Het is nu ma mei 05, 2025 16:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2011 22:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 16, 2008 1:31
Berichten: 753
Woonplaats: Tielt-Winge Vlaams Brabant Belgie
Deze zat tussen de maandelijkse nieuwsbrief van Rockauto.

Repair Mistakes & Blunders


Six months ago my father and I bought a 1973 Cadillac Eldorado convertible to restore together in our spare time. We live in the Netherlands so the parts we needed are not as easy to get as in the U.S. RockAuto was a great solution for us. Cheap and fast!

So we got the engine running, the transmission complete, and lots of other problems solved. Last week we were working on the exhaust while the car was on the lift. At 9 p.m. we put out the lights and closed the door of the garage. At 7 a.m. the next morning my father called me, pretty upset, to tell me our Caddy had fallen off the lift! I came as fast as I could, and indeed, there it hung, the front bumper on the floor and the rear wheels two meters up in the air. I was completely shocked!
Afbeelding

When we tried to figure out how this could have happened the problem appeared quickly. The safety lock on the front of the lift wasn’t adjusted properly, so only the stands on the back were fully locked. The weight of the car put the front end down so the lift wasn’t level anymore. The car’s transmission was in Park, but we didn’t use the parking brake. Also there were no blocks in front of the wheels. Expensive lesson! But still we are not complaining that much, only the front fenders and one of the two vertical bumper guards were damaged. Could have been a lot worse!

So everybody be smarter than us. Use wheel blocks and the parking brake! And double check all the locks on your lift.

Sven from the Netherlands

IK VIND DE LAATSTE ZIN WEL ECHT OM MEE TE LACHEN."So everybody be smarter than us. Use wheel blocks and the parking brake! And double check all the locks on your lift".


BIJ ONS OP HET WERK VERLAAT NIEMAND DE WERKVLOER OP HET EINDE VAN DE WERKDAG VOORALEER ALLE HEFBRUGGEN NAAR BENEDEN ZIJN.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2011 14:12 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 01, 2008 10:09
Berichten: 3096
ook als ik bezig ben zitten er platen op de brug tegen het eraf rijden
slim is het in ieder geval niet :)

_________________
Christiaan
Chevy Silverado 5.3 2009
Before caliber srt4, Ram 1500 hemi sport, Ram 1500 daytona


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2011 17:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 13, 2010 17:55
Berichten: 169
De grootste fout is toch de brug boven laten staan als je die evengoed zou kunnen laten zakken.

Volgens mij zal dat chassis toch ook wel wat schade hebben. Zou me niet verbazen mocht de speling tussen deur en achtervleugel bovenaan veel kleiner zijn als onderaan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2011 21:52 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Als de brug niet helemaal omlaag kan op het werk, altijd in de beveiliging laten zakken.
Liefst helemaal omlaag.
Je zou het maar meemaken :evil:

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling