Het is nu ma mei 05, 2025 23:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2011 16:51 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr sep 30, 2011 12:06
Berichten: 33
Wie weet raad.
m.n dodge ram 1500 1999 5.2L loopt al een tijdje niet goed zowel op gas als benzine.
Eerder al een vacuumslang vastgezet die lekte en enige verbetering.
daarna de redelijk nieuwe bougies vervangen door nieuwe en later ook nog verdelerkap, rotor en bougie kabels. kon ook wel na 12 jaar.
Maar weer gaat de auto slecht lopen stationair staat ie te stotteren en bij vol gas wil ie niet echt versnellen.
Nu trek ik de slang naar het luchtfilter los en ik constateer tot mijn verbazing dat er een vacuum is richting klepdeksel. dat zou normaal een kleine druk moeten zijn.
De olievuldop ook vacuum evenals de peilstok.
Is dit m,n probleem van het slecht lopen en waar zit dan het lek??
olie verbruik is normaal, koelvloeistof is normaal geen rook uit uitlaat. geen backfire
Wie weet raad


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2011 17:05 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Hoeveel heeft de auto gelopen, als ik je verhaal zo lees denk ik dat je ingezakte kleppen hebt.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Laatst bijgewerkt door Big Alf op zo dec 25, 2011 17:06, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2011 17:06 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 28, 2008 16:30
Berichten: 439
Woonplaats: W-Vlaanderen Belgie
pcv valve defect??????????????
http://www.google.be/search?q=pcv+valve ... 36&bih=770

_________________
Jan
Camaro rs 68
Corvette C4 84
Nissan 370Z 2011
Lancia Gamma Coupé 2500 ie 81


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2011 17:23 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr sep 30, 2011 12:06
Berichten: 33
125.000 miles maar met de 35 inc. banden is iedere mijl 1.8 km


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2011 17:26 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Eerst ff de PCV valve checken en anders ff compressie meten

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2011 23:30 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
ik denk dat je een backfire hebt gehad ,of het was voor jou tijd gebeurt :!: onder je inlaat spruitsuk zit een plaat en die mag niet lek zijn want dan krijg je dus onderdruk ,als je een backfire hebt gehad kan deze soms net de druk nie goed af en blaast hij de pakking er tussen uit :!: je kunt ook ff je gaskleppen huis er af halen en kijken of er veel olie in je spruitstuk zit . (hoe is je olie verbruik) als je de olie dop er af haalt zuigt hij dan een beetje of blaast ie :?:


deze plaat .

Afbeelding

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 14:36 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr sep 30, 2011 12:06
Berichten: 33
Ok heb vanmorgen de PVC valve slang eraf gehaald en afgedicht. nog steeds vacuum dus dit is ook niet het probleem.
Maar dat van die plaat onder het spruitstuk wist ik niet. In het verleden wel al GM en FORD motoren uit elkaar gehaald. die hebben dat niet.
Olie verbruik is niet hoog m.n ex chevy en mustang verbruiken meer.
Als ik de oliedop eraf haal zuigt ie behoorlijk ook de peilstok zuigt lucht.
Vraagje: als je de gaskleppen eraf haalt kan je de plaat dan zien.
en lopen er waterkanalen door het spruitstuk. (i.v.m. aflaten koelwater)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 14:46 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
mark v.d. H schreef:
Ok heb vanmorgen de PVC valve slang eraf gehaald en afgedicht. nog steeds vacuum dus dit is ook niet het probleem.
Maar dat van die plaat onder het spruitstuk wist ik niet. In het verleden wel al GM en FORD motoren uit elkaar gehaald. die hebben dat niet.
Olie verbruik is niet hoog m.n ex chevy en mustang verbruiken meer.
Als ik de oliedop eraf haal zuigt ie behoorlijk ook de peilstok zuigt lucht.
Vraagje: als je de gaskleppen eraf haalt kan je de plaat dan zien.
en lopen er waterkanalen door het spruitstuk. (i.v.m. aflaten koelwater)



als je het kleppenhuis er af haalt kan je in je spruitsuk kijken, en meestal zitten er dan veel olie resten in .
ja er zitten waterkanalen die door het spruitsuk lopen , pas nog eentje gezien die daar lekte was de pakking die tussen het spruitstuk en de kop ligt weg gerot :!: je kunt je vacuum ook ff meten als je een meter hebt te minsten :?: ik gloof dat dat rond de 18 zit (gvd wat is het toch vervelend dat je niet meer alles kunt onthouden) :D maar dat kun je wel ergens vind op het www .

