Rodder schreef:
En als men ze voorstelt om meteen ook het handicap in te nemen,geven ze geen gehoor.
Ik kom dit dikwijls tegen.
Alhoewel ik een parkeerkaart heb,parkeer ik niet op een plaats voorzien voor minderallieden indien m'n vrouw (die in een rolstoel zit) er niet bij is.
Vroeger had ik zo ook het idee van,"voor die paar minuutjes", tot op de dag dat het ons zelf overkwam.
Rodder schreef:
In Belgie riskeert U op die manier een boete van 100 euro.
Ook al zit U in de auto.
Vorig jaar stonden we op een invaliedeparkeerplaats zonder dat haar kaart voorlag. (deze lag nog in de Corvette)
Bij het buiten komen van de shop,stond de rijkswacht ons te bekeuren.
M'n vrouw zat in haar rolstoel,en de rijkswacht kon duidelijk zien dat ze niet alleen kan rechtstaan en veel moeite heeft om
in de pick-up te stappen.
Toch dit alles maakte niks uit.
Ik kon geen parkeerkaart tonen,dus was ik in overtreding en kon een minnelijke schikking van 100 euro betalen.
En omdat ik volgens hen een beetje moeilijk deed,kon ik nog eens in het zakje blazen ook.
Ik wil hier echter niet de moraalridder uithangen,ik wil alleen maar duidelijk maken dat deze plaatsen er niet voor de lol zijn.
Die plaatsen zijn er voor de invaliden datweet iedereen, maar die de moraalridder{en ik vindt dat je dat wel doet kijk maar naar je vorige bericht} uithangen wou ik wel eens zien als ze zelf geen invallide waren of invalide vrouw hadden dan parkeerde ze daar ook op.
Maar nu ze daar zelf mee te maken hebben is iedereen die daar even staat in hun ogen verkeerd.