Het is nu di jul 01, 2025 11:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2011 20:55 
Pro Trucker

Even kiezen voor grijskenteken particulier, dat is het tarief voor geel zonder opcenten.

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2011 20:59 
Heavy Trucker

Het blijven misdadigers . De elite heeft de macht over ons rug heen. Laten ze maar es stoppen met het leger in het buitenland :evil: :evil: . Weet je waar ik me in kan vinden? Als ze de Nederlandse schepen op de grote vaart met mariniers aan boord begeleiden, en de piraten de typhus schieten, dat de gewone zeeman ook rustig kan slapen op zee.

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2011 21:12 
Heavy Trucker

Big Alf schreef:
Even kiezen voor grijskenteken particulier, dat is het tarief voor geel zonder opcenten.

Dus even op een rijtje:

Als die van mij ooit belasting"voordelig" wordt, want vrij worden ze niet meer. Dan gaat het er ongeveer zo uit zien.

Nu:
Bestelauto particulier - lpg - 1751 t/m 1850kg. = €1596,-

Wordt:
Bestelauto particulier - lpg - 1751 t/m 1850kg. = €1596,-
-
Bestelauto particulier - Benzine -1751 t/m 1850kg. = €632,- (omdat voor benzine wel een nultarief gaat gelden)
=
€964 (Dit zou dan de totale brandstoftoeslag zijn)

Ik zal wel weer iets makkelijks heel ingewikkeld maken :D

AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2011 21:39 
Pro Trucker

Zoals ik het begrepen heb, zou dit de juiste berekening zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2011 23:52 
Trucker

Ton de Draaier schreef:
Het blijven misdadigers . De elite heeft de macht over ons rug heen. Laten ze maar es stoppen met het leger in het buitenland :evil: :evil: . Weet je waar ik me in kan vinden? Als ze de Nederlandse schepen op de grote vaart met mariniers aan boord begeleiden, en de piraten de typhus schieten, dat de gewone zeeman ook rustig kan slapen op zee.

Mee eens Ton, helemaal mee eens :violent3:
Waar gaat het nou over :evil: Als die jongens aangevallen worden met vuurwapens(en meer) dan moeten ze zich toch zeker niet met hun tandenborstel moeten verdedigen................. Den Haag kom eens in de realiteit(al is het maar voor 1 keertje :help: )

...Robert.....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 1:40 
Heavy Trucker

Al iemand die het zeker weet hoe het zit met auto's van 30 jaar en ouder :?:

,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 12:40 
Trucker

Mijn vrachtwagen is ook van '87, dus ik volg dit topic met belangstelling.. :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 10:21 
Heavy Trucker

alex2 schreef:
Al iemand die het zeker weet hoe het zit met auto's van 30 jaar en ouder :?:

Dit vond ik op een ander forum:

Nieuwe regeling belasting oldtimers

18-11-2011 09:27 | Redactie politiek

DEN HAAG – Met ingang van volgend jaar komt er een nieuwe regeling voor de vrijstelling van wegenbelasting voor oldtimers. De algemene regel wordt dat eigenaren van voertuigen die ouder zijn dan dertig jaar, geen motorrijtuigenbelasting hoeven te betalen.

Degenen die een oldtimer kopen die ná 31 december 1986 is toegelaten en die op lpg of diesel rijdt, moeten wel brandstoftoeslag blijven betalen. Zij zullen ongeveer de helft minder belasting gaan betalen. Oldtimers van vóór 31 december 1986 houden hun volledige vrijstelling.

De Tweede Kamer heeft donderdag ingestemd met deze wijziging in het Belastingplan 2012 van PVV-Kamerlid Van Vliet. Volgens hem is dit „een terechte reparatie” omdat de oldtimervrijstelling was bevroren wegens de kilometerheffing: „Nu die niet doorgaat, kunnen de hobbyrijders weer gaan genieten van hun rollend erfgoed.”

Tot voor kort was de algemene regel dat auto’s van 25 jaar of ouder vrijgesteld waren. Onder het vorige kabinet is besloten tot bevriezing en auto’s die na 31 december 1986 zijn toegelaten, geen vrijstelling meer te geven.

De nieuwe regeling van dertig jaar treedt pas volledig in werking in 2021. Er komt een overgangsregeling voor auto’s die nu tussen de 25 en 30 jaar oud zijn. Vanaf 1 januari 2013 worden auto’s belastingvrij die ouder zijn dan 26 jaar; vanaf 2015 auto’s van 27 en ouder; vanaf 2017 van 28 en ouder en vanaf 2019 van 29 en ouder.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 12:30 
Pro Trucker

Kijk..... Dat brengt een hoop duidelijkheid :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 24, 2011 21:33 
Trucker

Wat ik zo oneerlijk vind, je hoort steeds allerlei berichten dat er zo vreselijk veel oldtimers geïmporteerd worden met een toontje.
Maar als je kijkt het zijn meeste de 2e of 3e auto, en in het gehele wagenpark is het maar een heel klein deel.
Het is net als of de burger niks gunnen, wel betalen en mond dicht wij weten wel wat "goed" is voor de mensen.....

vind het toch al oneerlijk dat de grens vast gesteld is en zo kan een auto uit 1990 nooit een oldtimer worden.

ze schermen dat in het buitenland de grens 30 jaar is en dat wij niet kunnen (meer) afwijken,, wel doe dan ook eens wat aan die krankzinnige MRB die is in het buitenland maar een fractie wat wij moeten bloeden,, want laten we wel zijn als we normale bedragen zouden betalen, zeg wat je in Duitsland zou betalen, zou niemand er veel problemen van maken,, zou weinig poeha maken als ik bv met een € 200 a 300 voor een 1600kg diesel kwijt zou zijn,, daar winnen ze ook nog eens aan want dan krijg je vanzelf ook schonere oldtimers op de weg.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 25, 2011 8:43 
Trucker

dj.verhulst schreef:
vind het toch al oneerlijk dat de grens vast gesteld is en zo kan een auto uit 1990 nooit een oldtimer worden.

Huh, dacht dat het blijvend 30 jaar was, dus dat bijv. 1995 zelfs ook bel.vrij wordt

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 25, 2011 9:34 
Trucker

Hemi uut Drenthie schreef:
dj.verhulst schreef:

Huh, dacht dat het blijvend 30 jaar was, dus dat bijv. 1995 zelfs ook bel.vrij wordt

de huidige regeling verschuift niet mee ieder jaar, als de nieuwe regeling dat wel gaat doen zou dat wel beter (lees eerlijker)
maar bepaalde wagens zullen dan wel tot ze 30 zijn moeten (bij)betalen die nu wel helemaal vrij zijn.
De overgangsregeling was beter geweest dat ze de mensen die al een voertuig hebben op hun naam die blijven vrij van MRB en de gene die een per ingaande datum een voertuig op naam zetten tot het 30 is wel betalen ,, dan kan je beslissen en of uitstellen of wat,, is best lullig als je jaren niks betaald heb ineens honderden € moet gaan dokken......

men negeert dat niet alle eigenaren een dergelijk voertuig als eerste voertuig gaan gebruiken, er is een hype om een klassieker te hebben.
Dus krijg je meer voertuigen, maar die staan meestal niet in de spits.

de overheid is echt op een wat lompe manier aan het zoeken naar geld, maar ik weet wel wat maatregelen die veel zullen opleveren en de gewone man nauwelijks zullen raken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 25, 2011 11:13 
Trucker

Ik weet niet beter of de auto's die nu 25 jaar en ouder zijn, blijven belastingvrij. (ook zonder diesel en LPG toeslag)

De overgangsregeling is dat iedere 87er, 88er enzovoort ook belastingvrij worden maar deze grens verhoogd wordt per jaar. Daarna is alles wat 30 jaar en ouder is, wegenbelastingvrij (basisbedrag en provinciale opcenten), maar blijf je voor die auto's die na 1986 zijn toegelaten een toeslag betalen voor diesel en lpg.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 25, 2011 15:03 
Trucker

Hemi uut Drenthie schreef:
Ik weet niet beter of de auto's die nu 25 jaar en ouder zijn, blijven belastingvrij. (ook zonder diesel en LPG toeslag)

De overgangsregeling is dat iedere 87er, 88er enzovoort ook belastingvrij worden maar deze grens verhoogd wordt per jaar. Daarna is alles wat 30 jaar en ouder is, wegenbelastingvrij (basisbedrag en provinciale opcenten), maar blijf je voor die auto's die na 1986 zijn toegelaten een toeslag betalen voor diesel en lpg.

En dat deugt niet... iedereen weet dat een goed afgestelde auto op LPG schoner is ook zonder kat dan een benzine auto, iedere goed onderhouden diesel is ook schoner..... en wat doen ze ? ze draaien het om.. :evil:

Die toeslag moet gewoon van tafel.....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 25, 2011 19:52 
Pro Trucker

dj.verhulst schreef:
En dat deugt niet... iedereen weet dat een goed afgestelde auto op LPG schoner is ook zonder kat dan een benzine auto, iedere goed onderhouden diesel is ook schoner..... en wat doen ze ? ze draaien het om.. :evil:

Die toeslag moet gewoon van tafel.....

Het gaat niet om het milieu maar om de euro's. Ze willen gewoon niet dat iemand die een oldtimer op lpg of diesel koopt, goedkoper uit is dan op benzine.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]