" maten van de velgen erop maar de truck is steeds met de 20" gekeurd geweest en daar hebben ze nog nooit iets van gezegd. Bij mij keken ze alleen naar de laadindex en de snelheidsindex. Heb zelfs 2 verschillende merken van banden erop liggen, Cooper vooraan en Michelin achteraan.
Zelfs toen ik hem vorig jaar kocht en de vorige eigenaar een keuring voor verkoop liet doen, hebben ze er niets van gezegd.

Verschillende merken van banden is opzich geen probleem als het maar niet op één dezelfde as is. :wink:

07/2006 srt-10 QC mineral grey, VSI Prins, Valve Care dosing system, Belanger headers and mid pipes, Yokohama tires, EBC brake pads, Tailgate led light, Wheelliners, Bedrug full bedliner, Valeo Speed/visio, Oracle lighting technology

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 16:55 
Trucker

ja maar de 17 duims maat op mijn papier is niet met de juiste banden voor een ram van 2005 dan moet het profiel 70 zijn geloof 'k. bij staat 275/60/r17 op het papier. heb contact opgenomen met goca, krijg nu 3 maanden verlenging van keuring, enja de papieren maar in orde zien te krijgen zeker, of er moest ineens iemand bereidwillig zijn om zijn velgen + banden in die maat beschikbaar te stellen voor een dag. (ze moeten nog passen qua et waarde enzo ook natuurlijk) Maar even contact opnemen met de garage dat de homologatie heeft gedaan zeker als die terug uit verlof zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 18:48 
Trucker

Serge schreef:
Jangel schreef:

Verschillende merken van banden is opzich geen probleem als het maar niet op één dezelfde as is. :wink:

klopt niet helemaal.

bij een lichte vracht mag men op de achteras 2 verschillende banden leggen van merk en tekening maar wel dezelfde maat.

mvg Guy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 18:55 
Trucker

DeVoN schreef:
ja maar de 17 duims maat op mijn papier is niet met de juiste banden voor een ram van 2005 dan moet het profiel 70 zijn geloof 'k. bij staat 275/60/r17 op het papier. heb contact opgenomen met goca, krijg nu 3 maanden verlenging van keuring, enja de papieren maar in orde zien te krijgen zeker, of er moest ineens iemand bereidwillig zijn om zijn velgen + banden in die maat beschikbaar te stellen voor een dag. (ze moeten nog passen qua et waarde enzo ook natuurlijk) Maar even contact opnemen met de garage dat de homologatie heeft gedaan zeker als die terug uit verlof zijn.

normaal mogen ze u daar niet op afkeuren bij een lichte vracht.

ik heb vorig jaar op de keuring nog geinformeerd inzake andere banden dan op men pvg .

bij een lichte vracht mogen ze niet buiten de kas komen, snelheidsindex en laadvermogen moeten kloppen en de spoorbreedte moet ook kloppen, op de achteras mag men zelfs 2 verschillende banden leggen van profiel.Voor de rest mag je er op leggen wat je wil.

voor de wet mag dit dus niet. Als de politie je controleerd moet je wel de banden van je pvg hebben.

ik ben al zeer dikwijls met verschillende 4x4's lichte vrachten naar de keuring geweest met andere banden dan men pvg en bijna nooit problemen gehad. 1keer wel maar die van de keuring kende de regeltjes nog niet goed.

mvg Guy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 06, 2011 10:46 
Trucker

Mja, die van t hoofdkantoor van goca zei nochtans hetzelfde als die in het keuringscentra. Heb jij enigzins een artikel dan van die wetgeving? kan ik dat misschien onder hun neus duwen. Wil iemand me even een plezier doen en eens kijken wat er in het instructieboekje van dodge staat qua banden en maten, als daar 275/60 r20 bijstaat? Ik heb diet boekje niet, en zou ik het mogen lenen eventueel van iemand? dit mogen ze ook niet weigeren. Voor de degene die kortbij wonen. Bart, Delanghe, ...?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 06, 2011 12:25 
Trucker

andere vraag, kan je het tyre en loading information placard ding dat in je deur moet hangen opnieuw bestellen bij dodge?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 17:59 
Trucker

guido schreef:
normaal mogen ze u daar niet op afkeuren bij een lichte vracht.

ik heb vorig jaar op de keuring nog geinformeerd inzake andere banden dan op men pvg .

bij een lichte vracht mogen ze niet buiten de kas komen, snelheidsindex en laadvermogen moeten kloppen en de spoorbreedte moet ook kloppen, op de achteras mag men zelfs 2 verschillende banden leggen van profiel.Voor de rest mag je er op leggen wat je wil.

voor de wet mag dit dus niet. Als de politie je controleerd moet je wel de banden van je pvg hebben.

ik ben al zeer dikwijls met verschillende 4x4's lichte vrachten naar de keuring geweest met andere banden dan men pvg en bijna nooit problemen gehad. 1keer wel maar die van de keuring kende de regeltjes nog niet goed.

mvg Guy

Ik ben 2 jaar terug naar het keuringsstation geweest voor informatie omdat ik ook andere banden wou leggen dan vermeld op mijn pvg.
Volgens de stationschef zelf moet de wagen voorgereden worden met de banden vermeld op het pvg
Op een lichte vracht mogen geen wijzigingen aangebracht worden of mag niet getuned worden zo deelde hij me mee.
Hij vermelde mij wel dat hijzelf in zijn keuringsstation wijzigingen ivm de banden toeliet als snelheidsindex en laadvermogen aan de eisen voldeden.
Dus ik andere bandjes erop en inderdaad goedgekeurd voor banden en afgekeurd voor mijn zitplaatsen
Het jaar nadien ik ergens anders naar de keuring en ja afgekeurd voor mijn banden,niet volgens PVG.

This is belgium

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 22:51 
Heavy Trucker

DeVoN schreef:
Mja, die van t hoofdkantoor van goca zei nochtans hetzelfde als die in het keuringscentra. Heb jij enigzins een artikel dan van die wetgeving? kan ik dat misschien onder hun neus duwen. Wil iemand me even een plezier doen en eens kijken wat er in het instructieboekje van dodge staat qua banden en maten, als daar 275/60 r20 bijstaat? Ik heb diet boekje niet, en zou ik het mogen lenen eventueel van iemand? dit mogen ze ook niet weigeren. Voor de degene die kortbij wonen. Bart, Delanghe, ...?

hey Jody een boekje heb ik ook niet maar normaliter zou je standaard 275/60 r20 moeten hebben.
Ik zelf heb die sticker in de deur staan alsook een 1 tje op de middenstijl met maat en bandendrukgegevens.
Op mijn papier van Brussel staat wel degelijk 275/60 r 20
Wat staat er dan op jou homologatiepapier?

Ik bedenk net dat er een ram bij flor staat met 17 ers ............ik ben niet 100 % zeker maar denk dat die bordeau wat vooraan staat normaliter 17 zou moeten steken hebben.
Maar sla me niet dood als die nu zoals zovelen ook 20 heeft

Afbeelding

dodge DAYTONA GoManGo 2005

Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2011 6:58 
Trucker

ja op mijne sticker staat 245/70/r17 is een ander cabine wegens ongeval (wistek ook nadat ik hem gekocht had, dus daar ben ik niks mee) homologatiepapier heb ik niet enkel die proces verbaal van mobiliteit en daar staat 275/60/r17 op. die maat is niet van een ram na 2003. de 15de is naar diene berthels bellen bellen die die gehomologeerd heeft voor flor. die paarse heeft 20'ers opstaan :s

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]