Als de velgen stevig genoeg zijn om de auto aan te kunnen kunnen ze dit ook hebben. Wij hebben met al onze auto's nooit problemen gehad. De hijsbanden gaan altijd breed erdoorheen zodat ze altijd 1/4 van de velgen vast hebben. Er zijn ook banden met haken eraan voor stalen velgen en daar gaat het vaak mis, omdat het gewicht op een klein punt hangt. De hijsbanden zijn per stuk berekend op een kracht van 800 kg per stuk. Met zijn vieren hijsen ze zonder enig probleem 3200 kg. De evenaar erboven is gelast op 3 ton en is 3 meter breed. Deze hebben we speciaal laten maken omdat manlief bij de bouw van het schip en de bestelling van de evenaar de plannen had voor een q7. ( Juist ja...heel slecht plan)...
Ik vond het vroeger altijd eng om de auto in de kraan te zien hangen. Vandaag met eraf zetten hebben we de kraan maximaal uitgeschoven tot 22 meter. Je zien de kraan wel buigen, maar dat is normaal. Ik moest de heren zelf toeroepen om de truck eindelijk eens op zijn wieltjes te zetten, omdat ze een hele show ervan aan het maken waren. Maar we weten nu wel wat de kraan kan met de Ford erin.
De evenaar is breed genoeg zodat de banden nergens raken, maar inderdaad krassen ed krijg je toch wel. Hij stond nog geen 24 uur voor de deur van ons huis en een geinponem had zijn sleutel al over klep laten gaan. Sticker is beschadigd omdat iemand zijn auto deur ertegen open gegooid heeft. Manlief heeft met uitparkeren uit een parkeervak naast de auto van één van de eigenaren van ons bevrachterskantoor een poging gedaan om de bumper van zijn auto mee te nemen (zijn conclusie : ford draait kut

) En last but not least ik heb in Dordrecht klem gezeten tegen een uitklappende spiegel van een werkbus, een streep plastic op de zijkant halverwege het arme Fordje. Allemaal balen natuurlijk, maar inderdaad, het is en blijft een werkauto die onder alle omstandigheden werkt...the bad ones (manlief achter het stuur en vervelende werkbussen die een straat blokkeren) and the good ones (ik aan het stuur en plankgas geven op de A17, speakers flink uittestend of lekker flaneren door de stad)
Maar hoe dan ook als grand total conclusie, zolang er goed opgelet wordt kan het hijsen weinig kwaad. Het geeft wel een flink publiek. Hij hangt supermooi in de kraan, volledig in balans. Beter als de Jeep, die hing altijd scheef. De kraan kan het aan en onze hartkleppen ook.

Ik ben benieuwd wie de Ford bij ons op dek zal spotten...

Ford F-150 Harley Davidson '11