Het is nu vr mei 02, 2025 20:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 20:02 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo sep 14, 2011 18:43
Berichten: 22
Woonplaats: Groningen
Koelvloeistof brobbelt het kookt niet dus ik denk dat de koppakking lekt en hij zn compressie in het koelsysteem perst, wat kost zo`n grapje ongeveer ?
En hij lekt olie uit de "verdeelbak"? voor de 4 wheel drive.
Ik heb hem nu op 2H staan dus alleen achterwielen aangedreven omdat ik volgens mij dan geen gebruik maak van die verdeelbak en alleen de automaat aanspreek aangezien ik denk dat het oliepeil in de verdeelbak te laag is, klopt dit ?
En er zit zo uit mn hoofd, 2H 4H N en 4L op wat houd hier de N precies van in ?
En dit is een 3 traps automaat, zijn er ook 4 traps te verkrijgen of maakt je motor hier bij hogere snelheid niet minder toeren door ?
Ik heb geen toerenteller maar bij 100kmh maakt hij volgens mij redelijk veel toeren, tevens heb ik ook geen temperatuurmeter voor de motor olie/koelvloeistof, heeft iemand hier een alternatief voor, dit vind ik namelijk wel belangrijk.
Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen met deze K30 aangezien dit mijn eerste amerikaan is weet ik veel dingen nog niet.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

Gr Chris.

_________________
When it gets heavy, take the Chevy.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 20:35 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 09, 2010 14:26
Berichten: 1342
Woonplaats: Drunen
Je bedoelt de N van de tussenbak denk ik? Want als je hem daar op zet staat ie in de neutraal en issie ook niet op je aandrijfassen aangesloten, je zal ook niet vooruit komen dan :D

_________________
Jaap
'76 Dodge W200 440


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 20:44 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 27, 2011 22:59
Berichten: 50
Als het blok nog niet over verhit is geweest kan het vrij goedkoop opgelost worden. Kop laten vlakken en afpersen en dan nieuwe pakking. Kost je rond de 500euro mocht er meer schade zijn kan dit oplopen.
Indien het een benzine is op lpg laat gelijk de kop aanpassen voor lpg (kleppen enzo) als dit nog niet gebeurd.

Olie lek kan een kapotte dichting zijn, wrs is het peil dan laag ivm olie verlies (niet verder rijden en eerst kijken wat het probleem is anders kun je deze ook gaan reviseren en dit kan wel wat gaan kosten)

Temperatuur van de koelvloeistof kun je meten ivm een sensor die zijn los te koop (universieel) en dan kun je het klokje ergens opbouwen of inbouwen. Is een heel setje te koop met alle onderdelen erbij.

N is idd neutraal, normaal zit er op je zonneklepje een sticker met info over de schakelmogelijkheden

Hoop dat je er iets aan hebt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 20:54 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo sep 14, 2011 18:43
Berichten: 22
Woonplaats: Groningen
Oke maar lijkt mij overbodig dat er N op de tussenbak zit en N op de automaatbak, zal wel voor slepen zijn ofzo.
Het blok is wel warm geweest maar hij start nog mooi en draait nog goed op 8 cillinders geen piepjes kraakjes tikkellen of wat dan ook.
Dus ik hoop dat er verder geen dingen achterweg komen, koppen gescheurd bijvoorbeeld....
Die bak laat ik morgenavond even naar kijken door iemand die vaker met deze apparaten speelt, voor een golfje kun je zo naar de plaatselijke beunhaas maar dit is wel andere koek :lol:
Maar is er ook een 4 traps verkrijgbaar ?

Het is trouwens een 6.2 diesel.

Echt leuk dat je hier op dit forum zo snel antwoord krijgt, top.

Gr Chris.

_________________
When it gets heavy, take the Chevy.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 21:48 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 27, 2011 22:59
Berichten: 50
Die N op je tussenbak is voor bijvoorbeeld voor als je gesleept wordt dan zet je die in N en staan de assen vrij, hebben ze geen weerstand, dit dus om schade te voorkomen.

4 traps zal wel te vinden zijn alles is uiteindelijk passend te maken maar ik zou het origineel houden. Normaal krijg je een lager toerental en dus lager brandstofverbruik met een 4 traps.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 22:07 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo sep 14, 2011 18:43
Berichten: 22
Woonplaats: Groningen
En kan iemand mij misschien zeggen of ik de laadbak ook moet tectyleren of coaten op bepaalde plekken ivm regen wanneer ik de huif eraf haal, zou zonde zijn als ie begint te roesten.

Gr Chris.

_________________
When it gets heavy, take the Chevy.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 22:14 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 27, 2011 22:59
Berichten: 50
Daar zijn speciale producten voor, maar ik heb vandaag mijn bak volledig geschuurd en dan ontvet en hierna gewoon anti steenslag op gespoten ziet er als nieuw uit.

Hierbij een link naar een soort product speciaal voor pick up beds
http://www.chirienterprise.com/WhataLiner/WhataLiner.html


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 22:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2011 0:41
Berichten: 196
Woonplaats: online
Afbeelding

:thumbup:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 23:08 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
als je je eigen eerst eens goed verdiept in wat je koopt :!: nu komen de vragen die je eergisteren had moeten stellen :!: als ik dit zo lees krijg ik de kriebels :!: als je zelf twee linker handen hebt ( begrijp me niet verkeert) kan je beter ff door sparen voor je een chevy k30 koopt :!: of welke oude usa car ook :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 23:18 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 27, 2011 22:59
Berichten: 50
Dit is wat ik dus bedoelde met dat er nog werk aan zou zijn, verkopers maken de wagen altijd mooier.

Het beste is ook altijd iemand meenemen die de wagens kent of goede technische kennis heeft. Eventueel een aankoop keuring laten doen. Amerikaanse wagens zijn niet heel moeilijk maar vraagt toch iets meer dan een oude japanner.

Eigenlijk spijtig dat je dit nu allemaal merkt. Maar heb je de wagen bij een bedrijf gekocht? Dan kun je altijd ermee verder gaan, een bedrijf zal dit ook geweten hebben en dan is er sprake van achterhouden van gebreken aan de wagen. Heb je deze gekocht zonder enige garantie is het moeilijker maar wel nog altijd mogelijk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 17, 2011 9:02 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 01, 2008 20:15
Berichten: 4688
Woonplaats: ergens bij uden
jammer voor je chris

kan de truck nog terug ?
mijn k30 is ook te koop (al verkoop ik hem liever niet want hij rijdt zo lekker)
de k30 die ik hier heb is in een technische goede staat met een minder strakke buitenkant
je moet er denk ik wel niet een weekend lang mee gaan moddderen, maar dat is voor bijna geen één oldtimer verstandig

dat je kan rijden, dat is belangrijk !!!

_________________
theo
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 17, 2011 13:38 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo sep 14, 2011 18:43
Berichten: 22
Woonplaats: Groningen
Jongens jongens rustig rustig ! :P
Jullie hebben geen idee waar ik deze K30 voor gekocht heb.. De carroserie en het chassis zijn kei en keihard, vandaag nog bij Profile op de brug gestaan om een nieuw ventiel rechtsachter te monteren en de monteurs (en alle andere aanwezigen :lol: ) stonden met verbazing te kijken hoe hard en goed deze K30 eruit ziet.
Ik heb hem voor 4500,- meegenomen en reken dat ik zo`n 1000 a 1500 verder ben als hij in topstaat is. Wel een beetje werk maar is ie dan nog slecht en duur ?

In elk geval bedankt voor de info welke materialen te gebruiken om de bak te bewerken.

Gr Chris.

_________________
When it gets heavy, take the Chevy.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 24, 2011 11:13 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo sep 11, 2011 9:18
Berichten: 1
Ik heb een blazer '86 diesel oude army truck.
Omdat ik geen achterraam erin had, heb ik mijn laadbak + cabine vloer met U pol raptor behandeld.
Is een tectyleer set van 4 flessen + verharder. prijs rond de €100,-
Je heb wel een compressor nodig maar het resultaat is verbluffend.


groete


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 03, 2012 0:38 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo sep 14, 2011 18:43
Berichten: 22
Woonplaats: Groningen
Hallo mensen!

Ik ben een poosje bezig geweest met de k30, het blok is weer fris en hij draait als een zonnetje :D alle pakkingen vervangen koppen geperst en gevlakt (waren gelukkig nog heel) en 8 nieuwe verstuivers erin.
Kost even wat tijd om het in de schaarse vrije uurtjes te doen maar dan heb je uiteindelijk wel wat.

Nu heb ik alleen bij het demonteren niet opgelet hoe de dynamo's aan waren gesloten, gevolg is dat ik de auto met volle accu's start maar dat GEN1 blijft branden en GEN2 uitblijft ook als de auto alleen op contact staat.
Vanmiddag heb ik de dynamo's laten testen en die zijn goed, ik heb met draaiende motor de accu's gemeten en die worden niet bijgeladen dus ik vermoed dat ik de bedrading verkeerd heb.

Kan iemand mij helpen met een antwoord of met 2 foto's van de dynamo's zoals ze aangesloten horen te zijn ?

Vriendelijk bedankt.
Groeten Chris.

_________________
When it gets heavy, take the Chevy.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 16:18 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo sep 14, 2011 18:43
Berichten: 22
Woonplaats: Groningen
Hallo,

kan iemand mij dan misschien vertellen of een K30 een 12v en een 24v dynamo heeft of zijn ze allebei 12v ?

Mocht het 12v en 24v zijn kan iemand mij dan zeggen aan welke kant de 24v hoort te zitten ?

De dynamo`s zijn er weer net zo opgekomen als dat ze er af zijn gehaald, maar waarschijnlijk heeft de vorig eigenaar de dynamo`s verkeerd om gemonteerd want ik meet op de ene bekabeling 24v en daar zit een 12v dynamo (tenminste dat staat er met stift opgeschreven) en aan de andere kant meet ik op de bekabeling 12v en daar zit een 24v dynamo (dat staat er in elk geval ook weer met stift op)

Kan iemand mij antwoord geven dan kan ik weer verder.
Ergens zit ook nog een lekstroom want als ik zonder de dynamo`s erop de massakabel op de accu zet hoor ik een relais klikken aan de bestuurderskant onder het raam maar er staan geen verbruikers aan, er loopt wel zoveel stroom weg dat het de accu leeg trekt.

Iemand ?

Groeten Chris.

_________________
When it gets heavy, take the Chevy.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling