Het is nu di mei 20, 2025 12:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Misleiding bij aankoop
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 20:17 
Trucker

Precies zoals de titel het aangeeft. Ik ben zo verschrikkelijk boos. Vorige week donderdag de offertebevestiging getekend voor de Harley Davidson. Wij waren superblij! Wij wisten niet beter dat hij zo snel mogelijk richting ons garagemannetje zou gaan, pdc voorop, gastank eronder en 2 weken laten over de weg klepperen. Er is zelfs op zondagavond nog contact geweest. Daar deed hij heel vaag over waar hij vandaan kwam. :shock: Vonden we al vreemd, maar we kennen hem al ruim 6 jaar, dus vertrouwden hem. Maandag om 13.00 heb ik hem aan de telefoon...moet hij nog uit Canada komen!!! Was veel beter voor ons, scheelde in prijs en ik had een kilometer teller ipv miles. :banghead: :banghead: :banghead: We waren compleet overrompeld. Ik kon wel janken (ja, sorry, ben nu eenmaal een vrouw...)!!!!
Vanochtend is er tussen hem en mijn man nog contact geweest. Hij ontkende dat wij hebben gezegd dat het een auto uit Nederland moest zijn, tot aan überhaubt het feit dat er nooit gesproken is dat het geen importauto mocht zijn. Wij hebben de offerte getekend en hij bepaalde waar dat hij vandaan zou komen. Hij loopt gewoonweg over alles te liegen. Wij hebben een offerte getekend op basis van een prijs van een auto in Nederland en met de gedachte dat wij met 2 weken rond zouden rijden.
Ik heb geen idee wanneer de auto in Canada op transport komt, hij geeft geen datum door. Dat zouden we nog te horen krijgen, maar hij is er heel vaag over. :evil: :evil:
Ik loop hier nu al 2 dagen rond, totaal gedesillusioneerd. Ik had me zo verheugd op mijn Ford. En dan iemand waarbij wij al voor meer als 2 ton aan auto's hebben gekocht belazerd ons op zo'n manier.

De enige wetenschap die ik nu heb is dat er in canada een Ford HD ergens staat die op enig moment met een ferry (niet eens in een container) vanuit ergens in Canada naar Bremerhaven vaart. De auto daar een Duits kenteken krijgt en verder weet ik niet.

De wijze les die wij geleerd hebben. Ookal vertrouw je iemand, ken je hem al jaren, altijd ALLES op schrift zetten.

Ik moest het even kwijt...

Ford F-150 Harley Davidson '11

Laatst bijgewerkt door Schippersvrouw op wo sep 28, 2011 18:14, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 20:32 
Pro Trucker

Als de auto in NL zou staan ,waar je vanuit ging dan zou ik de auto toch eerst willen zien voordat ik wat teken.
Nu zul je zeker 8 weken moeten wachten voordat je kunt rijden,en als het allemaal vaag blijft kan het nog veel langer duren.

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 20:45 
Trucker

Heb je aanbetaald.........? zou de offerte anders lekker door zijn strot duwen en er zelf 1 importeren, wachten moet je nu toch, en als je het zelf regeld (via Hans), scheelt je een hoop centjes,

Maar wat een engnek die gast zeg :x

Suc6 :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 20:55 
Trucker

axxel schreef:
Als de auto in NL zou staan ,waar je vanuit ging dan zou ik de auto toch eerst willen zien voordat ik wat teken.
Nu zul je zeker 8 weken moeten wachten voordat je kunt rijden,en als het allemaal vaag blijft kan het nog veel langer duren.

De auto bij extreme kende ik. Die zag er ook geweldig uit. In het echt zelfs nog beter :). Ze hebben daar 2 zwarte HD's staan. Zo gaaf om te zien...kwijlkwijl...

Ik moet inderdaad nog zien of het niet langer zal duren. Er werd vanochtend "gegarandeerd" dat hij met 3 weken hier zou zijn. Hij komt via Duitsland naar hier, maar ik neem aan dat hij nog door de hele riedel van keuringen ed. moet. Dan kan ik er zo nog 5 weken bijtellen. En dan tel ik het ombouwen van verlichting ed nog niet eens mee. En dan nog de LPG3 installatie.

Had ik ervoor gekozen, zou me de tijd niet interesseren, tuurlijk het zou nog steeds aftellen zijn, maar als je continue iets anders voorgehouden wordt, valt het behoorlijk rauw op je dak. En deze (onbekende) auto heb ik inderdaad niet gezien. Ik neem aan dat hij hetzelfde is als die bij extreme, met als 2 andere dingen. Er zit een kilometerteller ipv miles in en de temperatuur wordt in celcius aangegeven. (woepie... :x )

Ik hoop dat ik morgen meer weet...ik blijf hem bestoken met emails (zwart op wit hé)... :D :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 20:57 
Trucker

sub1985 schreef:
Heb je aanbetaald.........? zou de offerte anders lekker door zijn strot duwen en er zelf 1 importeren, wachten moet je nu toch, en als je het zelf regeld (via Hans), scheelt je een hoop centjes,

Maar wat een engnek die gast zeg :x

Suc6 :?