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2011 0:24 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 20, 2010 23:20
Berichten: 38
Peer heeft 100% zeker gelijk,ik heb dit zelf ook al twee keer meegemaakt.

boonzaajier( in De Klomp) heeft een dikkere onderplaat laten maken (4mm),dan gebeurt dit nooit meer.

Boonzaaijer heeft deze normaal gewoon in voorraad.

_________________
2006 dodge ram 3500 4x4 cummins g56 megacab


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2011 11:41 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
ik heb die van mij toen gewoon goed schoon gemaakt en op geschuurt . geen pakking meer gebruikt alleen die kit waar elwin t al over had :!:
ik had het spruitstuk er toen toch af omdat ik er anderen koppen op ging leggen . ik had er toen niet echt problemen mee ,maar gewoon uit voorzorg gedaan :!: en ja die foto is van jou elwin ,ik had er van die van mij ook geen gemaakt en dit is wat duidelijker :wink:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 20:54 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr sep 30, 2011 12:06
Berichten: 33
Heb nu het blok uit elkaar, wat een werk, en jully hadden gelijk de pakking van de intake-manifold afdekplaat totaal weggeblazen naar buiten toe.
Dit forum werkt, wist niet waar ik het moest zoeken bedankt voor alle info!!
Ga morgen maar eens bellen voor een dikkere plaat.
Die kit waar jully het over hebben is dat die blauwe siliconen kit die wordt gebruikt voor pakkingen enz. bij motoren, die heb ik nog wel liggen.
PERMATEX sensor-save blue RTV silicone gasked maker van loctite


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 21:11 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr sep 30, 2011 12:06
Berichten: 33
Vanmorgen gebeld met boonzaaier, plaat kost €95,- ex. Heb nu een stuk plaat 3mm laten knippen (gratis) en de orginele nagemaakt. zit er nu weer op met pakkingkit blue speciaal voor motoren dichtingen.
Hopelijk komt morgen het pakkingset (als tnt meewerkt)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 20, 2012 19:33 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr sep 30, 2011 12:06
Berichten: 33
alles weer in elkaar gezet en gelijk goed. Loopt weer mooi. Probleem opgelost. totale kosten €100,- aan pakingen en een heleboel uren, maar die kosten niks.
Binnenkort naar Almere terreinrijden met JEEBEE daarna is ie toch weer kapot.
Nogmaals dank voor alle info.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 20, 2012 19:50 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
mooi man :thumbright: en t geeft je ook nog voldoening als je het zelf maakt wanne :wink:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 13:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 03, 2009 11:57
Berichten: 720
Woonplaats: Boekel
hemiram schreef:
ik denk dat je een backfire hebt gehad ,of het was voor jou tijd gebeurt :!: onder je inlaat spruitsuk zit een plaat en die mag niet lek zijn want dan krijg je dus onderdruk ,als je een backfire hebt gehad kan deze soms net de druk nie goed af en blaast hij de pakking er tussen uit :!: je kunt ook ff je gaskleppen huis er af halen en kijken of er veel olie in je spruitstuk zit . (hoe is je olie verbruik) als je de olie dop er af haalt zuigt hij dan een beetje of blaast ie :?:


deze plaat .

Afbeelding


Klein vraagje...
De mijne heeft ook onderdruk maar waar ik me meer zorgen om maak, hij verbruikt
koelvloeistof en olie maar ik zie nergens iets lekken!...
Kan dat ook deze plaat zijn?
En heel vreemd, als ik hard rem ruik ik ook verbrande olie, soms zelfs zo erg dat er rook
onder de motor kap uit komt.
Tot een jaar geleden heb ik heel veel back fire gehad dus kijken kan nooit geen kwaad...

Is het makkelijker om het met een los blok te doen?
Ik heb nog een 360 los liggen, is het makkelijker om die eerst na te kijken en dan
in te bouwen i.p.v. het bestaande blok in de auto open te halen?
Het is ook m'n dagelijkse auto dus zo lang kan ik 'm niet missen...

Gr. Karel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling