Laatste tijd erg druk gehad, dus weinig tijd gehad voor de truck helaas.
Wel een straalkast opgehaald voor de kleinere dingen, echt een musthave!
Stuurhuis bijvoorbeeld gestraald en daarna gespoten, gewoon super strak! (Zie foto)
Ik heb de dempers rood gespoten en gemonteerd en het eerst leiding werk ligt er voor de remmerij!
Mooie nieuwe koperen leidingen en nieuwe rem slangen, zowel achter als voor!
Remklauwen rood gespoten, die ga ik binnenkort monteren.
Veder vooral de tijd die ik had besteed aan het blok.
Flink lopen poetsen en stoomreinigen en het hele blok was weer mooi schoon.
Vervolgens alles weer in verse olie gezet tegen me grootste vijand.
Nieuwe lagers gemonteerd voor de nokkenkas en daarna nieuwe lagerschalen geplaatst voor de krukas en ook deze weer gemonteerd.
Toen begonnen met het monteren van de nieuwe zuigers met uiteraard nieuwe drijfstang lagers, tot nu toe zover gekomen om 4 van de 6 te monteren! Erg gaaf!
Ook direct nieuwe klepsstoter lifters erin!
Helaas wel een retainer plaatje gebroken van de nokken as, dus deze wordt voor me gemaakt en dan kunnen de nieuwe overbrengings tandwielen erop.
Ook had ik de kop leeg gehaald, alle kleppen etc eruit en toen weg gebracht om te laten vlakken en de klep zetels opnieuw te laten in frezen.
Helaas kreeg ik al een paar uur na ik hem had weg gebracht een vervelend telefoontje.
Na het wassen en stralen van de verbrandingsruimtes, kwamen ze tot de ontdekking dat er bij 3 cilinders scheurtjes zaten in de uitlaat klepzetels.
Mooi balen, want als ze dit niet konden weg kotteren, zou het gebeurd zijn met de kop!
Paar dagen later (vandaag) kreeg ik weer een telefoontje met goed bericht!
Hij had de scheurtjes weten uit te kotteren en dus was de kop weer bruikbaar!
Nu worden er zetel ringen gedraait en geplaatst en dan is de kop klaar! Pfieuw! Door het oog van de naald!
Nou hoop ik deze week het blok veder zover af te krijgen dat het puur wachten is op de kop, deze monteren en dan kan het blok terug in het frame! Daar heb ik vooral zin in!

Nou, wel weer genoeg geluld, hier zijn de foto's!