We ruilen onze Jeep erop in...dus nog geen centen van ons erin. En inderdaad, als ik al had willen importeren had ik het zeker via Hans gedaan. Maarja, dat was niet de bedoeling.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 20:59 
Pro Trucker

Kijk zelf eens in duitsland staan er zat op http://www.mobile.de
Incl duitse brief.

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 21:08 
Trucker

RammieGirl schreef:
Nee die gast is zeker niet gek, ik denk toch dat jullie zelf ook niet al te slim bezig zijn geweest.
Je praat niet over een pakkie boter die je in de winkel koopt want als je een grote uitgave doet wil je die toch wel met je eigen ogen gezien hebben of zoals hier ook gebeurt dat er een vast contactpersoon de truck bekijkt, foto's mailt en dan een deal sluit en ook dan is het altijd afwachten bij aflevering of het is wat je gehoopt hebt.
Vindt het allemaal een beetje vaag hoor, je hebt het over een offerte bevestiging die getekend is en je sluit af met altijd alles op schrift zetten :?:
Neemt niet weg dat je in een kut situatie zit, dus ik zou zeggen suc6 ermee.

Gek is hij zeker niet, maar aan de andere kant vind ik het ook geen slimme zet van hem. Dit is onze 5de auto via hem. Het is al die jaren in goed overleg gegaan, nooit geen hobbeltje niks. Wij zijn niet voor niets weer bij hem terug gekomen nadat hij opnieuw begonnen is. Daarom hebben we dit ook niet aan zien komen.
Alles is over de telefoon besproken. Ik heb samen met hem aan de telefoon gezeten om alles door te nemen, mijn man ook. Het is voor ons niet zo makkelijk om even naar Zwolle te rijden omdat wij vol-continue varen. Zo hebben we het al die jaren gedaan, met als enig verschil dat alle andere auto's hier in Nederland vrij te krijgen waren, europees-amerikaans om het maar te zeggen. Ik reed er 1 keer heen om de auto te bekijken en een proefrit en rest werd telefonisch afgehandeld tot aan de aflevering. Hetzelfde als nu, al stond de auto niet bij hem in de showroom.

We hebben ons er nu maar bij neergelegd, maar dat neemt niet weg dat ik hem een flinke schop zou willen geven. (Ik laat mijn kinderen los met de oplevering van de truck, dat is mijn terroristjes wel toevertrouwd... :laughing5: :laughing5: :laughing6: )

Axel, klopt, er staan er zowiezo genoeg hier in europa. Dat wist ik ook en dat had ik hem ook verteld.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 21:12 
Trucker

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 21:14 
Pro Trucker

De prijs die op deze wagen staat, is dit ex btw en ex bpm, voor een geimporteerde gebruikte F150?

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 21:17 
Pro Trucker

Zal idd ex ex zijn :D maar zit gelukkig nog geen slurptax op een grijskenteken :blackeye:
Bij de duitsers zit er vaak wel de BTW bij,die kun je er dus weer aftrekken.

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4

Laatst bijgewerkt door axxel op di aug 23, 2011 21:20, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 21:18 
Super Trucker

Ja moeilijk en niet handig

Maar ga je nog wel met hem verder :?:

Als er geen geld inzit en niks op papier staat ging ik naar een ander

Heb zelf ook een canadese truck met km en de oude truck had mijlen maakt me eigenlijk geen klote uit

En de Fahrenheit en Celsius is in de boord computer te kiezen

Dus met andere woorden lulverhaal

Nou succes verder

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 21:28 
Trucker

wil nu ook wel eens weten of dit de prijs is in of ex, als dat zo is zou ik er toch mooi 1 in duitsland op het dek laten takelen, maar ik las wat terug over de financiering ? en dat zal niet makkelijk zijn als je hem zelf gaat importeren.........

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 21:31 
Trucker

een offerte is nog geen opdracht tot bestellen .
getekende offerte wil niet zeggen verplichting tot aankoop.
Zou nog eens goed navragen bij een jurist want volgens mij gaat dit hele verhaal bij auto,s niet op.
behalve als je getekend hebt voor aankoop van de wagen.
Hij dient ook zijn verplichtingen na te komen zoals in de offerte is overeengekomen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 21:31 
Pro Trucker

Voor dat geld kan je toch (als het ex ex is) kan je toch makkelijkeen nieuwe rechtstreeks bestellen?

(de mijne kostte nog niet de helft in dollars)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 21:36 
Trucker

ik hou er over op , raar verhaal allemaal :bounce:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]