Het is nu ma jun 23, 2025 10:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: do okt 20, 2011 19:34 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 19, 2008 21:41
Berichten: 3640
Woonplaats: Rotterdam. René
Donvkan schreef:
Hoi

Waar dient de Air fuel meter voor?
En waar sluit je deze op aan?

Vindt zo'n meter wel gaaf uit zien.

De floor shifter is deze voor hem in zijn drive te zetten?


Om de verhouding van je lucht brandstof te meten je sluit hem aan op je uitlaat met een lamda

_________________
RENÉ....
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: do okt 20, 2011 19:47 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
moly schreef:
Donvkan schreef:
Hoi

Waar dient de Air fuel meter voor?
En waar sluit je deze op aan?

Vindt zo'n meter wel gaaf uit zien.

De floor shifter is deze voor hem in zijn drive te zetten?


Om de verhouding van je lucht brandstof te meten je sluit hem aan op je uitlaat met een lamda


Idd, deze meter is echter een breedband lambda sonde, diegene die er standaard opzitten zijn 'narrowband' smalband of hoe noem je zoiets in het nederlands :-). Heb extra fitting op de uitlaatcollector gelast en daar gaat de sensor in die bij de kit wordt bijgeleverd.

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: do okt 20, 2011 22:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 23, 2011 19:34
Berichten: 181
Woonplaats: In het zuiden van het land
Heren
bedankt voor de info :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft:

_________________
Groet Don


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: za okt 22, 2011 22:23 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Weinig tijd, weinig vooruitgang, weinig nieuws.

Piston en drijfstangen bij elkaar gepuzzeld, drijfstang met het lichtste small end gewicht gecombineerd met de zwaarste piston. Verschil tussen lichtste en zwaarste combinatie is minder dan 3gr.

Afbeelding

Boutoprekmeetapparaat ( :-) weet ik veel hoe zo'n ding in het nederlands heet) in actie, hier rek ik de bout 0,15mm (die waarde wordt opgegeven door de fabrikant) op, dan ontspan ik de bout weer, en daarna rek ik hem opnieuw op naar 0,15mm. Reden van het ontspannen is, mocht de bout om een of andere reden niet terugveren naar 0mm wil dat zeggen dat de bout voorbij zijn kritieke punt getrokken is en stuk is, ook al is dit met het blote oog niet te zien.

Afbeelding

De bouten van de krukas kun je natuurlijk zo niet meten, dus heb ik met een goedkoop hulpstukje voor op de ratel aangeschaft. Je moet deze bouten op een lage spanning zetten (26nm in dit geval volgens wphb) en dan nog 90° draaien, die 90° extra draaien kun je met dat hulpstukje precies en gecontroleerd doen.

Afbeelding

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2011 22:54 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 23, 2011 19:34
Berichten: 181
Woonplaats: In het zuiden van het land
En zijn er nog vorderingen?
:D :D :D :D :D :D :D :D :D

_________________
Groet Don


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2011 19:43 
Offline
Trucker

Geregistreerd: do dec 30, 2010 13:06
Berichten: 676
Woonplaats: Apeldoorn
jah ik ben ook wel benieuwd :!:

_________________
justin....
2003 hemi


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2011 20:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 23, 2011 19:34
Berichten: 181
Woonplaats: In het zuiden van het land
Heb je de onderdelen al binnen?

_________________
Groet Don


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2011 20:43 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Nee :sad2: :sad1:

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 23:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
een wide band gebruik ik ook, het beste greedschap wat ik ooit gekocht heb.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 23:33 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
pavement pounder schreef:
een wide band gebruik ik ook, het beste greedschap wat ik ooit gekocht heb.



Welke gebruik jij dan? Heb die van mij een beetje miskocht, dacht dat het er eentje was waar je AIR/FUEL in combinatie met het toerental kon dataloggen via de laptop maar is een ouder model die het toerental niet logt. Ga het nu waarschijnlijk filmen zodat ik de air/fuel meter en de toerenteller kan zien, zo heb ik ook een soort 'log' van hoe de air fuel zich gedraagd tijdens verschillende toerentallen.

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: ma nov 21, 2011 12:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Ik heb een lm1 voor tijdelijl gebruik.
ik heb een uego wide band liggen voor permanent gebruik.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: ma nov 21, 2011 21:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 19:23
Berichten: 894
Woonplaats: Kempen Belgie
Belgiquebasterd schreef:
moly schreef:
Donvkan schreef:
Hoi

Waar dient de Air fuel meter voor?
En waar sluit je deze op aan?

Vindt zo'n meter wel gaaf uit zien.

De floor shifter is deze voor hem in zijn drive te zetten?


Om de verhouding van je lucht brandstof te meten je sluit hem aan op je uitlaat met een lamda


Idd, deze meter is echter een breedband lambda sonde, diegene die er standaard opzitten zijn 'narrowband' smalband of hoe noem je zoiets in het nederlands :-). Heb extra fitting op de uitlaatcollector gelast en daar gaat de sensor in die bij de kit wordt bijgeleverd.


hee wat is eigenlijk het verschil tussen een breedband lambda sonde, en diegene die er standaard opzitten de'narrowband

_________________
Groeten Eric

Dodge Ram
Buell X1
Harley Davidson Night Rod Special


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: ma nov 21, 2011 22:17 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Smallband heeft een heel smal meetbereik, standaard afstelling kan niet veel varieren dus een smallband is genoeg. Als je grote dingen veranderd aan je motor kan je air fuel ratio zodanig armer of rijker worden dat het buiten het bereik van de smallband valt en je dus niet weet hoeveel ie te arm of te rijk staat.

Je leest het vaak 'you can be rich a lot of time, you can be lean only one time', lees het overal als je grote veranderingen doet aan je motor is een wideband air fuel essentiëel, te arm ---> verbranding te warm ---> gat in je piston gesmolten ---> over en uit :-)

Heb er nog geen praktijkervaring mee, maar heb deze raad aangenomen van verscheidene veel meer ervaren mensen.

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 22:39 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
'Tool' is eindelijk toegekomen, 150 dollar aankoop, 60 verzending en 68 euro tax voor die kloteregering!

Werkte perfect, lagers waren in 15 min geïnstalleerd, dat zal me leren proberen gierig te zijn en niet te investeren in goed gereedschap, heb 4 weken vertraging opgelopen door deze domme fout!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oliegat op 4u gezet ipv de standaard 6u, zou beter zijn voor de smering, we zien wel :-)

Afbeelding

Speling op de lagers was aan de grote kant, wphb zegt 0.08mm kwam op 0.088mm gemiddeld uit.

Afbeelding

Morgen gaat de kruk erin!!

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 392 stroker
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 23:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Mooi tool, dat maakt het leven weer een stuk prettiger.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling