Het is nu za aug 23, 2025 1:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 21:37 
Trucker

een offerte is nog geen opdracht tot bestellen of aankoop .
een getekende offerte wil niet zeggen verplichting tot aankoop maar wel een akkoord voor evt een bestelling die later bevestigd wordt d.m.v een opdrachtsbevestiging en aankoop contract.
Zou nog eens goed navragen bij een jurist want volgens mij gaat dit hele verhaal bij auto,s nl niet op.
Behalve natuurlijk als je getekend hebt voor de aankoop van de wagen.
Hij dient dan ook zijn verplichtingen na te komen zoals in de offerte is overeengekomen.
Let op eenmondelinge afspraak is ook bindend alleen moeilijk hard te maken.
succes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 21:45 
Trucker

erwin schreef:
een offerte is nog geen opdracht tot bestellen .
getekende offerte wil niet zeggen verplichting tot aankoop.
Zou nog eens goed navragen bij een jurist want volgens mij gaat dit hele verhaal bij auto,s niet op.
behalve als je getekend hebt voor aankoop van de wagen.
Hij dient ook zijn verplichtingen na te komen zoals in de offerte is overeengekomen.

Ik heb vandaag meteen onze jurist gebeld en die heeft de offertebevestiging uitgeplozen. Een offerte is vrijblijvend, zolang jij niet voor akkoord tekent. Zodra je dit wel doen veranderd het in een geldige overeenkomst. Er is ook nog gekeken of dat het mogelijk is om het te scharen onder de wet overeenkomst op afstand, maar dat is alleen tussen consument en een bedrijf. Niet tussen bedrijven, want er wordt door de nederlandse wet geloofd dat bedrijven onderling "eerlijke" zaken doen. En er dus genoeg verstand van hebben. :oops: Wij dus niet, blijkbaar :oops: Wij hebben niet zoveel met koopovereenkomsten te maken, om eerlijk te zijn.

Ford F-150 Harley Davidson '11

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 21:53 
Trucker

RickyV8 schreef:
De prijs die op deze wagen staat, is dit ex btw en ex bpm, voor een geimporteerde gebruikte F150?

Afbeelding

De prijs was €49500, ex btw. Helemaal compleet met trekhaak nl, bedliner, bedcover, afleveringskosten kwam nog zo'n 3.000 euro bij.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 21:58 
Trucker

kennis van mij heeft sinds paar weken zo'n ford, zakelijk.
27000 euro was tie klaar bij extreme 50.000
Stond ff met een bekkie vol tande toen hij dat zei, goed dat hij het zelf in samenwerking met parts and stuff heeft gedaan

98 Dodge ram SS/T sold 06 Dodge Ram SRT-10 sold 05 Hummer H2 sold

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 22:08 
Heavy Trucker

Als het zo is zoals jij ons laat geloven, de wagen die op MP dus staat, wat doet zijn Canada-verhaal er dan aan toe. Snap niet dat jij (jullie) je zo laten behandelen, voor mij bestaat zo,n vent niet meer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 22:14 
Trucker

afleveringskosten 3000 euro????
Ik kom hem graag gratis bij je voorrijden hoor.
Als je er maar niet de boot mee in gaat. :wink: :wink:

Laatst bijgewerkt door torque monster op di aug 23, 2011 22:28, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 22:22 
Pro Trucker

Schippersvrouw schreef:
erwin schreef:
een offerte is nog geen opdracht tot bestellen .
getekende offerte wil niet zeggen verplichting tot aankoop.
Zou nog eens goed navragen bij een jurist want volgens mij gaat dit hele verhaal bij auto,s niet op.
behalve als je getekend hebt voor aankoop van de wagen.
Hij dient ook zijn verplichtingen na te komen zoals in de offerte is overeengekomen.

Ik heb vandaag meteen onze jurist gebeld en die heeft de offertebevestiging uitgeplozen. Een offerte is vrijblijvend, zolang jij niet voor akkoord tekent. Zodra je dit wel doen veranderd het in een geldige overeenkomst. Er is ook nog gekeken of dat het mogelijk is om het te scharen onder de wet overeenkomst op afstand, maar dat is alleen tussen consument en een bedrijf. Niet tussen bedrijven, want er wordt door de nederlandse wet geloofd dat bedrijven onderling "eerlijke" zaken doen. En er dus genoeg verstand van hebben. :oops: Wij dus niet, blijkbaar :oops: Wij hebben niet zoveel met koopovereenkomsten te maken, om eerlijk te zijn.

Maar hebben jullie de offerte getekend?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 22:35 
Nieuw

[quote="Schippersvrouw"]Precies zoals de titel het aangeeft. Ik ben zo verschrikkelijk boos. Vorige week donderdag de offertebevestiging getekend voor de Harley Davidson.

Ik denk dat ze getekend hebben ja.
Wel mooi balen zeg!
Marreh, niet hier of daarom want ik vindt het een schitterende truck :shock: , maar die prijs vindt ik ook wel :shock: !
Maar die op de foto is wel echt schitterend, ook mooier als de raptor als je het mij vraagt :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 23:24 
Trucker

Dit is gewoon aan te vechten hoor! Hij houdt zich toch ook niet aan z'n mondelinge afspraak? Zal gewoon niet betalen en voor laten komen. Grote kans dat jullie winnen

http://www.watersportwinkel-reus.nl
Dodge Ram Hemi sport 1500. 2012

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 23:37 
Pro Trucker

da had ik ZO opgelost, ..... wel of niet getekend :roll: :roll: :roll: :wink: :wink: :wink: :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 1:56 
Trucker

Wij hebben een offerte getekend waarop alle kenmerken als merk, type kleur, accessoires als bedcover ed, gastank opstond. (Het was niet alleen de afleveringskosten die 3000 euro waren, maar ook de accessoires, dus alles bijkomende kosten naast de auto.) Dus gewoon was wij wilden. Maar de fout die wij hebben gemaakt is dat wij niet op schrift/per email hebben gezegd dat het een auto uit nederland moest zijn en dat wij binnen een x-aantal weken de auto wilden hebben. Daarnaast hebben wij er geen opleverdatum opstaan. Het was gewoon een offerte zoals wij die bij de vorige auto's ook hebben gehad en daar dat toen alles naar volle tevredenheid is verlopen hebben wij daar nu niet bij stilgestaan.
Het probleem met mondelinge overeenkomsten, is inderdaad het bewijsprobleem. Wij zouden dit wel helemaal op de spits kunnen drijven, aangezien er duidelijk te zien is dat er gerekend is qua prijzen met een nederlandse prijs, verklaring van Extreme vandaan (die heb ik ook gebeld, vandaar dat ik weet hoe het tussen mijn garageman en hun verlopen is, emailwisseling ed is voorhanden bij hun), maar daar heb ik nog altijd geen auto mee.
Het is zoals het is en natuurlijk heb ik de wildste ideeën in mijn hoofd, maar uiteindelijk zal het er wel op uit gaan draaien dat ik mijn auto inlever, teken, betaal, de sleutels pak en de standaard fles wijn bij oplevering naar zijn hoofd gooi (wij drinken dat toch niet :mrgreen: en weg rij.
De enige genoegdoening die ik heb is dat hij op de offerte als garantie fabrieksgantie geeft. En het leuke daarvan is dat hij daarmee zichzelf wettelijk heeft verplicht om mij op de auto exact dezelfde garantie te geven als dat Ford in Amerika doet. (Dus basis 3 jaar, roest 3 jaar, aandrijving 5 jaar, en nog wat anders was ook 5 jaar.) Dat wist de jurist mij wel te vertellen. Dat is dan nog net wel een positief puntje :)

Ik hoop in elk geval heel snel te kunnen melden dat mijn Fordje onderweg is :wav:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 9:46 
Super Trucker

Ik denk zoals ik vermoed dat voor de inruil Jeep een goede pijs wordt gegeven, is geloof ik een diesel
en daar staat ook niet iedere handelaar om te springen :bounce: brengen 2de hands niks op en zijn bijna niet te verkopen of moet voor weinig zijn :roll:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 10:00 
Pro Trucker

Ik denk dat gezien de aanschafprijs van de F150 er ruimte genoeg is om veel te geven voor de in te ruilen Jeep :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 10:32 
Truck forum Junky

bennyke schreef:
da had ik ZO opgelost, ..... wel of niet getekend :roll: :roll: :roll: :wink: :wink: :wink: :mrgreen:

die ken ik meer benny G .V .D :wink: :D :D :D

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 12:55 
Trucker

@schippersvrouw,

Het scheelt hem waarschijnlijk ook veel geld omdat er deze week namelijk de order boeken open gaan voor de 2012 modellen.
Dan zou hij misschien ergens een goedkope stock kunnen kopen. Want een nieuwkoper wacht dan eerst nog de opties voor 2012 af.

Mijn ervaring met trucks bestellen uit de usa is wat erger en van die 3 weken zou ik niet uitgaan. Mijn vader heeft een nieuwe GMC Denali HD gekocht en deze stond al klaar om naar Nederland te komen. Dus enigste is in de boot en verschepen. Daar zat alleen naar schatting levertijd op van 3 maanden ( boot capaciteit en dat soort gedoe en natuurlijk een slag om de arm genomen). Dus als hij de truck nog op de boot moet krijgen en daarbij nog de leuke keuringen, ombouwen en dergelijke dan red je het niet binnen 3 weken. Het kan zelfs in sommige gevallen zo zijn dat de boot er ligt en hij pas een paar dagen later gelost word.

Dus als hij nu op de boot zou gaan ( reken er maar niet op) is het nog 2 weken varen. Dan heeft hij nog een week om alles in orde te maken voor de keuringen en dan nog je opties en lpg.

Ik zou of rond kijken of wachten.

Meer kan je ook niet doen. Ik heb zelf mijn truck vorig jaar oktober besteld en zou voor december rijden. Nu kreeg de fabriek problemen met de f-150. En slecht weer en weet ik veel wat. Ik reed pas half maart met de auto.

Welke keus je ook maakt doen waar je zelf goed bij voelt. Maar vertrouwen weg tsja ik zou hem niet eens vertrouwen voor een service beurt op deze manier.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]